2018-01-19, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Om det bara är ena föräldern som begår morden så är det fullt möjligt med psykos eller något annat allvarligt. Det är dock ytterst osannolikt att båda föräldrarna drabbas av psykos samtidigt. Detta bekräftas av vittnesuppgifter från föräldrarnas kolleger som berättar hur de agerat helt normalt dagarna innan händelsen. Det är uppenbart att denna handling är ett resultat av två högfungerande och psykiskt normala människors beslut. Om det bara är en galning med psykos som begår en sådan här gärning är sannolikheten stor att motiven inte kan förstås av någon annan än gärningspersonen och eventuellt insatta psykologer. Om två rationella människor tillsammans kommer överens att göra något sånt här är dock sannolikheten betydligt större att motiven kan förstås av en betydligt större skara människor. Vi vet ännu inte med säkerhet vilken sjukdom barnen varit drabbade av men sannolikheten är inte orimligt liten att föräldrarnas resonemang hade låtit vettigt för mig och många andra i denna tråd. Om så är fallet kanske vi ska se på dessa föräldrar som riktiga hjältar och förebilder som offrar allt för barnen, t.o.m. sina egna liv. Det krävs stort mod och beslutsamhet att kunna lägga omedelbara känslomässiga reaktioner åt sidan samt se igenom samhällets indoktrinering och göra det som man vet är bäst för barnen.

Offrar allt för barnen?! Du menar - offrar ingenting för barnen? De gav upp. Är det att offra allt man har? De hade kunnat söka sig till vården, socialtjänsten, kommunen, vänner och bekanta. Är det hjältemodigt att mörda sina barn för att de råkar vara sjuka menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Lite bredvid målet, att dom "drabbats" av olycka, eller hur? De flesta tar motgång och olycka med kamp, för sitt och näras liv, här var det lite tvärt om....
Vet inte vad du menar.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Skulle förvåna mig mycket om polisen inte gjort en analys av underskrifterna. Det bör vara ett standardförfarande i en mordutredning.

Som sagt. Kan bara hålla med, men kan tycka att man från polisens sida bör påtala detta så vi slipper att spekulera i sak. Känns som rätt oförarglig fakta att gå ut med.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ni får ursäkta men har inte haft ork att läsa igenom allt i denna långa tråd.

Jag vet att polisen gått ut med att föräldrarna i samförstånd tagit detta beslut, (brev undertecknat av båda två) men vad för slags bevis är det för att båda HAR varit med på det beslutet?
Mamman kan ju mer eller mindre blivit tvingad att skriva på. Pappan måste ju ha varit den drivande och bestämmande, varför skulle han annars vara den som har hängt sig, (om detta stämmer) för att kontrollera att döttrarna och frun dör innan han hänger sig?
Kontroll i mina ögon, annars kunde han ju tagit en överdos han med, om det nu var det.

Barn med cancer exempelvis, har nog aldrig hört om något fall i Sverige där föräldrarna beslutar sig för att döda sitt barn, för att de ska slippa lida längre än nödvändigt. Nej, det var knas i huvudet på den ena eller båda föräldrarna, fyfan stackars flickor, så jävla tragiskt detta.
Citera
2018-01-19, 23:10
Medlem
Condottieris avatar
Svår nöt, detta. Men incidenten vi diskuterar saknar knappast motsvarigheter i världshistorien, vilket en ung person kanske skulle kunna få för sig av att läsa den här tråden. Alla fakta finns inte för handen, men nog fan vet man empiriskt att människor kan bli oerhört desperata under tillräckligt extrema omständigheter. Upplever föräldrarna att de inte orkar mer kan beslutet att avliva sina ättelägg uppfattas som ett följdriktigt beslut. Naturligtvis var föräldrarna gravt sinnessjuka, men den stora frågan här är naturligtvis samhällsansvaret.
Citera
2018-01-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack för att du delar med dig! Se mitt inlägg 9394. Är det något du kan få svar på? Väntar man på svar från NFC om äkthet av brevet? Är det en av analyserna man inväntar?

Avskedsbrevet är redan genomgånget och det står klart att det är båda föräldrar som undertecknat detta, svar Ja.
Citera
2018-01-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vi skall helt visst låta er utstå prövningar genom fruktan, hungersnöd, förlust av egendom och liv och frukten [av ert arbete]. Förkunna för de tålmodiga och uthålliga ett glatt budskap för dem som när de drabbas av olycka och motgång säger: ‘Vi tillhör Gud och till Honom skall vi återvända’ – [förkunna för dem] att deras Herre skall välsigna dem och innesluta dem i Sin nåd; det är de som är rätt vägledda

Det gäller att tro på gud, inte bara när man har svårigheter. Gud är botmedel mot psykisk ohälsa

Hört talas om Knutbypastorn och hans församling?
Citera
2018-01-19, 23:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som sagt. Kan bara hålla med, men kan tycka att man från polisens sida bör påtala detta så vi slipper att spekulera i sak. Känns som rätt oförarglig fakta att gå ut med.

Citat:
Kan man säkerställa att båda föräldrarna har undertecknat avskedsbrevet i samförstånd?
– Vår utredning har kommit så pass långt att vi känner oss säkra på att lämna den informationen. Jag kan inte gå in på exakt varför.
Finns det andra uppgifter än avskedsbrevet som styrker att föräldrarna var överens om det som gjordes?
– Vi är fortfarande i skedet att vi väntar in en hel del besked, dels från obduktionerna och dels från tekniska undersökningar i huset. Men utredningen i övrigt har inte visat något annat.
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-19/foraldraparet-var-overens-om-att-bega-sjalvmord-enligt-avskedsbrev

Dom är säkra så dom går inte ut med den informationen annars. Det skulle kosta dom allt för mycket. Att dom ens sagt något alls är mer än förväntat i det här fallet.
Citera
2018-01-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ni får ursäkta men har inte haft ork att läsa igenom allt i denna långa tråd.

Jag vet att polisen gått ut med att föräldrarna i samförstånd tagit detta beslut, (brev undertecknat av båda två) men vad för slags bevis är det för att båda HAR varit med på det beslutet?
Mamman kan ju mer eller mindre blivit tvingad att skriva på.

Men snälla....

"Skriv på att vi ska ta självmord annars dödar jag dig...."
Citera
2018-01-19, 23:14
Medlem
Varför tog de livet av familjen just nu? I samband med skolstarten.
Citera
2018-01-19, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Det är rena spekulationer, saknar helt substans. Kan lika gärna varit jultomten som fastnat i skorstenen och blev förbannad.
Okej. Så om OH mördar sin familj, vill att det ska se ut för eftervärlden att han är "oskyldig" och fabricerar ett brev där han skriver under med frugans namnteckning.. som att det var gemensamt. Är det att jämföra med jultomten? Är det verkligen så osannolikt?

Edit:
Jag säger inte att det ÄR så. Men möjligheten finns. Enligt mig.
Citera
2018-01-19, 23:15
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Avskedsbrevet är redan genomgånget och det står klart att det är båda föräldrar som undertecknat detta, svar Ja.

Jag ifrågasätter fortfarande eftersom alla nu är döda, inte ens polisen kan ju med 100% säkerhet säga att det har varit i samförstånd, dom var väl inte där när föräldrarna skrev sina signaturer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in