2018-01-20, 19:47
Medlem
Intressesmurfens avatar
Kolla in dokumentären Unrest på Netflix. Om flickorna har varit ens i närheten av detta så är det ju inget liv. Jag försvarar inte att någon tar livet av någon annan men personligen skulle jag INTE vilja leva så här. Värsta tänkbara senario. Fy fan vilken sjukdom.
Senast redigerad av Intressesmurfen 2018-01-20 kl. 19:48. Anledning: Autokorrekt
Citera
2018-01-20, 19:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja det blir det.

Enligt info via pm hade ju mamman cancer så det är vore det mest troliga. Kanske hon ville att pappan skulle fortsätta sitt liv men han ville inte leva utan dem.

Eller så kanske han inte kunde ta mer ansvar för barnens omsorg ifall modern händelsevis inte orkade dra det lassetfullt ut om hon själv var sjuk och behövde behandling?
Citera
2018-01-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Rektorn yttrade insiktsfullt att vi kanske har litat för mycket på föräldrarna. Andra myndigheter verkar inte varit inblandade.

Den enda kontakten föräldrarna inte undvikit, styrt bort, valt bort ur barnens liv har varit kontakten med skolan.
Men den kom de på grund av skolplikten inte undan.
Men de försökte undvika även den kontakten genom att vara drivande om hemundervisning vilket de också i hög grad lyckades med med tanke på den omfattande hemundervisningen.
Citera
2018-01-20, 19:49
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du tittar på tv4 nyhetsmorgon från i dag samt andra filmer där man får se hur det kan vara att lida och leva med ME.

Jag har en kusin som har det. Jag har åtskilliga släktingar som gått bort i cancer med svåra plågor.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-20 kl. 19:53.
Citera
2018-01-20, 19:55
Medlem
Är det.sant att familjen var utblottade
Citera
2018-01-20, 19:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
I så fall hade det fallit in under termen "barnhärtighetsmord" som är tillåtet i vissa länder. Av vad som hittills framkommit, kan jag inte se att så var fallet här. Mer att föräldrarna själva inte kunde se någon livskvalitet framöver.

Vad har termer med detta att göra?
Citera
2018-01-20, 19:57
Medlem
Citat:
Om det nu visar sig att så var fallet, vore det förståeligt då?

Jag tänker att om de endast hade kort tid kvar att leva hade detta antagligen inte hänt. Det var nog tanken på ett långt liv fyllt med plågor som var avgörande.

Det är kanske inte ett långt liv med plågor som var avgörande utan kanske utsikterna att få ta hand om barnen även när de blivit vuxna.
Citera
2018-01-20, 19:57
Medlem
[quote=flashbackfollower|62978181]
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag har varit vid villan idag och det var tuffare än jag trodde. Det var tyst och lugnt i området och jag träffade endast på några fåtal personer. Två kvinnor stod på plats när jag kom varav den ena grät. Kanske en lärare eller bekant. Det var mycketblommor, gosedjur, godis, choklad och en del skrivna kort. Noterade ett kort från Oscars arbetskamrater med vita vackra rosor.

Läste inte allt men såg inget till mamman men kan ha missat det. Nära till grannar och på baksidan var staketet lägre och fri insyn för den som bor där. Nerrullat noterade jag.
Tog två foton jag laddar upp men ser ut som de i tidningen. Tänker att det är tufft för alla grannarna att bli påmind och de hemska blå/vita bandet som lyser runt hela huset😢
Ja detta tog och känns.

https://minfil.org/85z402deb1/78680AD9-D3ED-4B91-BEE0-7EC7D589B2A4.jpeg
https://minfil.org/A3z907d9b3/219D8308-98F5-4836-94C3-056B4C761E15.jpeg[/QUOTE

Sorgligt. Fadern verkar haft ett spännande jobb, många resor och vänner. Mamman inget av detta?
Jag har ingen aning och kanske jag missade de korten, läste inte på allt och tog inte i något men visst kan det ha med deras personligheter att göra. Mamman ville kanske inte umgås med folk, men vad vet jag.
Citera
2018-01-20, 19:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Det enda som låg flickorna i fatet och deras korta tid i livet och här på jorden - var deras egen pappa. Det var hans skruvade idéer som såg till att dom inte längre finns med oss.
Citera
2018-01-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det enda som låg flickorna i fatet och deras korta tid i livet och här på jorden - var deras egen pappa. Det var hans skruvade idéer som såg till att dom inte längre finns med oss.

Eller så var det mammans skruvade idéer.
Citera
2018-01-20, 20:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så kanske han inte kunde ta mer ansvar för barnens omsorg ifall modern händelsevis inte orkade dra det lassetfullt ut om hon själv var sjuk och behövde behandling?

Mycket möjligt.
Citera
2018-01-20, 20:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Kolla in dokumentären Unrest på Netflix. Om flickorna har varit ens i närheten av detta så är det ju inget liv. Jag försvarar inte att någon tar livet av någon annan men personligen skulle jag INTE vilja leva så här. Värsta tänkbara senario. Fy fan vilken sjukdom.

Är det den om Jennifer Brea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in