2018-01-19, 22:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Alla i Ulricehamn vet att svaren kommer inom 1-3 dagar (stått flera ggr i tidningen), vill minnas att de tom säger det under förhöret då de topsas.

Aha! Ja, då förstår jag att det gällde att agera snabbt. Även om många tycker det är bra att han tog livet av sig, så tycker jag det är tråkigt att det inte blev en rättegång. Alla förhör och rättegångar är viktiga pussel för att förstå hur en lite strulig kille som inte var tungt kriminell plötsligt kunde bli en mördare.
Citera
2018-01-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfon
Nånting som jag inte läst i tråden innan som flera pratar om här lokalt.
Är att det tydligen förekommer drogleveranser där uppe vid mordplatsen.

Nära motorvägen via ett industriområde men ändå långt bort i urskogen.

Men det är kuperad terräng och en bra bit från stan så jag tycker det verkar långsökt.

Jag skulle tänka( Bear Grylls ,Survivalman ,överlevnadskit) om jag skulle bege mej dit upp.

Jag menar alltså att motivet skulle kunna vara, Vittne till något brott....
Senast redigerad av Adolfon 2018-01-19 kl. 23:53.
Citera
2018-01-19, 23:48
Medlem
kitschis avatar
Skulle vara intressant om någon som hänger här i tråden och kände L vet om han använde droger och i så fall vilka. Tycker det andas psykos om detta, att fara runt i skogen med så avvikande beteende att folk blir rädda. Kanske drogutlöst eller beroende på begynnande schizofreni, som ledde fram till mordet.

Oerhört tragiskt för både offrets och hans familjer.
Citera
2018-01-20, 00:18
Medlem
Varför dödar unga svenska män kvinnor? Och varför just i skogen?
Citera
2018-01-20, 00:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Varför dödar unga svenska män kvinnor? Och varför just i skogen?

Varför de dödar kan jag inte svara på.

Men vill man döda någon och inte bli haffad direkt, är ett motionsspår en bra mordplats. Du släpar kvinnan in i skyddet av skogen och våldtar/mördar. Svårare att göra mitt på torget eller genom att ringa på valfri dörr. Och träffar du en kvinna på krogen kan folk se dig med henne. Så ett motionsspår funkar bättre - du har ingen känd koppling till kvinnan, kan jobba ostört och behöver inte frakta bort en kropp. Sen försvinner du iväg in i skogen och tar dig ut ur den på ett ställe där ingen ser dig.

Nu kanske någon tänker att kvinnan kommer att leva om, göra motstånd. Men män är i allmänhet starkare än kvinnor. I synnerhet när många som springer väger lite och är lätta att lyfta iväg samt har på sig hörlurar. Komma bakifrån, en hand över munnen, en arm över mellangärdet och dra henne bakåt in i skogen. Går fort och snabbt om man väljer ett offer som är spädlemmat.
Citera
2018-01-20, 01:05
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Kan de vara så att mgm och polarna nån gång sladdat med bilarna inne i samhället eller liknande o hon sagt ifrån? Han får sen syn på henne på väg mot motionsspåret, tänker att hon ska få igen och lägger sig i bakhåll? Tanken kanske var skrämma henne som fan men allt urartade.
Eller så ville han bara döda nån o hon dök upp.
Citera
2018-01-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Kan de vara så att mgm och polarna nån gång sladdat med bilarna inne i samhället eller liknande o hon sagt ifrån? Han får sen syn på henne på väg mot motionsspåret, tänker att hon ska få igen och lägger sig i bakhåll? Tanken kanske var skrämma henne som fan men allt urartade.
Eller så ville han bara döda nån o hon dök upp.

Av att döma av de uppgifter som kommit fram så känns detta som ett vansinnesdåd. Det skulle kunna vara vilken (kvinna) som helst. En kille som mådde extremt dåligt och ville få ur sig sin aggression. Man har ju hört mördare innan, att de hört röster om att de måste döda och följt dem. En slags psykos tror jag på
Citera
2018-01-20, 01:37
Medlem
Han har ju någon Hylander på sin väntelista..är det en släkting till Lisbet tro
Citera
2018-01-20, 02:30
Medlem
Svennis7254s avatar
Göran Arvidsson på Polisen i SR Sjuhärad, detta kanske tar bort en massa spekulationer

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6866065
Citera
2018-01-20, 02:39
Medlem
greta-forvetens avatar
Ja Här andas ohälsa & sorg, olycka & psykisk ohälsa. Alll värme & kärlek till anhöriga på båda sidor. I denna händelse finns bara offer.
Senast redigerad av greta-forveten 2018-01-20 kl. 02:43. Anledning: Gjorde fel citerade. Ska va ett vanligt inlägg
Citera
2018-01-20, 08:25
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Det är ALDRIG okej att ta någon annans liv bara för man mår dåligt själv. Finns ingen ursäkt i världen för det han gjorde!
Ingen ursäkt, men en rätt rimlig förklaring. De flesta som mår skit dödar sig själv endast, men det verkar som att en liten andel av djupt deprimerad får tankar om att dra med sig någon i fallet sas. Det handlar nog om projicering, dvs att man lägger över skulden för att man mår dåligt på någon annan.

Jag har en stor erfarenhet av psykisk ohälsa och vet hur sjuka tankar som kan snurra i huvudet på tex deprimerade. Det är ju synd om alla inblandade i det här fallet, men om GM inte varit död så skulle ens känslor skrikit efter hämnd och krävt tand för tand, å andra sidan skulle förnuftet säga att GM troligtvis inte var ond utan med största sannolikhet sjuk... Som förmodligen de flesta GM vid sk vansinnesbrott.
Citera
2018-01-20, 08:40
Medlem
Facades avatar
Tycker det är sjukt att vissa i tråden säger att polisen använde för mycket resurser i detta fall.
Jag tycker det är skit bra! Jag betalar hellre för mordutredningar än somalier som inte gör ett jävla skit.
Och i detta fall blev det träff! Och därmed ska polisen få ryggdunkar anser jag.
Dom agerade rätt, och det tyckte jag även innan dom fick DNA träff.
Detta visar att man gör inte vad som helst i Sverige, Det är inte laglöst. Gör du fel så kommer lägen straffa dig, dock tyvärr så var det individend feghet som hann före.
Men, billigare för oss skattebetalare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in