2018-01-20, 09:06
Medlem
En av de 3 som skrev till mej i förrgår har skrivit igen.

Tydligen ska GMs mammas död ha varit naturlig och inget "märkligt" som folk verkar spekulera om.

Jag kollade även igenom veckans Aktuellt inatt och polisen är säkra på att den döda som DNA:a matchade är GM.
Citera
2018-01-20, 09:47
Medlem
tq-s avatar
Vad har ni fått namnet LW ifrån?
Jag har från, vad jag är ganska övertygad av, säkra källor hört hans namn. Och det är ej LW.
Citera
2018-01-20, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfon
Jag menar alltså att motivet skulle kunna vara, Vittne till något brott....

Det skulle kunna förklara varför L.G inte hade sökbar mobil ( jag tror att antingen hade han ingen mobil med sig, eller en som var svår att söka). Om han dessutom varit involverad i drogförsäljning, tar man sådana försiktighetsåtgärder. Har flera mobiler, varav en eller flera som används bara i dessa sammanhang.

Inte helt osannolikt motiv. L.H kan ha konfronterat honom/dom och det gick "snett"?

Samtidigt undrar man varför uppträda på ett sätt som väcker uppmärksamhet bland andra motionärer? Varför inte bara dra sig bortåt så att andra inte ser vad som försiggår?

Uppträdandet som vittnena beskriver, får mig ändå att tänka att något annat hänt med L.G. Särskilt som slutresultatet blivit självmord.
Citera
2018-01-20, 10:46
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tq-
Vad har ni fått namnet LW ifrån?
Jag har från, vad jag är ganska övertygad av, säkra källor hört hans namn. Och det är ej LW.

Om jag inte minns fel, så kom uppgifterna ifrån folk som kände eller/och var bekanta med honom. Går att hitta om man läser igenom tråden.
Citera
2018-01-20, 10:53
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det skulle kunna förklara varför L.G inte hade sökbar mobil ( jag tror att antingen hade han ingen mobil med sig, eller en som var svår att söka). Om han dessutom varit involverad i drogförsäljning, tar man sådana försiktighetsåtgärder. Har flera mobiler, varav en eller flera som används bara i dessa sammanhang.

Inte helt osannolikt motiv. L.H kan ha konfronterat honom/dom och det gick "snett"?

Samtidigt undrar man varför uppträda på ett sätt som väcker uppmärksamhet bland andra motionärer? Varför inte bara dra sig bortåt så att andra inte ser vad som försiggår?

Uppträdandet som vittnena beskriver, får mig ändå att tänka att något annat hänt med L.G. Särskilt som slutresultatet blivit självmord.

Knappast troligt att brottsoffret skulle ha blivit vittne till illegal verksamhet. Om gärningsmannen sysslade med ex drogförsäljning, så är det minsta han vill ha är uppmärksamhet, och då beter man sig inte på det sättet som han gjorde, dvs drar till sig folks uppmärksamhet pga ett hotfullt beteende.
Däremot håller jag det inte för otroligt att han var drogpåverkad vid tillfället, och samtidigt led av psykisk ohälsa, kanske tom hade en psykos utlöst av droger.
Citera
2018-01-20, 11:13
Medlem
Läste i GT att LG fått nytt jobb efter mordet men att han inte varit
närvarande många dagar på grund av ohälsa och att det var problem hemma.
Citera
2018-01-20, 12:26
Medlem
Många hade lagt märke till honom i motionsspåret. Han var obehaglig

Ingen verkar ju ha förvarnat andra motionärer om detta.
Som vanligt svenskt, ingen bryr sig om den andre.

Hade L.H blivit förvarnad hade hon nog levt idag.
Citera
2018-01-20, 12:49
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Tycker det är sjukt att vissa i tråden säger att polisen använde för mycket resurser i detta fall.
Jag tycker det är skit bra! Jag betalar hellre för mordutredningar än somalier som inte gör ett jävla skit.
Och i detta fall blev det träff! Och därmed ska polisen få ryggdunkar anser jag.
Dom agerade rätt, och det tyckte jag även innan dom fick DNA träff.
Detta visar att man gör inte vad som helst i Sverige, Det är inte laglöst. Gör du fel så kommer lägen straffa dig, dock tyvärr så var det individend feghet som hann före.
Men, billigare för oss skattebetalare!

Håller med, tack vare polisen så fick man bort en kallblodig mördare från våra gator, eller snarare motionsspår.

