Citat:
Ursprungligen postat av
Facade
Tycker det är sjukt att vissa i tråden säger att polisen använde för mycket resurser i detta fall.
Jag tycker det är skit bra! Jag betalar hellre för mordutredningar än somalier som inte gör ett jävla skit.
Och i detta fall blev det träff! Och därmed ska polisen få ryggdunkar anser jag.
Dom agerade rätt, och det tyckte jag även innan dom fick DNA träff.
Detta visar att man gör inte vad som helst i Sverige, Det är inte laglöst. Gör du fel så kommer lägen straffa dig, dock tyvärr så var det individend feghet som hann före.
Men, billigare för oss skattebetalare!
Håller med, tack vare polisen så fick man bort en kallblodig mördare från våra gator, eller snarare motionsspår.
LG hade med största sannolikhet funderat ett tag på att mörda någon, vem som helst. Som de flesta som har mördarfantasier så valde han det för ändamålet mest lämpliga platsen, ett motionsspår. Där kan man träffa på en ensam motionär, liten risk att någon ser en och man kan göra sig av med kroppen i närheten.
LG hade ju kommit undan om det inte hade varit för topsningen och som hans närmsta vänner har vittnat om så verkade han ju inte ha speciellt dåligt samvete för vad han hade gjort. Det var ju först när han riskerade att åka fast som han valde att avsluta sit liv.
Detta kanske inte var första gången som han mördade en annan människa? och kanske inte den sista?
Mordet hade inget sexuellt motiv, vilket verkar tyda på att LG bara ville mörda någon, mördandet hade kanske fortsatt om inte polisen hade fått tag på honom.
Hade jag bott i Ulricehamn så hade jag dragit en lättnandets suck vid det här laget.
Grattis Ulricehamn, ni kan motionera lite tryggare nu