2018-01-20, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja du lever ju så det blir absurt att tänka sig att en möjlig ME i så fall är enda orsaken till deras handlande. Det är antingen en annan sjukdom eller många andra samspelande faktorer. Barnen var knappast sängliggande i ett mörkt rum i två år. De gick i skolan varje vecka och fick också hemundervisning.
Det känns, oavsett vilken/vilka sjukdom/sjukdomar det har rört sig om, helt uppenbart att det handlar om flera samspelande faktorer. De allra allra flesta föräldrar är ju inte ens i närheten av att ta livet av sina barn oavsett vilka och hur många sjukdomar barnen än har och oavsett hur dåligt de mår.
Citera
2018-01-20, 21:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror många här i tråden ser upp till högpresterande akademiker

Tuppenja, det gör jag. Men jag kan likväl tycka illa om ett bristande etiskt förhållningssätt. Även om fadern var högpresterande akademiker och skarp i sitt verksamhetsområde så kan inte min etiska kompass hitta rätt på någon karta att en människa (X) skulle kunna välja att avsluta någon annans (Y) liv utifrån vad den förstnämnda (X) själv tycker om kvalitet påYs livsbetingelser.
Citera
2018-01-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Har sett inslaget och vad som slår mig är att hans sambo insjuknande fyra dagar efter vaccination mot svininfluensan...kan inte släppa tanken på att döttrarnas sjukdom var vaccinrelaterat. Gardasil ges ju i 5:an, vilket i tiden sammanfaller väl med insjuknandet. De flesta människor kan inte koppla att vacciner faktiskt INTE är riskfria och det är möjligt att föräldrarna först misstänkt samband efter att den yngre dottern insjuknat i samband med sin vaccination, först då kanske poletten har trillat ner...

Du travar hypotes på varandra utan underlag. Bättre att diskutera vaccinfrågor på annat ställe, de tillför inte denna tråd något.
Citera
2018-01-20, 21:12
Medlem
hängballens avatar
Kan detta bottnat i avslag på vårdnadsbidrag från FK?
Citera
2018-01-20, 21:13
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du förefaller något naiv i din framställning.
Specificera hemskt gärna exakt vad dom var naivt i den texten.
Citera
2018-01-20, 21:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Än så länge har dom skrivit på båda två alltså båda könen vilket ska lugna ner diverse kvinnohatare i tråden, och gud hjälpe oss om mannen i fråga blir skuldbelagd.
Det är båda som varit överens om att barnen skulle dö och hur dom själva sedan agerat förtäljer inte den här historian. Bara att dom valt att ta livet av sig. Mord och självmord rakt av.

Ja och vi vet heller inte under vilka betingelser den ena eller andra skrivit under. En förälder kan ha vilselett den andra, kanske påstått att det gäller en fullmakt för att söka något slags vård eller stödåtgärd.
Citera
2018-01-20, 21:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja och vi vet heller inte under vilka betingelser den ena eller andra skrivit under. En förälder kan ha vilselett den andra, kanske påstått att det gäller en fullmakt för att söka något slags vård eller stödåtgärd.

Skriv att du inte vet det och inte att vi inte vet. Polisen är säkra, så jag utgår i från det.
Trams! >Och du uttalar dig om Remark?
Citera
Medlem
Citat:
Tuppenja, det gör jag. Men jag kan likväl tycka illa om ett bristande etiskt förhållningssätt. Även om fadern var högpresterande akademiker och skarp i sitt verksamhetsområde så kan inte min etiska kompass hitta rätt på någon karta att en människa (X) skulle kunna välja att avsluta någon annans (Y) liv utifrån vad den förstnämnda (X) själv tycker om kvalitet påYs livsbetingelser.

Var går gränsen för felet en högpresterande akademiker får göra då tro
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
En sjukdom som man inte ens vet vilken den är kan man rimligen heller inte bedöma huruvida den är svår, lindrig eller måttlig.
Mkt tyder på ev ME/CVT
Sista bokstäverna en fel. En kvinna med denna sjukdom som har regrerderat henne fysiskt med tid har precis åkt t Schweiz troligtvis Dignitad och fått dödshjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Du travar hypotes på varandra utan underlag. Bättre att diskutera vaccinfrågor på annat ställe, de tillför inte denna tråd något.

Det är inte du som avgör det! Har du storhetsvansinne måhända?! Det finns väl inga säkra underlag eller bevis på flashback. Och till skillnad från många andra i denna tråd har jag en viss insyn, inget jag behöver redogöra för dig dock.
Citera
2018-01-20, 21:18
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Jag tror att ekonomi skulle vara ett mindre bekymmer, de är mycket kortsiktiga. Det finns enkla åtgärder där för att lösa dem långsiktigt. De hade eller såg långsiktiga bekymmer, vilket deras jobbkarriär inte pekar på.

Timingen hänger ihop med yngre dotterns insjuknande. De hade möjligen en förhoppning att den yngre dottern inte fått den genetiska kombinationen för sjukdom som den äldre, men när detta var uppenbart, så brast det. Då i kombination med något annat, ex att mamman blivit sjuk. En psykos hos båda föräldrarna.
Ja! Exakt.
Citera
2018-01-20, 21:18
Bannlyst
Citat:

Funderar man ens över att sätta någons utbildning över handlingar är man en del av problemet till varför vi har ondska här i världen.
Är själv högutbildad och kan bara dra slutsatsen att inom vissa områden dras diverse skitmänniskor som flugor till skit. Det är väl inget konstigt, utbildning är ett sätt att få makt.

Sluta se upp till utbildade personer, MAN SER UPP TILL KUNSKAP OCH FAKTA, INTE TILL EN PERSON. Det är betafaggot-beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in