Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-20, 12:44
  #1069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
1) Nei, bare at han har vært delaktig. Men politiet er sikre på at han var alene.
2) Ja, dette fordi politiet mener hun ble drept hjemme, blodspor ble funnet utenfor døren/inngangspartiet.
3) De var dessverre hjemme.

Var barna hjemme? Det har jo blitt skrevet i avisene at de ikke var det.
Citera
2018-01-20, 13:23
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0683
Var barna hjemme? Det har jo blitt skrevet i avisene at de ikke var det.
Hvor står det? Jeg vet at de var hjemme. Dette er også en av grunnene til at dette er en dypt tragisk sak.
Citera
2018-01-20, 16:32
  #1071
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Hvor står det? Jeg vet at de var hjemme. Dette er også en av grunnene til at dette er en dypt tragisk sak.
Både JJs bror og politiet har i pressen blitt gjengitt på at barna ikke var hjemme.
Du er skråsikker på at de var hjemme.
Har du noen kilde? Eller har du sett det selv?

Hvis det er korrekt at begge barna var hjemme da ektemannen drepte JJ, er det vanskelig å forstå at de ikke har fått med seg noe av det som skjedde, samt at politiet de første to ukene behandlet saken som en forsvinningssak uten inne mistenkt. I tråden er også sitert fra JJS brors (Br*d*) Facebook side der han ber om tips om sin forsvunne søster.

Husk at politiet nå har definert bopelen som gjerningssted, og med begge barna til stede på gjerningsstedet blir ovennevnte forhold uforståelige.
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2018-01-20 kl. 17:05.
Citera
2018-01-20, 16:42
  #1072
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
1) Nei, bare at han har vært delaktig. Men politiet er sikre på at han var alene.
2) Ja, dette fordi politiet mener hun ble drept hjemme, blodspor ble funnet utenfor døren/inngangspartiet.
3) De var dessverre hjemme.
Åh fy fan

Kan det handla om en olycka i hemmet, möjligen förorsakat av ett bråk som slutade med att JJ dog, maken fick panik och dumpade henne i floden?
Citera
2018-01-20, 19:31
  #1073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
og med begge barna til stede på gjerningsstedet blir ovennevnte forhold uforståelige.
Bingo.

Jeg kjøpte for øvrig VG+ artikkelen om drapet og ektemannen. Veldig lite nyttig info der, VG+ er egentlig en hoax. Jeg tror Hamar Arbeiderblad egentlig er veien å gå om man trenger ny info. Leser noe der om at han forsøkte å påvirke vitner. Men har ikke betalt for artikkelen og tenker ikke gjøre det. Høres ut som en ordentlig IDIOT dette. Noe som er bra, da blir han lett å dømme.

Et par utdrag fra VG+ som jeg ikke visste:

"VG observerte ham ved flere anledninger i Brumunddal sentrum og områdene rundt i dagene før han ble pågrepet. Han oppholdt seg blant annet på gården ved Lillehaugsvegen, i umiddelbar nærhet til det ene blodfunnet som er gjort i saken."


"Han er da i besittelse av en bil, som ifølge VGs opplysninger er en leiebil." (leiebil = rental car)


"Janne Jemtlands ektemann fremstår ifølge politiet hverken bekymret eller stresset over at hans kone ikke har kommet hjem etter at hun forsvant."


"Nå møter han personlig opp for å levere en skriftlig savnetmelding."
Citera
2018-01-20, 19:33
  #1074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Åh fy fan

Kan det handla om en olycka i hemmet, möjligen förorsakat av ett bråk som slutade med att JJ dog, maken fick panik och dumpade henne i floden?
Jeg tror dette er en straight up Mats Alm-case. Men bare min personlige mening.
Citera
2018-01-20, 20:17
  #1075
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Jeg tror dette er en straight up Mats Alm-case. Men bare min personlige mening.
Jag är obekant med det fallet bortom att hans flickvän försvann/förmodas mördad och han blev frikänd.
Citera
2018-01-20, 20:25
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Både JJs bror og politiet har i pressen blitt gjengitt på at barna ikke var hjemme.
Du er skråsikker på at de var hjemme.
Har du noen kilde? Eller har du sett det selv?

