2018-01-20, 12:25
Medlem
90% sience-fiction med konspirationsteorier.
Några vet mer än andra, bl.a. Sheele , Avd9 + några få till... credd till dessa som skyddar sina källor

Tips 1: Analysera budskapet i pressmeddelandet, det innehåller mer info än vid första anblicken...där finns många svar...

Tips2: En video/avskedsfilm är ej dementerad,bara att ett brev hittats.
Inget om kombinationen...

Ganska lätt att fastställa äkthet i ett brev om handlingen finns på film, eller hur?
Citera
2018-01-20, 12:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Mitt fetade. Att få fram ett botemedel, om det ens går, eller preparat som kan lindra och ge en betydande ökning av livskvaliten tar nog lite längre tid än så.

Att leva under dessa förhållande med två mycket sjuka barn som är sängliggande och knappt orkar lyfta på huvudet för att dricka ur ett sugrör skulle nog få de flesta av oss att sakta förtvina både psykiskt och fysiskt.

Att ha ett barn med ME om det finns två friska föräldrar är nog tillräckligt svårt. Att ha två barn med densamma samt där den ena föräldern fått tillbaka sin cancer bör bryta ner de flesta människor. Tror jag.
Men dessa barn var inte sängliggande och knappt orkade lyfta huvudet. De var ensamma hemma ibland och en lärare från skolan var där några ggr i veckan. De var på väg att tillbringa MER tid i skolan! Pappan gick ner i arbetstid och jobbade 90% fram till nyår. Mamman jobbade deltid. Barnen hade inte heller några assistenter hemma. Ingen svår sjukdom mao.
Citera
2018-01-20, 12:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag kan skriva under på det, jag har själv varit där. Vad som är unikt och så svårt att förstå i det här fallet är att 2 personer "delat" samma depression..

Depression är en dödlig sjukdom men att två, till synes högfunktionella, människor i samma familj går in i denna psykotiska fas av depression, samtidigt, är helt enkelt obegripligt.

Hur kan du som själv varit deprimerad, så tolkar jag det du skriver, ha svårt att förstå möjligheten att bägge föräldrarna var deprimerade? Dessutom var den ena själv sjuk i cancer. Situationen bör ju ha varit ohyggligt svår, både fysiskt och psykiskt.
Citera
2018-01-20, 12:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
90% sience-fiction med konspirationsteorier.
Några vet mer än andra, bl.a. Sheele , Avd9 + några få till... credd till dessa som skyddar sina källor

Tips 1: Analysera budskapet i pressmeddelandet, det innehåller mer info än vid första anblicken...där finns många svar...

Tips2: En video/avskedsfilm är ej dementerad,bara att ett brev hittats.
Inget om kombinationen...

Ganska lätt att fastställa äkthet i ett brev om handlingen finns på film, eller hur?

Ptja.... många filmer har man ju sett - å gud så lurad man blivit
Citera
2018-01-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kanske är ett brev och en video.

Nåt måste det ju ha varit... Men det lär vi aldrig få veta.
Citera
2018-01-20, 12:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Är du säker på att mamman fick cancer då? Återfall igen?
Det är ingen orsak ändå till att ta någon annan av daga.
Psykologhjälp kanske hon behövde om hon nu inte ville ha läkarhjälp.
Det är jag naturligtvis inte säker på men om det förhöll sig så är det inte svårt att förstå hur grymt påfrestande familjens livssituation var.
Citera
2018-01-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftas
Ingen av dem tillhörde någon sekt. Det finns inga sådana förklaringar.

Jag väl tro dig. Har dock just sett dokumentären om Scientologer (rekommenderas) och hur det anses riktigt att ljuga för att skydda kyrkan. Det fanns flera oberoende inlägg i början om att han tillhörde denna sekt, men de kanske var fel.
Citera
2018-01-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man måste ha lite respekt för de döda. Även om det är moraliskt och juridiskt fel att mörda sina barn så gjordes inte detta med glädje eller för egen vinning. Det handlar om en djupt olycklig familj som till sist har kommit till slutsatsen att det inte är någon mening att leva längre.
Hade pappan varit en psykopat så hade han väl kunnat ta ut skilsmässa, flytta eller arrangera det så att det såg ut som att mamman hade dödat barnen. Att han gjorde detta och sedan tog sitt liv visar ju att han inte tyckte det var någon mening att leva utan familjen.

