2018-01-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Exakt, det är här man kan spekulera i om föräldrarna känt att de inte heller kunde leva det liv de önskade (avseende arbete, resor, framtidsplaner mm) pga döttrarnas sjukdom. Jag blir så illa berörd av detta!
Fast då det väl varit bättre att låta dem dö i någon oförklarlig olycka, snyfta ett tag för syns skull, och sedan leva loppan.
Citera
2018-01-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad har du läst? Kan du länka snälla?
Det har ju länkats till flera artiklar i media som begärt protokoll från möten i skolan ang hemundervisningen. Där beskrivs hur flickorna var sociala och nyfikna på att lära. Det planerades för återgång i skolan, hur den äldre skulle klara att komma in på gymnasiet osv. Kort sagt verkar det ha funnits en framtidstro hos dem som saknades hos föräldrarna.
Citera
2018-01-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spinoza
Ämnet har redan varit uppe men jag förvånas verkligen av att socialen inte varit inkopplade i ett tidigare skede. Till skillnad från vad många tror så är ju inte SOC en myndighet som finns till för att straffa eller sätta dit folk, utan för att hjälpa till i familjer i kris som rektorn så uppenbart skamfyllt uttryckte det. Tex kopplar jag i mitt arbete ofta in SOC om någon av föräldrarna eller barnen är sjuka, om inte annat för att de ska få möjlighet till stödsamtal och likande. Tyvärr upplever många detta som stigmatiserande. Detta är helt uppenbart en klassfråga.
Jag har tagit upp det flera gånger, att jag misstänker att ingen orosanmälan har gjorts. Tvärtemot vad många tror så är det lag på att skolan ska upprätta en sådan när barn inte mår bra, det är enbart socialen som får göra en bedömning på om det är något de måste utreda, och nog tror jag de hade lagt det åt sidan. Men skolan får inte bedöma att detta inte ska utredas och undanhålla anmälan.
Citera
2018-01-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Vad menar du??
Försök inte hitta logik och sanning i föräldrarnas diagnosticerande av barnen.
Citera
2018-01-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler20041889
Ynkryggar som valde den lätta vägen.
Det är lätt att dö, svårare att leva.

Även om ditt användarnamn är lite märkligt så håller jag med dig......riktiga jävla ynkryggar måtte de aldrig bli någon snyfthistoria om dessa två jävla nollorna
Citera
2018-01-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Haha nej, alla som har följt tråden vet att det inte är sant. Men ni är ju en liten klick som hela tiden återkommer till det, varför förstår jag dock inte. Varför har ni ett sådant behov av att påstå detta?
Har du sovit dig igenom tråden? Flera av de mest aktiva har hela tiden förpestat tråden genom att försvara föräldrarnas agerande med att de stackarna inte såg någon annan utväg med hela familjen döende osv.
Citera
2018-01-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har tagit upp det flera gånger, att jag misstänker att ingen orosanmälan har gjorts. Tvärtemot vad många tror så är det lag på att skolan ska upprätta en sådan när barn inte mår bra, det är enbart socialen som får göra en bedömning på om det är något de måste utreda, och nog tror jag de hade lagt det åt sidan. Men skolan får inte bedöma att detta inte ska utredas och undanhålla anmälan.
Ingen orosanmälan har gjorts, enligt vad skolan själva gått ut med. De ansåg att det inte fanns någon anledning till oro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Det har ju länkats till flera artiklar i media som begärt protokoll från möten i skolan ang hemundervisningen. Där beskrivs hur flickorna var sociala och nyfikna på att lära. Det planerades för återgång i skolan, hur den äldre skulle klara att komma in på gymnasiet osv. Kort sagt verkar det ha funnits en framtidstro hos dem som saknades hos föräldrarna.

Det är pappans ord i protokollen, det kan säkert vara sant vid det givna tillfället. När skulle skolans planering utgå ifrån nåt annat än att barnen skulle tillbaka till skolan? Tror du att du hittar nåt protokoll för ett barn där det står att eftersom barnet ändå ska dö så kan ni se på Bamse hela dagarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fast då det väl varit bättre att låta dem dö i någon oförklarlig olycka, snyfta ett tag för syns skull, och sedan leva loppan.

Ja, men då måste de ju leva vidare med vetskapen att de faktiskt har dödat sina barn och det klarade de inte heller av. Tror ingen hade kunnat fortsätta leva ett "lyckligt liv" med vetskapen att man dödat sina barn för detta.
Citera
2018-01-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Har du sovit dig igenom tråden? Flera av de mest aktiva har hela tiden förpestat tråden genom att försvara föräldrarnas agerande med att de stackarna inte såg någon annan utväg med hela familjen döende osv.

Det är ju ni som lägger ord i föräldrarnas mun och påstår att "de förtjänade att dö" som förpestar tråden, kan jag tycka.
Citera
2018-01-20, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
För att mörda sina barn och hustru måste man vara helt hjärntvättad.
Ungefär som islam att det finns 1000 oskulder som väntar efter din död.
Sektpåståendet kan vara en förklaring!

Då hade nog polisen sagt:
- vi har hittat ett avskedsbrev, där båda två har skrivit under att på grund av en sekt har vi dödat hela familjen.
Men, det sa inte polisen....
Citera
2018-01-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då vill jag gärna se det inlägget när du har fräst och spottat färdigt. Hur svårt kan det vara?

Aldrig i livet.
Ditt hånfulla svar att jag skulle leta upp det, OM DET NU INTE VAR SÅ ATT JAG VAR UTMATTAD SJÄLV och inte orkar, ger mig en tydlig bild av vem jag skriver till.
Vidrig o kränkande är vad du är.

Tiden du lagt på att svara mig kunde du använt till att själv leta upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in