2018-01-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Har du någonsin träffat manipulativ person? Jag har levt ihop med en, inte en jävel trodde att han var som han var mot mig! "Nehe, han som är så snäll, trevlig och rolig. Han är ju verkligen genomsnäll. Han skulle aldrig skada någon"
Mmmmm visst men hemma är han en jäkla psykopat som misshandlade både psykiskt och fysiskt! Så nej, Oskars familj hade troligtvis inte en susning om hur han var på RIKTIGT

Exakt. Jag har liknande erfarenheter.
Och det finns massor av kända fall där ingen anat någonting ont om personen som sedan våldtog, styckmördade eller vad han nu gjorde. Mycket kan uppenbarligen finnas gömt i en människa...
Citera
2018-01-20, 18:38
Medlem
Citat:
En egoist vill inte ens bära det egna ansvaret när han är död. Han vill ju föreviga sin "jag är den bästa pappan som bryr sig om alla" en manipulativ jävel alltså!

Att han inte har varit den person som många trott om honom är ganska uppenbart.
Citera
2018-01-20, 18:39
Medlem
Natsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tur man inte var född i den familjen då hade man nog inte levat nu. Högpresterande så in i den grad att man inte duger att leva om man inte kan bli professor i vuxen ålder. Vilka dumsnutar som inte kan se framåt eller be om hjälp eller köpa sig hjälp de måste de väl haft råd med om de sålt huset eller vad som helst.

Har inte någon med insyn i familjen skrivit att de har sökt hjälp överallt och reste utomlands (Tyskland tror jag) för att försöka få experthjälp?
Det känns som att många av inläggen har med klassförakt att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är inte bekräftat alls att de led av ME/CSF.

Nej, det är det inte. Den diagnosen har flera skribenter själva tänkt fram.

Jag delar inte den uppfattningen.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Sjukdomarna är bara en myt, de var totalt utblottade! Skuldsatta upp över öronen

Du framhärdar i din övertygelse om påstådda skulder. Ge belägg istället för att upprepa detta nästan dagligen.
Citera
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det kanske blev aktuellt pga den första kvinnans assisterade självmord i Schweiz?

Ja antagligen är det så. Plus att det kommit en dokumentär på Netflix om det.
Citera
2018-01-20, 18:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Tack! Mycket bra och upplysande artikel i enlighet med vad jag och många andra hela tiden försökt hävda. Att problemet låg hos föräldrarna och inte hos flickorna:

Det är väl precis det som de flesta av oss hävdat att föräldrarna var deprimerade! Läs om och läs rätt.
Citera
2018-01-20, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänk tanken att det kanske varit mamman som varit drivande. Vad vet vi? det kan lika gärna vara så.

Pst.... jag tror det var så.
Nån källa skrev att mamman varit drivande till detta sätt att avsluta.
Skall se om jag kan hitta det igen.
Citera
2018-01-20, 18:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren

Herregud din okunskap lyser igenom och bländar mig. ME är inte en dödlig sjukdom NEJ, men många som drabbas önskar att de dog; det är en MYCKET plågsam sjukdom!

Den som är okunnig är du om du tycker det är bättre att få cancer. Det är inte så att ME patienter brukar ligga och vråla av smärta som en hel del i slutstadie av cancer kan göra. Men från annan aspekt är det kanske bättre med cancer, för att folk i allmänhet känner till mer om detta.

Personer som har ME är inte i koma. Är det så att de är vuxna och verkligen önskar att de dog så har faktsiskt de flesta fysisk kapacitet att svälja en drös med sömnmedel eller sprätta upp handleden med en förskärare.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-20 kl. 18:48.
Citera
2018-01-20, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Nej, det kan det inte. Läs på.

Förklara varför det inte kan ha varit mamman som drev på detta självmord.
Citera
2018-01-20, 18:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
En egoist vill inte ens bära det egna ansvaret när han är död. Han vill ju föreviga sin "jag är den bästa pappan som bryr sig om alla" en manipulativ jävel alltså!

Hahaha, vem fan tror du tycker att någon är en bra pappa som dödar sitt barn? Inte många. Manipulativ?

Hur menar du att han skulle bära sitt eget ansvar efter sin död? Din mening är obegriplig.
Citera
2018-01-20, 18:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är inte bekräftat alls att de led av ME/CSF.

De hade stått i en artikel som länkats till på en elektronisk anslagstavla på moderns arbetsplats.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-20 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in