Hvis det er korrekt at begge barna var hjemme da ektemannen drepte JJ, er det vanskelig å forstå at de ikke har fått med seg noe av det som skjedde, samt at politiet de første to ukene behandlet saken som en forsvinningssak uten inne mistenkt. I tråden er også sitert fra JJS brors (Br*d*) Facebook side der han ber om tips om sin forsvunne søster.

Husk at politiet nå har definert bopelen som gjerningssted, og med begge barna til stede på gjerningsstedet blir ovennevnte forhold uforståelige.
Barna har vært på skolen hver eneste dag etter moren forsvant, og barn er barn, de spør, og får vite ting. De var hjemme. Var vitne til at foreldrene kranglet etter festen. Jeg vet adskillig mer, men dette bør ikke komme ut før det eventuelt kommer ut i media. Noe jeg neppe tror skjer.

Dette er fra sikre kilder, ingen går rundt å spøker med noe så alvorlig.
__________________
Senast redigerad av Hoppgress 2018-01-20 kl. 20:28.
Citera
2018-01-20, 22:30
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruGW
Ektemannen erkjenner ikke straffskyld for forsettlig drap, men knytter seg til situasjonen. I dette kan det ligge mye, blant annet at det var en ulykke og at mannen fikk panikk? Jeg har kanskje mer tro på at det handler om et taktisk råd fra en advokat. Forsvaret vil sikkert kjøre på uaktsomt og påfølgende panikk og derfor skjulte han liket.

Med hans bakgrunn ville jeg hatt vondt for å tro at han fikk panikk og heller har handlet instinktivt.

Det skal bli interessant å få vite hvilke funn politiet gjorde på gården, de har ikke sagt at det var blod. Kan det ha vært en gjenstand? Politiets taushet i denne saken er ganske påfallende.

Det finns tyvärr flera skäl till varför han nekar. En kropp, hel eller i delar räcker inte. Om polisen inte lyckats hitta en dödsorsak kan dom inte bevisa att det var han som gjorde det. Det enda han kan fällas för är brott mot griftefriden.

Ett exempel är det nyligen avslutade fallet i Solna tingsrätt. Det finns säkert en Flashback-tråd i ämnet.
Citera
2018-01-20, 22:49
  #1078
Medlem
(FB) Stockholm: Misstänkt styckmord på Vivian Hultberg (våren 2017).
Ett parallell-fall. Kanhända Norge har skarpare lagstiftning.
__________________
Senast redigerad av Svartheden 2018-01-20 kl. 22:53.
Citera
2018-01-21, 09:20
  #1079
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det finns tyvärr flera skäl till varför han nekar. En kropp, hel eller i delar räcker inte. Om polisen inte lyckats hitta en dödsorsak kan dom inte bevisa att det var han som gjorde det. Det enda han kan fällas för är brott mot griftefriden.

Ett exempel är det nyligen avslutade fallet i Solna tingsrätt. Det finns säkert en Flashback-tråd i ämnet.
har du koll på Norges lagar?
Citera
2018-01-21, 09:34
  #1080
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Barna har vært på skolen hver eneste dag etter moren forsvant, og barn er barn, de spør, og får vite ting. De var hjemme. Var vitne til at foreldrene kranglet etter festen. Jeg vet adskillig mer, men dette bør ikke komme ut før det eventuelt kommer ut i media. Noe jeg neppe tror skjer.

Dette er fra sikre kilder, ingen går rundt å spøker med noe så alvorlig.

Varför bör det inte komma ut innan media skriver om det?

Helt seriöst så är jag övertygad om att du inte vet mer än någon annan.

Styrk dina påståenden istället och låt läsarna få tillfälle att avgöra sanningshalten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback