Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-20, 17:47
  #40645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Turkiet är knappast ensamma. Tror du inte Ryssland stödjer en turkisk invasion av Afrin? Det osar ju bara om det. Lägg även till Iran som många glömmer bort här.

Aha, ja men det är ju det som osar. Ryssland+Turkiet mot Rojava+USA = risk för eskalering och spridning av konflikten.


Iran verkar ha lite interna problem att sköta?
Citera
2018-01-20, 17:47
  #40646
Medlem
Yaskos avatar
Folk har inte fattat att det är USA som är ensamma här. Det såg vi också i Kirkuk.

Om turkarna ”dresserar” PKK här så att de underkastar sig Assad så är det bara plus för Turkiet också.
Citera
2018-01-20, 17:51
  #40647
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Måste tänka på att Assad hatar Turkiet, var ju de som ville ha bort Assad i första taget.


Alla spelarna i Syrien har sin egen plan till och med de som är allierade med varandra.

Assad hatar säkerligen Erdogan, men vi ska vara lite realistiska nu. Ska Assads personliga hat riskera ett framtida Syrien så är han dum i huvudet. Han är tvungen att gå med på dessa villkor som Ryssland och Turkiet kör på nu eller se sitt land bli ockuperat ytterligare av gula kommunister. Ibland måste man svälja sin stolthet.
Citera
2018-01-20, 17:51
  #40648
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Aha, ja men det är ju det som osar. Ryssland+Turkiet mot Rojava+USA = risk för eskalering och spridning av konflikten.


Iran verkar ha lite interna problem att sköta?

Nej då, Iran är högst inblandade bakom detta. De och turkarna har en gemensam fiende i kurderna, de har nog en finger i detta också var så säker på det. Annars tror jag inte vi hade sett en sådan offensiv av Turkiet så fort och aggressiv.
Citera
2018-01-20, 17:53
  #40649
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja ha ha, och här är en fortsättning på Twittertråden från ovan:



https://twitter.com/EHSANI22/status/954738281555595264

Smått komiskt att läsa. USA kan alltså i slutändan stå utan en NATO partner i Turkiet samt en stor förlust för kurderna. Vilka jävla förlorare.
Citera
2018-01-20, 17:54
  #40650
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Nej då, Iran är högst inblandade bakom detta. De och turkarna har en gemensam fiende i kurderna, de har nog en finger i detta också var så säker på det. Annars tror jag inte vi hade sett en sådan offensiv av Turkiet så fort och aggressiv.
Kom ihåg också att luftrummet är bevakat av ryssarnas s-400-försvar.
Citera
2018-01-20, 17:59
  #40651
Medlem
S-400 är inget annat än simpel dekoration. Kommer aldrig användas i direkt krigföring. Ryssarna bluffar och i slutändan så kommer de att vara den stora förloraren. De valde att samarbeta med Turkiet nu får de skylla sig själva.
Citera
2018-01-20, 18:01
  #40652
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
S-400 är inget annat än simpel dekoration. Kommer aldrig användas i direkt krigföring. Ryssarna bluffar och i slutändan så kommer de att vara den stora förloraren. De valde att samarbeta med Turkiet nu får de skylla sig själva.

På vilket sätt förlorar Ryssland genom att samarbeta med Turkiet?
Citera
2018-01-20, 18:02
  #40653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
På vilket sätt förlorar Ryssland genom att samarbeta med Turkiet?

Wait and see, lite tålamod skadar aldrig
Citera
2018-01-20, 18:09
  #40654
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Wait and see, lite tålamod skadar aldrig

Eh? Du får gärna motivera dina personliga känslor om man ska kunna ta dig någorlunda seriöst. Du tror alltså att Turkiet kommer ockupera Afrin när det är klart? Kommer inte att hända, man vill först och främst få bort kurden längs sina gränser, vilket Ryssland gått med på men inte USA. Så vad är det egentligen du ser som en förlust i detta har jag svårt att förstå, jag ser snarare ryssarna som den stora vinnaren här i och med att de fått Turkiet och USA i luven på varandra.
Citera
2018-01-20, 18:16
  #40655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Falklandskriget..

Argentina med i NATO?

The Argentine Republic and the United States of America have maintained bilateral relations since the United States formally recognized the United Provinces of the Río de la Plata, the predecessor to Argentina, on January 27, 1823. Since 1998, Argentina has been the only designated major non-NATO ally in Latin America, partly owing to Argentina's assistance to the United States in the Gulf War.
Citera
2018-01-20, 18:27
  #40656
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det mest intressanta med detta är att Ryssland tjänar mest på en eskalering mellan Turkiet och kurderna i Afrin, USA kan bara stå på och titta på eller agera här. Putin är ett jävla geni, shackmatt.
Jag ser det som att flera parters intressen tillgodoses med detta. Snacka om att slå flera flugor i en smäll!
Jag vet inte om Putin är ett geni, jag tror det finns fler runtomkring honom som också är genier i så fall, t ex Lavrov och Peskov.

USA och deras kurder är illa ute nu. Kanske kan kurderna rädda sig själva om de bryter med USA. Kanske vill USA fortsätta kriget trots allt. Det kan gå snabbt, det kan bli långdraget. Men USA har inte råd!!!!!! Statsskulden är deras svaga punkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback