2018-01-20, 22:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Been there. Man klarar att mörka. Depression syns inte alltid utåt.

Nej förvisso, vi är alla olika och har skilda strategier och beteenden i dessa lägen. Själv blev jag ett skolboksexemplar: hämmad motorik, blek och utan mimik. Usch, fy fan, det gör ont att tänka tillbaka.
Citera
2018-01-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Enligt säkra källor framgår det ju att momspappan fick hjälpa till lite för att få slut på frugan. Om det tog sin början redan efter en sekund eller efter en par timmar efter det att hustrun tömt sin cocktail, förtäljer inte historien. Barnen mördades. Den högpresterande och tillika omtyckte pappan - tog sitt liv, på känt, fegt maner.....
Kan påminna dig om att en man i Sollentuna som styckade en annan man som bad om det blev friad från mord men dömd för griftefriden.
Citera
2018-01-20, 22:48
Medlem
Vi vet ingenting om deras ekonomi, fritidsintressen, liv och annat. Eller vilken sjukdom det är. Hur de upplevde det. Hur barnen mådde och upplevde det. Det blir förmodligen obesvarat.

Visst det är tragiskt att det blev så här men vi kan inte lösa nåt ikväll. Kanske dags att vila från tråden, och stirra på insidan av ögonlocken? Natti.
Citera
2018-01-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Jag upprepar igen: läs på innebörden i den psykologiska termen folie a deux. Troligen handlar det varken om barnens egentliga symptom eller om kallhamrade mord, utan om en kraftigt förvrängd bild av verkligheten, en vanföreställning, hos föräldrarna.
Helt enig. Det är det enda som kan förklara det extremt ovanliga att två föräldrar i samförstånd mördar sina barn och därefter sig själva (mig veterligen är det bara de fanatiska Herr och Fru Goebbels som gjort samma sak). Och gör man något så till den milda grad knäppt torde föräldrarna även fullkomligt felbedömt allvaret vad gäller barnens ev svårigheter.
Senast redigerad av StockholmMotala 2018-01-20 kl. 22:57.
Citera
2018-01-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Då vill jag att moderator på tråden bekräftar ditt påstående.
Ty vaccinfrågan är relevant eftersom Gardasil har kantats med skandaler där unga kvinnor och flickor över hela världen påstår att de blivit sjuka (läs trötthetsliknande åkomma) efter sprutan. Jag och många andra undrar vad som kan ha triggat igång döttrarnas sjukdom, en sjukdom som gjort att en hel familj utplånats. Självklart vill jag veta vad som kan ha utlöst denna svåra sjukdom!

Det är off-topic och bara ett sätt för vaccinmotståndare att göra sin röst hörd så fort tillfälle ges. Det är irrelevant för diskussionen precis som diskussion kring vetenskapen kring sjukdomen ME. Det hör hemma i Medicin och hälsa.
Citera
2018-01-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja jag ifrågasätter också vilka fakta som strider mot en genetisk sjukdom. Att båda döttrarna drabbas och i ungefär samma ålder tyder på ärftlighet.

Man kan också ha en ärftlig immunologisk känslighet för att drabbas av biverkningar från vaccin. Immunförsvaret är mycket komplext och alla reagerar ej likadant på ett och samma vaccin.

En medfödd ärftlig sjukdom som du refererar till låter dock osannolikt, det hade upptäckts betydligt tidigare. Och dessutom vet jag att döttrarna varit helt friska tidigare, med ett normalt liv! Som sagt jag har en viss insyn!
Citera
2018-01-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
1: ja

2/3: ja varit med i diskussion

4: varför då?

Du kan väl inte mena att barnen har fått vara med i diskussionen om de ska dö eller ej och att det är föräldrarna i så fall som ska mörda dem? Kan omöjligt tro att det var på det sättet.
Citera
2018-01-20, 22:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Kan påminna dig om att en man i Sollentuna som styckade en annan man som bad om det blev friad från mord men dömd för griftefriden.

Målnummer, och vad har det med de här morden att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag är ingen psykolog, men det finns väl rätt mycket som talar för att föräldrarna tappat fotfästet, folie a deux är definitivt ingen dålig teori. Jag tänker på Berit Hedeby kan barnen ha fattat ett beslut, om vi undviker frågeställningen om de hade beslutskompetens eller ej, skulle vi då hamna i samma juridiska fälla som Berit Hedeby?