Det kan ju ha varit så att pappan och mamman verkligen var helt slut. Utmattade pga dubbellivet att prestera på topp utåt och slita med övermäktiga problem inom familjen - samtidigt som deras syn på "livskvalitet" inte medgav någon kompromiss. Båda gick ner i arbetstid, vilket var en kompromiss - men det var kanske varken tillfredställande eller tillräckligt i längden.
Låt oss säga att föräldrarna nått vägs ände och verkligen bara ville somna ifrån alltihop. Vore det ett alternativ att själva dö och lämna kvar barnen i livet? Vilket liv blir det för två sjuka flickor? Vem tar hand om dem?, - deras sorg och livslånga trauma, deras handikapp, deras skolgång, deras framtid?
Jag kan tänka mig att dessa överväganden gjorts...
Citera
2018-01-20, 12:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Om inte föräldrarna varit sådana mesar och mähän hade de tagit sina straff och inte tagit livet av sig själva! Svagt psyke? Jaaa!!! Vågade de inte stå för vad de gjort? Måste vara oerhört pinsamt och genant för deras anhöriga som numera har både en mörderska och mördare i släkten. Stackars deras föräldrar (om de nu är i livet), syskon!

Stackars de människorna som hittade dem! De måste ju varit helt uppsvällda och nerbajsade och nerkissade! Alla hål öppnar ju sig.

En fin människa hade inte velat hittas så av andra.
Herre Gud. Det handlar ju inte om att inte stå för vad de gjort eller inte våga ta sitt straff. Det handlar ju om att inte vilja leva längre.

Hur svårt är det att begripa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Men dessa barn var inte sängliggande och knappt orkade lyfta huvudet. De var ensamma hemma ibland och en lärare från skolan var där några ggr i veckan. De var på väg att tillbringa MER tid i skolan! Pappan gick ner i arbetstid och jobbade 90% fram till nyår. Mamman jobbade deltid. Barnen hade inte heller några assistenter hemma. Ingen svår sjukdom mao.

Det är synd att du så kategoriskt uttalar dig om saker som du absolut inte kan veta nånting om. Att du påstår att sjudomen inte var svår sänker till och med din trovärdighet till noll och ingenting. Där står ditt ord mot alla fakta som har framkommit itråden.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Om inte föräldrarna varit sådana mesar och mähän hade de tagit sina straff och inte tagit livet av sig själva! Svagt psyke? Jaaa!!! Vågade de inte stå för vad de gjort? Måste vara oerhört pinsamt och genant för deras anhöriga som numera har både en mörderska och mördare i släkten. Stackars deras föräldrar (om de nu är i livet), syskon!

Stackars de människorna som hittade dem! De måste ju varit helt uppsvällda och nerbajsade och nerkissade! Alla hål öppnar ju sig.

En fin människa hade inte velat hittas så av andra.
Herre Gud. Det handlar ju inte om att inte stå för vad de gjort eller inte våga ta sitt straff. Det handlar ju om att inte vilja leva längre.

Hur svårt är det att begripa?

Ps alla hål är öppna, det ligger i själva ordets natur. Kroppen sväller inte upp efter döden ( tvärtom) om den inte ligger i vatten. Jag föreslår att du läser på lite ( helst mycket ) om saker och ting, innan du avslöjar din egen okunnighet.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-20 kl. 12:56.
Citera
2018-01-20, 12:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur kan du som själv varit deprimerad, så tolkar jag det du skriver, ha svårt att förstå möjligheten att bägge föräldrarna var deprimerade? Dessutom var den ena själv sjuk i cancer. Situationen bör ju ha varit ohyggligt svår, både fysiskt och psykiskt.

Jag har svårt att förstå att de insjuknat (föräldrarna) parallellt. Att de triggat varandra att tänka tanken att
döda sina barn och sen sig själva och sedan faktiskt gå från tanke till handling.

Att gå från en fungerande tillvaro (arbete, hemskolning, ansökan om professur etcetera) ner i helvetet tillsammans (på vad det verkar ganska kort tid) är helt enkelt obegripligt.

I en depression söker man hjälp (det gjorde jag, på egen hand) eller så söker en närstående hjälp åt en om man inte orkar själv. De var två av varandra oberoende hjärnor, den ena eller den andra borde ha haft kvar
kontakten med verkligheten och ett etiskt tänkande, de delade ju inte samma nervsystem.

Men förvisso, Folie Ā Deux är ett känt fenomen.

"Shared psychotic disorder is mostly observed among people who live in close proximity and in close relationships. It is found in parent-offspring, sibling-sibling, or husband-wife constellations. Furthermore, mother-daughter or sister-sister pairs represents fifty percent of the psychotic dyads. Rarely all the family members share the same delusions, and this is called folie ā famille.

Risk factors include female gender, mental retardation, suggestibility, passivity, histrionic personality traits and suspiciousness, in the secondary patient. Moreover, dependency, ambivalent relationships and repetitive crises have been seen in the family."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3252781/
Senast redigerad av allegrageller 2018-01-20 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in