2018-01-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är pappans ord i protokollen, det kan säkert vara sant vid det givna tillfället. När skulle skolans planering utgå ifrån nåt annat än att barnen skulle tillbaka till skolan? Tror du att du hittar nåt protokoll för ett barn där det står att eftersom barnet ändå ska dö så kan ni se på Bamse hela dagarna?
Det kunde ju exempelvis stått i protokollen att flickorna varit apatiska, hade svårt att ta in kunskap e dyl. Men det gjorde det nu inte.
Citera
2018-01-20, 15:59
Medlem
Jag tror allvarligt talat att pappan är den ansvariga! Tror på ett falskt avskedsbrev där båda ska ha tagit ett "gemensamt" beslut för att han ska slippa få skulden för allt efter. Jäkla fegis och avskum!
Man dödar inte sina barn oavsett!
Citera
2018-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Det är ju ni som lägger ord i föräldrarnas mun och påstår att "de förtjänade att dö" som förpestar tråden, kan jag tycka.
Eh? Föräldrarna måste ju helt uppenbart ansett att flickorna förtjänade att dö eftersom de beslutade sig för att mörda dem. Har jag missat nåt?
Citera
2018-01-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Ingen orosanmälan har gjorts, enligt vad skolan själva gått ut med. De ansåg att det inte fanns någon anledning till oro.
Som sagt, det kommer de att få allvarlig kritik för.
De får inte göra några bedömningar, det är socialens arbetsuppgift och enbart deras.
Hade socialen delat bedömningen? Det lär vi aldrig få nåt vettigt svar på, å ena sidan kan man väl säga troligen, å andra sidan kan man hävda att en observant socialarbetare hade mycket väl kunnat se den kris familjen var i och haft någon lösning. Sådana här händelser involverar mänskliga beslut, och socialen var den myndighet som har ensamrätt på att göra bort sig i sådana här bedömningar.
Citera
2018-01-20, 16:03
Medlem
Citat:
Har du sovit dig igenom tråden? Flera av de mest aktiva har hela tiden förpestat tråden genom att försvara föräldrarnas agerande med att de stackarna inte såg någon annan utväg med hela familjen döende osv.
Ingen har försvarat föräldrarnas agerande däremot har flera försökt sätta sig in i deras situation och försöka förstå hur de kommit fram till slutsatsen att alla ska dö. Det är naturligtvis svårt och kräver en intellektuell rörlighet som en hel del verkar sakna här.
Citera
Medlem
Min kompis mamma arbetar med fallet, hon har läst brevet. Riktigt sjukt brev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Aldrig i livet.
Ditt hånfulla svar att jag skulle leta upp det, OM DET NU INTE VAR SÅ ATT JAG VAR UTMATTAD SJÄLV och inte orkar, ger mig en tydlig bild av vem jag skriver till.
Vidrig o kränkande är vad du är.

Tiden du lagt på att svara mig kunde du använt till att själv leta upp det.

Det var du som skrev att du inte orkar söka fram det. Orsaken är att det inte finns något inlägg där det bekräftas att föräldrarna var scientologer......eftersom det inte är bekräftat. Du fantiserar eller ljuger. Men du får gärna bevisa att jag har fel med en enda liten länk. Då ska jag självklart be om ursäkt.
Citera
2018-01-20, 16:04
Medlem
Citat:
Eh? Föräldrarna måste ju helt uppenbart ansett att flickorna förtjänade att dö eftersom de beslutade sig för att mörda dem. Har jag missat nåt?

Föräldrarna kanske inte tyckte att "de förtjänade att lida"? Rätt stor skillnad på den formuleringen om man jämför med din "de förtjänade att dö". Därför jag sarkastiskt påpekade att du inte väger dina ord på guldvåg.

Man kan ju försöka vara lite ödmjuk i sina analyser, om man vill bli tagen på allvar. Men du kanske har bilden klar, ska inte störa isf.
Citera
2018-01-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Visst, detta fall är ju otroligt.

Jag undrar bara varför han/hon inte använde kniven som enda vapen isf?
Kan kanske tagit den i ren desoeration utan att det varit planerat
Citera
2018-01-20, 16:06
Medlem
Citat:
Det kunde ju exempelvis stått i protokollen att flickorna varit apatiska, hade svårt att ta in kunskap e dyl. Men det gjorde det nu inte.

Lärarna som besökte flickorna har tystnadplikt och föräldrarna är döda så vi lär aldrig få veta. Men beskrivningen i protokollet är ett citat från pappan.
Citera
2018-01-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ingen har försvarat föräldrarnas agerande däremot har flera försökt sätta sig in i deras situation och försöka förstå hur de kommit fram till slutsatsen att alla ska dö. Det är naturligtvis svårt och kräver en intellektuell rörlighet som en hel del verkar sakna här.
Det handlar om sjuka människor som tagit sig rätten att stå över lagen och mörda sina barn – hellre än att söka professionell hjälp och avlastning. Det går aldrig att förstå eller försvara, försök inte intellektualisera ett så sjukt beteende.
Citera
2018-01-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Jag tror allvarligt talat att pappan är den ansvariga! Tror på ett falskt avskedsbrev där båda ska ha tagit ett "gemensamt" beslut för att han ska slippa få skulden för allt efter. Jäkla fegis och avskum!
Man dödar inte sina barn oavsett!
Ja, har man en förutfattad mening om något så är det ju bara mänskligt att inte vilja ta in något som gör att man måste utvärdera sina egna tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in