Jag finner detta fall väldigt intressant, men givetvis tragiskt bortom förstånd, dock är inte min första känsla ett behov att förkasta föräldrarna. De måste varit sinnesförvirrade, psykos, affekt nåt med deras sinnen...

Gammalt mål från 1979? Närmare 40 år sedan? Allvarligt talat har du inget mer relevant.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-20 kl. 22:59.
Citera
2018-01-20, 22:55
Bannlyst
Jag kommer inte heller dela nått mer nu, precis som scheele, picasso2, och någta fler som väljer att hålla info för sig själva istället.
Bara idioter i tråden, pallar inte.
Detta är en kopia på info som vi fick för länge sen.
Gör vad ni vill med den, och ingen ide att fråga hur mamman dog.... den infon kommer inte ut nu.

Korta drag på vad vi har delgett och kontrollerat med varandra från säkra källor, och detta är bekräftat.
Mamman hade obotlig cancer, och barnen hade någon odiagnosticerad, eller åtminstone, inte botbar sjukdom som gör att de inte klarar ett normalt liv.
Allt har fallit ihop vad gäller drömmar och framtidshopp för familjen.
När blåljus kommer:

Video och avskedsbrev ligger på köksbordet, mamma och pappa har planerat detta för hela familjen.
Beslutet var gemensamt, och det sägs att mamman var drivande till beslutet (obekräftat)
Barnen ligger prydligt och snyggt i sina sängar, nerbäddade med vördnad och omsorg. Cocktailen fungerade bra för dem, och de somnade in lugnt och stilla, stackarna !
Sedan blir det knepigt, mamma har tagit samma cocktail, men hon dör inte, och det blir sedan en detalj som inte tänker nämnas i tråden, men pappan hjälper henne, och hon dör till slut.
Pappan dör sist, han hänger sig i hallen/vardagsrummet.
Det finns inget knepigt egentligen, det är vad det är.
Jag dömer ingen i huset, skulle inte drömma om att göra det.
JAG skulle inte kunna tänka mig att göra nåt sånt här, men om man satt i exakt samma sitts? Vem vet vad man gör då?
nu tänker inte jag säga mer, men jag kan säga att man mycket tidigt i utredningen förstod att detta skedde i samförstånd.
Det finns dock några detaljer jag är osäker på, ni får gärna reda ut dem.
Ville barnen dö?
Fanns det religiösa motiv? en tanke på att mötas i "livet efter döden", jag tror åtminstone barnen och mamman var troende kristna?
Så för sista gången.... så här var det, och ni får tycka vad ni vill om detta.
Jag har inte varit på plats, men det finns väldigt pålitliga källor som har det.
Jag är bara budbärare, tillsammans med fler här såklart.
Ha en trevlig kväll.
Citera
2018-01-20, 22:57
Medlem
Citat:
Man kan också ha en ärftlig immunologisk känslighet för att drabbas av biverkningar från vaccin. Immunförsvaret är mycket komplext och alla reagerar ej likadant på ett och samma vaccin.

En medfödd ärftlig sjukdom som du refererar till låter dock osannolikt, det hade upptäckts betydligt tidigare. Och dessutom vet jag att döttrarna varit helt friska tidigare, med ett normalt liv! Som sagt jag har en viss insyn!
Tycker du att mord är relevant här? Inte en elak fråga utan nyfiket. Själv kan jag tycka att man som förälder gör allt för att underlätta. Denna utgång med mord och självmord känns så självisk från pappans och mammans håll.
Citera
2018-01-20, 23:01
Medlem
Citat:

Varför skulle det upptäckts tidigare om symtomen uppkommer senare i livet? Det finns flera sjukdomar som inte upptäcks förrän senare.
Citera
2018-01-20, 23:05
Medlem
Jag tror att det räknas som dråp om det är klarlagt att man inte alltför aktivt hjälper en människa som vill dö, jag har för mig att exakt vilka handlingar som man gör är det centrala. Exempelvis om jag ställer fram en burk med piller och inget mer, jämfört med om man injicerar något.
Alla skriker högljutt att det är Mord, nu kommer det inte att prövas då GM är död/döda men om vi bara filosoferar?

Istället för att helt egocentriskt fokusera på vilka känslor man själv har om detta, så är det väl mer respektfullt att fråga sig vad anhöriga känner, hur var situationen i hemmet när de fattade detta beslut?

En helt fristående fråga, var kommer de begravas? Jag är helt övertygad om att de kommer vara enade i den eviga vilan i en familjegrav. Verkar som att Stockholm har betydelse för familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in