Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Jag har aldrig ifrågasatt uppgiften att det hittats ett avsked med förklaring. Tog du upp det?
Däremot har jag ifrågasatt att föräldrarna skulle ha gjort detta i samförstånd. Och det gör jag ännu, trots polisens nya uttalande.
Det som jag ifrågasatte i dina inlägg igår var uppgiften att "pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar". Det var därför jag skrev det tre gånger i inlägget som du citerar här. Och det har mig veterligt inte bekräftats från något officiellt håll. Tvärtom säger polisen att de ännu inte vet vad som orsakat deras död.
Angående att du svävade på målet så menar jag bara att om pappan hittats hängd, så är det rätt uppenbart att han är mördaren. Du skrev att man inte visste vem som var mördaren.
Men nå, nu finns det möjligen två som har tagit på sig morden. Det kanske ändå är så enkelt, eller komplicerat om man vill, att pappan verkligen har hittats hängd men polisen trots det är osäker på vem som de facto mördat barnen.
Ja, jag tog upp det.
Jag fick frågan igår om jag hade någon information avseende avskedsbrev/video och då svarade jag tydligt att man har lämnat efter sig en förklaring om vad som skett.
Sen skrev jag även att man behöver genomföra obduktion för att fastställa dödsorsak.
Jag har inte svaren på hur familjen har avlidit, men min teori är att även om man vet hur 1 av 4 har avlidit så behöver man fastställa hur resterande 3 dog för att kunna stänga fallet. Eftersom GM (i detta fallet då 2 stycken) är avlidna så kommer det inte att leda till åtal men det ger ju inte polis anledning att gissa eller anta på vilket sätt personen avlidit på. Då behöver man göra analyser av detta för att ha FAKTA innan man kan kalla ärendet avslutat. Inget konstigt i det alls.
När jag då skrev detta så var det någon som uppfattade det som att dessa ord skrivits av någon annan tidigare och någon annan trodde att jag därför var en gengångare.
Så - jag lägger ner det nu.
Jag återkommer om/när jag får mer information från säker källa vilket jag tror jag kommer få.