2018-01-19, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad du säger är alltså att den där smala ryska sparrisen i t-shirt inte är den som egentligen styr Ethereum.
Han är skaparen av Ethereum.

Men detta är ett projekt styrt av Eliten?
Lyssna på Vitaliks intervju med Laura Shin (Unchained) så förstår du bättre. Sen att säga saker och samtidigt se framtiden i uppe som nere... så hans ord kanske är ett spel för alla parter.
2018-01-19, 23:38
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Förklara med egna ord hur LN ska kunna lösa några problem.

"LN kommer lösa allt" är core-trolls nya "segwit kommer lösa allt!", inse att er "valuta" är värdelös och inte funkar som valuta. Det enda som är kvar är spekulation, folk tror den kommer vara värd mer framöver.

LN är bara vaporware som inte kommer lösa något om det någonsin kommer.

Det har vi sett på Bitcoin Cash redan som faktiskt har billiga och snabba överföringar och inte påhittade som kanske kommer någon gång, kanske. Men det kommer inte bli p2p om de kommer. Nåja, från ~$300 till ~$3000 (före senaste dagarnas tapp, men då har allt gått ned också) på ~6 månader.
Bcash är billigt eftersom ingen använder det. Simpelt.

Vad menar du med vaporware? LN har JUST kommit ut och mängden som ansluter sig fördubblas nästan varje dag. Eftersom det fortfarande bara finns runt 80 noder på mainnet som anslutit sig så är det naturligt att du inte märker av det.
Det finns nog många bra argument emot LN (och Core), men att LN inte existerar är bara okunnighet.

LN transaktioner har gjorts. Priset är någon satoshi och tar 5 sekunder.

The onion network är inte heller p2p. Även om jag själv gillar idéen med p2p-betalningar så ser jag ingen direkt nackdel med att ha en alternativ tjänst som löser ett problem utan p2p. Vill du fortsätta att överföra BTC med p2p så kommer det gå även i framtiden. Frågan är om du verkligen behöver p2p för att köpa en kaffe på Starbucks?

Om du inte förstår skillnaden på LN och segwit så föreslår jag att du läser på innan du försöker sprida FUD.

https://lnmainnet.gaben.win/
2018-01-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Förklara hur du tänker istället, snälla

Lät lite drygt kanske, men - ett högt värde på 1 bitcoin förutsätter en hög förbrukningskostnad för miningen iom att allt är uppbackat på PoW, kostnaden MÅSTE finnas där?
2018-01-19, 23:42
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
99% av världens ekonomer är rotade i det gamla monetära systemet och har mer eller mindre noll koll på bitcoin, hur det fungerar osv. Det finns ett värde i krypto som sträcker sig bortom vanliga ekonomers klassiska analyser käre vän. 87% av svenskar röstade på en vansinnig politik 2014. Och man har trott att solen kretsar kring jorden.

Men jag antar att det känns skönt och tryggt att hålla kvar vid det gamla. Förändringar kan vara jobbiga

Just sayin https://youtu.be/mWaPfz-gL_o
2018-01-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Det är något som pågår i kryptomarknaden. Kan någon förklara fenomenet varför alla kryptovalutor sjönk typ exakt lika mycket under det senaste stora raset? Kollar man på graferna samtidigt så följer nästan alla samma trajektoriska nedåt trend. Intressant, när aktier går ner, så går de ju inte ner med samma %.

asien casha ut innan deras nyår
2018-01-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Lät lite drygt kanske, men - ett högt värde på 1 bitcoin förutsätter en hög förbrukningskostnad för miningen iom att allt är uppbackat på PoW, kostnaden MÅSTE finnas där?

Men du kan väl fortfarande minska strömförbrukningen med bättre hårdvara oavsett vad de är för svårighet i algoritmen?
Är absolut ingen expert..
Senast redigerad av supersheriffen 2018-01-20 kl. 00:11.
2018-01-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du skrev att något som klassas av 99% av alla världens ekonomer som en bubbla utan något värde alls

Du menar samma ekonomer som har förklarat bitcoin död 236 ggr tidigare?
2018-01-20, 01:58
Medlem
Pallestroms avatar
Kan den inte gå upp lite nu om en vecka cirka när fattiga (för många) januari närmar sig slutet
Och löning kommer?
Brukar väl vara så generellt på den marknaden.
2018-01-20, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Kan den inte gå upp lite nu om en vecka cirka när fattiga (för många) januari närmar sig slutet
Och löning kommer?

Om fler vill köpa, än sälja, ja då stiger värdet. I ditt fall vill fler sälja, än köpa, ja då sjunker värdet.
Om jag vore dig skulle jag sälja av rubbet av Bitcoin, NU! Bitcoin är en ide!
2018-01-20, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Om fler vill köpa, än sälja, ja då stiger värdet. I ditt fall vill fler sälja, än köpa, ja då sjunker värdet.
Ta degen du tjänat, och satsa på något nytt.
2018-01-20, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Och löning kommer?

Ni är en jävla koflock!!! SÄLJ FÖR HELVETE NU!!
2018-01-20, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Krypto är backad av svarta marknaden. Din mamma är en idé

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in