2018-01-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastoo
Ja ha samma sjukdom som deras döttrar hade om det är bekräftat om det var ME/CFS? Och för dom allra sjukaste är detta bland den mest plågsamma sjukdom som finns. Var själv helt sängliggandes i nästan 2 år i ett mörkt rum klarade inga intryck alls av ljud och ljus. Idag är ja bättre men låst till hemmet den mesta tiden. Förstår att hela familjen led av det här. Idag finns det ingen bot för denna sjukdom. Hoppas biomarkörer kommer i framtiden. Tycker ändå det var en extrem åtgärd av föräldrarna. men viss förstörelse att dom inte orkade se sina barn lida av en allvarlig obotlig sjukdom

Ja du lever ju så det blir absurt att tänka sig att en möjlig ME i så fall är enda orsaken till deras handlande. Det är antingen en annan sjukdom eller många andra samspelande faktorer. Barnen var knappast sängliggande i ett mörkt rum i två år. De gick i skolan varje vecka och fick också hemundervisning.
Citera
2018-01-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Döttrarna var kroniskt sjuka och plågades av trötthet, mammans cancer kan ha kommit tillbaka och de kan ha dragits med stora skulder... Egentligen vet ingen av oss exakt vad som drev dem till att ta detta ödesdigra beslut...De kan inte ha mått bra iallafall, hopplöshet är väl det som definierar situationen bäst. Man ska inte låta sig luras av fasader; stort hus, nya bilar och fina titlar betyder ingenting. Folk kan ha bekymmer för det! Och jag vet att Oskar var oerhört deprimerad!

Ja att Oskar ville ha detta slut tvivlar jag inte på. Mer osäker på huruvida hustrun ville. Och rätt övertygad om att barnen velat något helt annat...
Citera
2018-01-20, 20:52
Medlem
Fick du reda på Något nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
idag var jag i henkow-land, jag träffade flera av dem som bodde insamma o råde och en del på samma gata som de bodde på då de bodde i göteborg.....
Citera
2018-01-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Oavsett alla tänkbara diagnoser man kan ha så måste det vara som att STIGA NER I HELVETET att döda sina egna barn. Se till att de är ordentligt döda och sedan ordna och fixa med sin egen död. När man sitter där i sin egen trygghet och välmående så kanske man ska tänka på att steget ibland inte är så där jättelångt mellan lycka och HELVETE!

Kan inte vara många som klarar döda barn sådär
Citera
2018-01-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är sant att depressioner brukar vara multifaktoriella. Sjukdomar i familjen, en efter en, är i sig en multifaktoriell faktor. Men dock hade både bra jobb och karriär, så tveksamt om de hade några ekonomiska bekymmer eller ekonomisk stress.

Vi vet ju inte om någon av dem haft ett destruktivt spelmissbruk eller investeringar i aktier som gått åt helvete...De kan ha varit belånade upp till öronen. En akademikerlön i Sverige är inte så hög som många tycks tro och folk stirrar sig blinda på bruttolönen.

Hälsan är dock det mest värdefulla människan har och det saknades i denna familj, kan inte vara lätt när alla barnen är kroniskt sjuka och plågas.
Citera
2018-01-20, 20:54
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Inslag om ME imorse om lidandet http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/den-osynliga-sjukdomen-henriks-sambo-har-varit-helt-s%C3%A4ngliggande-i-6-%C3%A5r-3952617
Citera
2018-01-20, 20:57
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Som jag ser det är det relativt irrelevant hur mycket flickorna kan ha lidit, och om de själva velat dö - något jag betvivlar, i synnerhet den yngre.
Om mina barn vill dö är det min uppgift som förälder att få dom bort ifrån den känslan på alla sätt som står till buds.
Detta självklara gjorde inte dessa föräldrar, och det är det som griper tag i hjärtat.
Ju längre denna tråden blivit, desto mer upprörd har jag blivit, då alla uppenbarligen inte ser på föräldraskap på samma sätt.
Sedan kommer dom som bara vill provocera...
Man gör givetvis bäst i att inte ta alla på allvar här. Tonen skruvas upp i onödan.
Men det kan sannerligen vara svårt att inte bli förbannad, när det gäller ett sånt allvarligt "fall" som detta!
Två barn är mördade av just dom som skulle vara deras främsta beskyddare.
Må flickornas stackars själar finna frid.
Mina tankar precis. Tänker på flickorna.
Citera
2018-01-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Båda dessa föräldrar är vad vi vet (då polisen talar om två mord) SVIN.
Hur mycket en av föräldrarna har tjatat på den andra är båda SVIN.

