2018-01-19, 22:41
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Rektor, skolsköterska och kurator - samtliga skolpersonal - har ett mycket stort ansvar i dessa två barnamord. Hoppas alla av dem får sparken. Jag är övertygad om att samtliga får ett helvete på jobbet framledes. Med all rätt.

Feg, oduglig skolpersoanl med beröringsskräck och överslätande attityder. Totalt inkompetenta.Åt helvete med dessa kärringar.

Håller helt med.
Citera
2018-01-19, 22:42
Medlem
Det kan säkert vara av vikt för förståelsen att flickorna sannolikt varit väldigt insatta i sin egen sjukdom, detta om läkarna följt almänna rekomendationer om barns deltagande.

Givetvis har de inte fått fatta några beslut ensamma då föräldrarna är involverade i sjukvården, men de måste ha fått besked om på vilken nivå deras sjukdom låg för fortsatt vård och framtidsutsikter, så jag skulle tro att de även diskuterat detta hemma med föräldrarna.

Jag har sett barn som varit relativt unga fatta beslut om behandling vid leukemi och användaren climasol har en viktig poäng i sitt inlägg om beslutsprocesser i vården.

Om sjukdomen döttrarna var så allvarlig som de flesta källor skriver, så måste man tvingats till olika beslut om behandlingsalternativ. Steget är förvisso långt till familjemord, men likväl beslut som kommit ur samma frågeställning.
Citera
2018-01-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tack! Den här tråden är så sjuk att jag vill kräkas.

Vill uppskattningsvis 50% av Flashbacks användare acceptera mord av två barn, 11 respektive 14 år?

Tydligen. Hoppas verkligen att ni som gör det INTE är föräldrar.

Finns nog ingen som accepterar dessa mord som ngt rätt och riktigt?? Hur läser du in det?? Däremot finns många åsikter om det går att på ngt plan hitta en förklaring till varför föräldrarna gjorde detta! Är väl bra så det kan förhindras framöver. Jag vill verkligen veta mer om fallet även fast det är vidrigt.
Citera
2018-01-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Blir väl lätt så när vissa jämför detta fall med hundavlivning.

Fast det är ju förmodligen det som har skett, jag tror inte en kotte i tråden har uttryckt som så att det här fallet är precis lika kontroversiellt som att avliva ett djur. Men man kan ha förståelse för det och sen att vissa tyder det som att försvara det inträffade, nej verkligen inte.
Citera
2018-01-19, 22:45
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Finns nog ingen som accepterar dessa mord som ngt rätt och riktigt?? Hur läser du in det?? Däremot finns många åsikter om det går att på ngt plan hitta en förklaring till varför föräldrarna gjorde detta! Är väl bra så det kan förhindras framöver. Jag vill verkligen veta mer om fallet även fast det är vidrigt.
Finns folk här som både "respekterar och förstår" morden och som dessutom tycker att barnen var gamla nog att ta beslut om självmord...för att nämna lite av alla galenskaper här.
Citera
2018-01-19, 22:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Sannolikheten att barnen inte hade en satt diagnos, men hade symtom verkar överhängande.
Förundrad över att ingen verkar veta , att källor uppger olika, och skolan säger trötthetssyndrom.
Citera
2018-01-19, 22:48
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Fast det är ju förmodligen det som har skett, jag tror inte en kotte i tråden har uttryckt som så att det här fallet är precis lika kontroversiellt som att avliva ett djur. Men man kan ha förståelse för det och sen att vissa tyder det som att försvara det inträffade, nej verkligen inte.

Så säg mig hemskt gärna vad skillnaden då är mot vad dessa människor gjort med sina barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Finns folk här som både "respekterar och förstår" morden och som dessutom tycker att barnen var gamla nog att ta beslut om självmord...för att nämna lite av alla galenskaper här.

Var snäll och citera den männsika som respekterar morden.
Citera
Medlem
Vi skall helt visst låta er utstå prövningar genom fruktan, hungersnöd, förlust av egendom och liv och frukten [av ert arbete]. Förkunna för de tålmodiga och uthålliga ett glatt budskap för dem som när de drabbas av olycka och motgång säger: ‘Vi tillhör Gud och till Honom skall vi återvända’ – [förkunna för dem] att deras Herre skall välsigna dem och innesluta dem i Sin nåd; det är de som är rätt vägledda

Det gäller att tro på gud, inte bara när man har svårigheter. Gud är botmedel mot psykisk ohälsa
Citera
2018-01-19, 22:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Nä, tyvärr är det så.
Jag orkade helt ärligt inte gå igenom hela tråden igår och därför skrev jag det jag vet är sant, och hade det redan skrivits så blir det iaf bekräftat. Får väl återkomma med mer information när man får någon - om man vågar. Rädslan att bli uppäten av Flashback-vargarna kanske tar över och då kan dom sitta och spekulera i oändligheter.

Spelar ingen roll från hur många håll det bekräftas och sägs att det är från säkra källor, det är väldigt få som kan ta det till sig. Klanen härinne klarar inte av att ta fakta från polisen heller. Då heter det Polisen har gjort ett dåligt jobb eller O har förfalskat H:s namnteckning det har polisen inte kollat.

Tror det var ett misstag av polisen att välja att gå ut med denna information. Reaktionerna, konspirationsteorierna, läsförståelse gick från att vara galen till fullständigt hysterisk.

Just nu har flashback förvandlats till ett väckelsemöte där alla talar i tungor, sina egna teorier tagna ur luften
Citera
2018-01-19, 22:49
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Haha bra där Leif GW...

Däremot tror jag att Barnen och mamman blev förgiftade. Kanske ett gemensamt beslut av mamma och pappa. Han har sett till att de alla dött först för att sedan avsluta sitt eget liv genom hängning. Misstänker även att det finns ett brev där detta förklaras.

Jag citerar mig själv. Tror att pappan såg till att de alla var döda innan han hängde sig. På så sätt behövde ingen oroa sig för att överleva och bli kvarlevande.
Citera
2018-01-19, 22:51
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Var snäll och citera den männsika som respekterar morden.
Det orkar jag verkligen inte sitta och leta reda på. Men det var på dagen idag som det skrevs. Personen skrev att den både respekterar och förstår. Du får leta själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in