LG hade med största sannolikhet funderat ett tag på att mörda någon, vem som helst. Som de flesta som har mördarfantasier så valde han det för ändamålet mest lämpliga platsen, ett motionsspår. Där kan man träffa på en ensam motionär, liten risk att någon ser en och man kan göra sig av med kroppen i närheten.

LG hade ju kommit undan om det inte hade varit för topsningen och som hans närmsta vänner har vittnat om så verkade han ju inte ha speciellt dåligt samvete för vad han hade gjort. Det var ju först när han riskerade att åka fast som han valde att avsluta sit liv.

Detta kanske inte var första gången som han mördade en annan människa? och kanske inte den sista?

Mordet hade inget sexuellt motiv, vilket verkar tyda på att LG bara ville mörda någon, mördandet hade kanske fortsatt om inte polisen hade fått tag på honom.

Hade jag bott i Ulricehamn så hade jag dragit en lättnandets suck vid det här laget.

Grattis Ulricehamn, ni kan motionera lite tryggare nu
Citera
2018-01-20, 14:02
Medlem
fernebos avatar
Med tanke på att han varit ute i skogen och betett sig märkligt och hotfullt redan från förmiddagen, så får man ju faktiskt anta att han var ute i skogen för att döda. Men varför ger sig en tidigare ostraffad person ut i skogen för att döda? Han hade inte våldtagit offret. Han hade inte rånat offret. Snacket om droger hit och pengar dit förklarar ingenting.

Helt säkert pratar vi om psykisk ohälsa. Man ska komma ihåg att schizofreni ofta bryter ut i tidiga 20-årsåldern och även om det är ovanligt så händer det att personer med paranoid schizofreni får tvångstankar och hör röster som uppmanar till våld. Hela beteendet med att han ger sig ut i skogen och befinner sig där så länge talar för att han har brottats med tvångstankar och till slut gett efter.

Jag tycker faktiskt att det är oerhört svårt att se nåt mer normalt motiv.
Citera
2018-01-20, 14:10
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Helt OT skulle jag vägra topsning, med mindre det fanns ett skriftligt åklagarbeslut på det, med angiven grad av hur misstänkt jag är.

Så länge det är ok att svikligen tillskansa sig oändligt stora penningsummor genom att falskeligen uppge sig vara minderårig, utan att bli avtvingad en verifiering av sagda ålder, är det upprörande och orimligt att tvinga omisstänkta personer att bli topsade.
Citera
2018-01-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Beklagligt att Rudi.......snacka om understatement! Det är givetvis helt oacceptabelt att sådant här får ske i en rättsstat. Med kontakter i Ulricehamn vet jag vad han redan har fått utstå. Ett minimum är givetvis att alla som deltagit i häxjakten personligen kontaktar honom och ber om ursäkt. Allt annat är att vara en mycket liten människa...
Ibland är flashback hemsk. Det blir nån typ av upptrappning-då inte fakta fanns.
JA häxjakt och avrättning -av en nu befunnen helt oskyldig.
Det sker ibland att fel person hängs ut-
men i det här fallet så togs Rudi i förhör och polisen avskrev inte honom direkt.
Tänk om man själv skulle bli mördad eller någon släkting, eller vara släkt med en misstänkt gärningsman...

Vet någon vad som hänt med Rudi-efter det olycksaliga vistelsen i Åre.
Citera
2018-01-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Med tanke på att han varit ute i skogen och betett sig märkligt och hotfullt redan från förmiddagen, så får man ju faktiskt anta att han var ute i skogen för att döda. Men varför ger sig en tidigare ostraffad person ut i skogen för att döda? Han hade inte våldtagit offret. Han hade inte rånat offret. Snacket om droger hit och pengar dit förklarar ingenting.

Helt säkert pratar vi om psykisk ohälsa. Man ska komma ihåg att schizofreni ofta bryter ut i tidiga 20-årsåldern och även om det är ovanligt så händer det att personer med paranoid schizofreni får tvångstankar och hör röster som uppmanar till våld. Hela beteendet med att han ger sig ut i skogen och befinner sig där så länge talar för att han har brottats med tvångstankar och till slut gett efter.

Jag tycker faktiskt att det är oerhört svårt att se nåt mer normalt motiv.

Håller med om ovanstående. Tänker att det påminner om fallet med den unge dubbelmördaren från Hudiksvall (?) som dödade en äldre man o kvinna i en stuga ute på vischan.

Men är det förresten helt klarlagt att GM verkligen är den person som folk sett i området/som betett sig märkligt?
Sannolikt var det nog det men ändå. Kanske finns det en dåre till som stryker runt bland spåren?😧
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in