Jag hade rätt från början, är mer än nöjd med min analysförmåga och har egentligen lämnat denna skittråden då ni sitter och förstår mördare. Pack är vad ni är.

Vad jag innerligt hoppas att ni blir utsatta för en psykopat som anser sig ha rätt att bestämma över era liv. För jag lovar att psykopater är experter på att avgöra sådant utan någon SOM HELST hänsyn till vad ni känner.

Tror många här i tråden ser upp till högpresterande akademiker
Citera
2018-01-20, 20:59
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan inte vara många som klarar döda barn sådär
Nej SANNERLIGEN INTE.
Citera
2018-01-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Vi vet ju inte om någon av dem haft ett destruktivt spelmissbruk eller investeringar i aktier som gått åt helvete...De kan ha varit belånade upp till öronen. En akademikerlön i Sverige är inte så hög som många tycks tro och folk stirrar sig blinda på bruttolönen.

Hälsan är dock det mest värdefulla människan har och det saknades i denna familj, kan inte vara lätt när alla barnen är kroniskt sjuka och plågas.

Jag tror att ekonomi skulle vara ett mindre bekymmer, de är mycket kortsiktiga. Det finns enkla åtgärder där för att lösa dem långsiktigt. De hade eller såg långsiktiga bekymmer, vilket deras jobbkarriär inte pekar på.

Timingen hänger ihop med yngre dotterns insjuknande. De hade möjligen en förhoppning att den yngre dottern inte fått den genetiska kombinationen för sjukdom som den äldre, men när detta var uppenbart, så brast det. Då i kombination med något annat, ex att mamman blivit sjuk. En psykos hos båda föräldrarna.
Citera
2018-01-20, 21:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det är mord på barn som diskuteras. Och Remark verkar förundrad över att något antal postare verkar lägga mest ansvar på den som antagligen utfört det, den i familjen som verkar vara friskast i vart fall, även om det finns inlägg som antyder att han skulle vara psykiskt sjuk om han nu var deprimerad, men jag ser det osannolikt att han skulle ha gått från att ha varit högpresterande på ett akademiskt arbete till att hamna i så svår depression så han skulle fått psykoser på någon vecka.
På vad sätt är det ett "lågvattenmärke" att häckla Remark för detta, att hen tycker det är för komplicerat för att ha en åsikt om?

Än så länge har dom skrivit på båda två alltså båda könen vilket ska lugna ner diverse kvinnohatare i tråden, och gud hjälpe oss om mannen i fråga blir skuldbelagd.
Det är båda som varit överens om att barnen skulle dö och hur dom själva sedan agerat förtäljer inte den här historian. Bara att dom valt att ta livet av sig. Mord och självmord rakt av.

Citat:
Negerhate
Jag hade rätt från början, är mer än nöjd med min analysförmåga och har egentligen lämnat denna skittråden då ni sitter och förstår mördare. Pack är vad ni är.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-20 kl. 21:05.
Citera
2018-01-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Inslag om ME imorse om lidandet http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/den-osynliga-sjukdomen-henriks-sambo-har-varit-helt-s%C3%A4ngliggande-i-6-%C3%A5r-3952617

Har sett inslaget och vad som slår mig är att hans sambo insjuknande fyra dagar efter vaccination mot svininfluensan...kan inte släppa tanken på att döttrarnas sjukdom var vaccinrelaterad. Gardasil ges ju i 5:an, vilket i tiden sammanfaller väl med insjuknandet. De flesta människor kan inte koppla att vacciner faktiskt INTE är riskfria och det är möjligt att föräldrarna först misstänkt samband efter att den yngre dottern insjuknat i samband med sin vaccination, först då kanske poletten har trillat ner...
Senast redigerad av Ossian.allvetaren 2018-01-20 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in