2018-01-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T5r4e3w2q1
Jag skulle vilja veta hur mamman dog, vad andra sagt å gjort har inte med mig att göra.
Även om du inte ifrågasätter så gör andra det. Du är inte ensam om att läsa och kommentera.
Citera
2018-01-20, 22:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Polisen är övertygad om brevets och underskrifternas äkthet. Ingen tvekan. Du kanske skulle läsa tråden lite noggrannare? Och diverse källor? Det förefaller som om du dyker upp i elfte timmen.

Ja, du är banne mig trög på riktigt. Jag ifrågasätter inte äktheten på underskrifterna.
Citera
2018-01-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Döttrarna var kroniskt sjuka och plågades av trötthet, mammans cancer kan ha kommit tillbaka och de kan ha dragits med stora skulder... Egentligen vet ingen av oss exakt vad som drev dem till att ta detta ödesdigra beslut...De kan inte ha mått bra iallafall, hopplöshet är väl det som definierar situationen bäst. Man ska inte låta sig luras av fasader; stort hus, nya bilar och fina titlar betyder ingenting. Folk kan ha bekymmer för det! Och jag vet att Oskar var oerhört deprimerad!

Det är ungefär så jag förstått situationen också.
Citera
2018-01-20, 22:10
Medlem
dialektikers avatar
Hos välbärgade familjer är en sån här kris "av socialt slag" med detta slag av sjukdom mer lömsk. Pappan har trots sin depression haft kvar sitt jobb. Kanske soc. skulle blandats in och familjen inte varit så ensamma med sina problem om de "inte varit så välartade" kan jag tänka?
Jag tycker att det är vanligare idag att man ser även mer välbärgade familjer gå ner för räkning av alla dessa neuropsykiatriska syndrom som barn kan ha idag, också.
Sen när sjukvården är så havererad idag och inte ens tar hand om uppenbara sjukdomar så är det klart att folk med mer psykosomatiska åkommor blir lämnade i sticket.

Det verkar verkligen som det har varit en typ av "mantel" kring familjen, med en stor, symbolisk häck kring huset. Vi måste ta bort våra fördomar. Social misär är inte bara vigt för förortsbarn och socioekonomiskt utsatta.

Även välbärgade föräldrar bränner ut sig och slits sönder av barn som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och ME kan vara ett helvete för folk att leva med
(finns ju inget annat svar än att sjukvården måste möta upp folk med den typen av åkommor oavsett).
Citera
2018-01-20, 22:12
Medlem
otäck skrämmande att såna ska kalla det bildade människor inte respekterar sina barns rätt att leva ens , Den typen av tänkande barmhärtighetsmord får mig må dålig . Det är fruktansvärt hur detta kunde hända då både skola och säkert socialen om de hade hemundervisning kanske skolpsykologen brukar vara med på ett hörn inte var mer lyhörda .Jag har hört ibland människor säga saker som det vore väl bäst hen fick dö och liknande , om du ändå bara har smärtor varför vill du då leva ,eller att ens tänka så om andra människor barnen hade säkert ingen livsleda.
attityden
Citat:
jag har kronisk smärtor har hört folk fråga mig samma ? de dagar ödet gett mig vill jag nog leva ändå
,tänk om nån skulle mörda er för ni skulle slippa lida eller ? vad är det politik eller vad ?
Citera
2018-01-20, 22:13
Medlem
Är det någon som vet var i Göteborg de bodde innan de flyttade till Bjärred?
Citera
2018-01-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ånej, ni börjar om med samma diskussion som fördes på de första sidorna. Det har inte varit en allvarlig genetisk sjukdom.

Jag säger inte att du har fel däremot är jag nyfiken på hur det kommer sig att du är så säker på motsatsen.
Citera
2018-01-20, 22:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Är det någon som vet var i Göteborg de bodde innan de flyttade till Bjärred?

Önnered (Blåg*t*n) är senaste adressen där dom sålde en fastighet 2011. Kan ju bott på fler ställen också men det har jag ingen uppgift på. Hon är från V Frölunda och född i den församlingen.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-20 kl. 22:19.
Citera
2018-01-20, 22:19
Medlem
Följde tråden i början och minns att någon nämnde deras eventuella anknytning till scientologerna. Har det kommit fram mer om det de senaste dagarna?
Citera
2018-01-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Följde tråden i början och minns att någon nämnde deras eventuella anknytning till scientologerna. Har det kommit fram mer om det de senaste dagarna?

Nej.
Citera
2018-01-20, 22:29
Medlem
Jag upprepar igen: läs på innebörden i den psykologiska termen folie a deux. Troligen handlar det varken om barnens egentliga symptom eller om kallhamrade mord, utan om en kraftigt förvrängd bild av verkligheten, en vanföreställning, hos föräldrarna.
Citera
2018-01-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag säger inte att du har fel däremot är jag nyfiken på hur det kommer sig att du är så säker på motsatsen.

Ja jag ifrågasätter också vilka fakta som strider mot en genetisk sjukdom. Att båda döttrarna drabbas och i ungefär samma ålder tyder på ärftlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in