Citat:
Ursprungligen postat av
tarp
Förklara med egna ord hur LN ska kunna lösa några problem.
"LN kommer lösa allt" är core-trolls nya "segwit kommer lösa allt!", inse att er "valuta" är värdelös och inte funkar som valuta. Det enda som är kvar är spekulation, folk tror den kommer vara värd mer framöver.
LN är bara vaporware som inte kommer lösa något om det någonsin kommer.
Det har vi sett på Bitcoin Cash redan som faktiskt har billiga och snabba överföringar och inte påhittade som kanske kommer någon gång, kanske. Men det kommer inte bli p2p om de kommer. Nåja, från ~$300 till ~$3000 (före senaste dagarnas tapp, men då har allt gått ned också) på ~6 månader.
Bcash är billigt eftersom ingen använder det. Simpelt.
Vad menar du med vaporware? LN har JUST kommit ut och mängden som ansluter sig fördubblas nästan varje dag. Eftersom det fortfarande bara finns runt 80 noder på mainnet som anslutit sig så är det naturligt att du inte märker av det.
Det finns nog många bra argument emot LN (och Core), men att LN inte existerar är bara okunnighet.
LN transaktioner har gjorts. Priset är någon satoshi och tar 5 sekunder.
The onion network är inte heller p2p. Även om jag själv gillar idéen med p2p-betalningar så ser jag ingen direkt nackdel med att ha en alternativ tjänst som löser ett problem utan p2p. Vill du fortsätta att överföra BTC med p2p så kommer det gå även i framtiden. Frågan är om du verkligen behöver p2p för att köpa en kaffe på Starbucks?
Om du inte förstår skillnaden på LN och segwit så föreslår jag att du läser på innan du försöker sprida FUD.
https://lnmainnet.gaben.win/