2018-01-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Sydsvenskan försöker få fram ett viktigt svar. Inget tyder dock på att även mammans hälsa (påstått cancersjuk i tråden) skulle spelat in. Bara att föräldrarna bestämde att barnens sjukdom innebar dålig livskvalitet för hela familjen och att flickorna därför förtjänade att dö.

Du väger inte dina ord på en guldvåg i alla fall.
Citera
2018-01-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nån var intresserad att veta om föräldrarna var scientologer, frågade och du svarade att det är bekräftat. Då får du nog samla kraft och ge en källa på det. Annars hade du inte behövt svara alls.

Jag svarade inte att JAG kan bekräfta det, jag svarade att en annan person i tråden har bekräftat det.
Är du trög på nåt sätt?

Vidriga människa.
Citera
2018-01-20, 15:41
Medlem
spinozas avatar
Utan någon som helst insyn i det aktuella fallet kan jag bara med sorg relatera till hur det kändes när jag från ingenstans fick en massiv förlossningsdepression. Som högpresterande akademiker utan psykiska problem (annat än lite problematik PMS) va jag ovan vid att hjärnan inte fungerade som den skulle. Tankarna kring att ta livet av mig och bebisen framstod i mitt sjuka huvud som helt rationell. Iskallt rationell. Jag tyckte jag var så förbannat klar i huvudet och är mycket tacksam för att min man gjorde det enda rimliga och körde mig till psyket. Det tog bara några veckor med medicin för att jag skulle fatta hur sjuk jag varit, men det har tagit flera år för att verkligen våga lita på min hjärna och mina beslut igen. (har varit frisk och medicinfri sedan dess)

En familj i den här situationen hade behövt hjälp utifrån.
Citera
2018-01-20, 15:41
Medlem
Mycket snack om scientologer här. Hade det varit bättre om de var Kristna, Muslimer eller tillhört någon annan bisarr sekt?
Citera
2018-01-20, 15:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Du kan inte generalisera utifrån vad du vet om en person du känner.

Mötena med föräldrarna (pappan) kan sekretessbeläggas, speciellt om skolhälsovården deltagit. Men de pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram som skolan garanterat gjort för flickorna är allmänna handlingar och kan begäras ut. Skolor har inget annat val än att avidentifiera dem och lämna ut. (Det är bara om en elev har skyddad identitet från början som dessa handlingar får sekretess.) I dokumenten ska heller inga medicinska saker stå utan bara skolans åtgärder. De har ”pressen” troligtvis begärt ut.
Vad då inte generalisera? Vad dillar du om?
Citera
2018-01-20, 15:43
Medlem
Citat:
Sydsvenskan försöker få fram ett viktigt svar. Inget tyder dock på att även mammans hälsa (påstått cancersjuk i tråden) skulle spelat in. Bara att föräldrarna bestämde att barnens sjukdom innebar dålig livskvalitet för hela familjen och att flickorna därför förtjänade att dö.

Exakt, det är här man kan spekulera i om föräldrarna känt att de inte heller kunde leva det liv de önskade (avseende arbete, resor, framtidsplaner mm) pga döttrarnas sjukdom. Jag blir så illa berörd av detta!
Citera
2018-01-20, 15:44
Medlem
Citat:
Förfärligt att läsa att flickorna själva ville så mycket och trodde på framtiden. Men enligt föräldrarna var det inte tillräcklig livskvalitet...
Vad har du läst? Kan du länka snälla?
Citera
2018-01-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Du väger inte dina ord på en guldvåg i alla fall.
När det handlar om överlagt mord går det inte att försvara, som så många ägnar sig åt i denna tråd.
Citera
2018-01-20, 15:46
Medlem
Citat:
När det handlar om överlagt mord går det inte att försvara, som så många ägnar sig åt i denna tråd.

Haha nej, alla som har följt tråden vet att det inte är sant. Men ni är ju en liten klick som hela tiden återkommer till det, varför förstår jag dock inte. Varför har ni ett sådant behov av att påstå detta?
Citera
2018-01-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Jag svarade inte att JAG kan bekräfta det, jag svarade att en annan person i tråden har bekräftat det.
Är du trög på nåt sätt?

Vidriga människa.
Då vill jag gärna se det inlägget när du har fräst och spottat färdigt. Hur svårt kan det vara?
Citera
2018-01-20, 15:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Men snälla....

"Skriv på att vi ska ta självmord annars dödar jag dig...."

Men alltså har du t.ex en kniv mot strupen så vågar du nog inte göra annat i denna stund än att lyda personen och hoppas på att han inte genomför det trots allt. Så nej, jag anser att hon visst kan ha blivit tvingad att underteckna, sen kan han ju ha maskerat brevet så hon trodde hon skrev under något annat.
Citera
2018-01-20, 15:51
Medlem
Ynkryggar som valde den lätta vägen.
Det är lätt att dö, svårare att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in