Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyvoice

sketakuligt jue och nästa dokumentär blir om detta fenomen……The Tindersnåljåp…
Första dejten ska killen betala säger han sedan tycker han att tjejen ska betala nästa. Men det är ju en splittad nota plus att han fått sig en dejt till snåljåpen haha. Har de en handbok eller?
Om han bjuder henne på en andra dejt ska han naturligtvis betala för den också tycker jag. Bjuder han inte ut igen så blir det ju ingen dejt. Usch vad synd om tjejer har gått i den fällan att det är jämlikt när killen är en snåljåp och sitter hemma och planerar hur han ska dejta utan att spendera några pengar.
Tänk om det är detta som delvis ligger bakom att många tjejer är singlar och sitter på sociala medier/dejting appar så mycket? Där behöver de ju inte asa sig ut och sitta mitt emot ett snålo som sitter och oroar sig för att hon ska beställa efterrätt.
Tänkte på vad du skrev Mauhaug om att de dejtar så många. Kanske för att vissa tjejer nöjer sig med så lite som det gått sådan inflation i dejtandet. En kille skrev ju här på fullt allvar att möta någon vid tunnelbanan och sedan ta av sig kläderna i hissen är en dejt. Det är ett bokat sexmöte enligt mig och har inget med dejting att göra.
Killen bara drar den där med jämställdhet(för att han sparar pengar på det tror jag inte för att han verkligen bryr sig om jämställdhet) och så har han sparat in på notan. Hoppas verkligen att tjejer inte går på den lätte. Usch akta sig för Den "Jämställde" Tindersnåljåpen.
Hoppas alla tjejer som har Tinder läser detta…inte alls att ni ska hålla med mig…bara läs o begrunda.
Där har du rätt så fel.. Enligt min erfarenhet handlar det inte om att vara snål, har gett väldigt mycket och har alltid frågan tjejen om jag ska köpa med mig något eller liknande då jag själv tycker att det är uppskattat att någon kompis eller dylik frågar om de ska köpa med sig något om de hälsar på en eller när man är ute.
Den uppskattningen som jag då har fått av dessa kvinnor har varit väldigt gles, och såklart har man ändrat sin attityd och då blir man känslokall/egoistisk.. Kanske bara stött på dumma i huvudet kvinnor, men det häpnadsväckande är att det verkar bara vara dessa som syns överlag, överallt.
Har varken någon av de där kontaktsidorna då det rätt ut sagt inte ger mig något då folk skriver det som låter "fint".
Så jag låter er leka av er med varandra med era dumheter.
Jag älskar pengar, men respekterar det också och om inte kvinnan i sig respekterar pengar så är hon inget att ha. Hur ska man ens kunna lita på en sådan kvinna egentligen? Det enda som får det att ringa i mitt huvud är att det bara blir massor med drama med en sådan kvinna.
Jordnära kvinnor finns, men det är inte dessa som syns tyvärr, och speciellt inte på sådana där sidor.