2018-01-20, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
En lärare ringde på dörren 9 januari. Barnen skulle få utbildning. Var livet slut då?

Ja
Citera
2018-01-20, 10:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du delar med dig av vad du fått höra!

Handlar det om knivmord så faller nog "mord och självmord i samförstånd" - det som är konstigt isfåall
är att polisen säger

1. Vi är såpass säkra på att detta skedde i samförstånd att vi kan gå ut med informationen offentligt
2. Vi är fortfarande inte säkra på hur de dog och vem som har gjort vad

Baserat på den information som kommit fram känns kniv fullständigt främmande och ogrundat.

Polisen skulle ju inte framhärda i att de ännu inte kunnat fastställa dödsorsak. Knivskador syns ju tydligt.
Citera
2018-01-20, 10:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Föräldrarna kanske var så pass besatta av att försäkra sig om att ingen skulle överleva att de kanske både gav överdos av medicin och knivhögg barnen. 😭😭 svårare då att veta vem som gjorde vad och vad de dog av.

Man knivhugger inte en person som man gett sömnmedel för att försäkra sig om att den dött. Då kväver man personen, exempelvis med en kudde.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-20 kl. 10:21.
Citera
2018-01-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Vet vi var familjen bodde innan de flyttade till Bjärred?

Göteborg, all info finns under de första sidorna. Resten är spekulationer. jag försöker påminna regelbundet om uppgiften att de (han) var Scientologer. Tror det haft stor betydelse.
Citera
2018-01-20, 10:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Skulle just skriva detta.

Är det en slump att det ämnet avhandlas just nu?

Det kanske blev aktuellt pga den första kvinnans assisterade självmord i Schweiz?
Citera
2018-01-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Man knivhugger inte en person som man gett sömnmedel för att försäkra sig om att den dött. Då kväver man personen, exempelvis med en kudde.

Föräldrarna kan väl ha betett sig väldigt irrationellt?
Citera
2018-01-20, 10:25
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Jag såg precis om ME på tv4 och det är ju en fullkomligt vidrig sjukdom.

Det är nog inte helt lätt att känna förhoppningar om en ljus framtid om man levt några år med den samtidigt som man blir sämre. Om dessutom en till i familjen börjar påvisa samma symptom samt ytterligare en får tillbaka sin cancer måste allting känts hopplöst.

Om flickorna nu led av ME. Groteskt sjukdom.

Som jag och andra här inne har påpekat hela tiden, sjukdomen är hemsk. Familjen måste haft det jättetufft om dem nu led av ME. Inte helt osannolikt. Så unga och livet till stor del förstört med osäker framtid. Hoppas folk som säger att sjukdomen inte finns tittade på inslaget och skäms! Ger bara ytterligare lidande för dem drabbade.
Citera
2018-01-20, 10:26
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Du kan väl omöjligt varit där då morden skedde - eller ?
Citera
2018-01-20, 10:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsas
Jag håller med dig.
Allvrligt talat... jag kommer inte tillföra den här tråden något nytt men jag kommer inte heller ställa till mer skada.
Merparten av läsarna och de som aktivt producerar dyngan i form av otaliga galna inlägg som öser hat, arrogans, sensationslystnad - det finns på sin höjd 10 skribenter i den här tråden (Scheele, Avd.9, Picasso m fl) som försöker hålla blodtörstiga gamar utanför diskussionen. Men det är dömt att misslyckas - dagens flashbackare kan inte se skillnad mellan saklighet och ett massivt uttryck för den gemene mans kreativa fantasier.
Jag skäms, oändligt mycket. Ja jag vet, det behöver jag inte göra men ändock. Kackerlackorna i den här tråden kan ju rent teoretiskt vara mina anhöriga, vänner eller bekanta. Tanken på det får det att klia i hela min kropp.

Jag håller med till 100%.

Människor här, stollarna, verkar ha svårt med läsförståelse. Skolans förfall ( pga en mängd olika initiativ) visar sig i samhället genom en mängd ignoranta människor. Detta är ett ytterst allvarligt problem som sakteliga söndrar allt vi tidigare förknippade med trygghet osv.
Citera
2018-01-20, 10:28
Medlem
Är sjukdomen ärftlig?
Citera
2018-01-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Skärp dej.
Ingen har idolerat nån.
Barna och frun var sjuka.

Hur vet du det? Hustrun jobbade fram till jul och barnen gjorde framsteg och planerades mer åter till skolan.
Citera
2018-01-20, 10:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Föräldrarna kan väl ha betett sig väldigt irrationellt?

Ja, det kan de men att använda kniv mot barnen i sammband med vad som blivit känt verkar otroligt tycker jag.

Detta är ju ett ytterst ovanligt och upprörande fall och det känns galet att skriva om kniv respektive kudde i sammanhanget men nu är det som det är. Jag kan inte tänka mig att föräldrarna skulle kunna förmå sig att använda kniv i detta groteska. Det låter ju koko att jag nu skriver att en kudde och sömnmedel/narkotiska preparat har jag möjlighet att förstå och tro.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-20 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in