2018-01-19, 21:47
Medlem
Att föräldrarna tycks ha agerat i samförstånd är ingen garanti för att så har varit fallet. Det kan vara ett medvetet vilseledande ämnat att inte solka den skyldige förälderns eftermäle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Okej. Tack!

En kompis berättade att han sett ett inlägg i tråden där hennes utseende diskuterades.

Att det 2018 inte finns en enda bild på nätet av en människa är otroligt mysko. Otroligt.

Varför det? Känner många som inte finns med bild på nätet.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag vet inte hur gammal du är men jag tror jag har varit med lite längre i livet och under den tiden har jag upplevt en person i min närhet som led av skelettcancer.
På slutet vädjade han bara "ta bort mig ,jag vill inte vara med längre" !

Som vanligt i det verliga livet är inte allt svart och vitt, min kära snöflinga!

Aaah.... du pratar om min pappa. Sju år levde han med sin skelettcancer, en följdverkan av hans prostatacancer. Jag satt med honom när livet tog slut.
Citera
2018-01-19, 21:48
Medlem
Citat:
Vart finns bild på mamma Hanna?

Har ej tid att leta i tråden just nu.

Tacksam för svar.

Finns ingen. Alla har dömts ut som andra personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Varför det? Känner många som inte finns med bild på nätet.

Intressant. Jag känner nog faktiskt inte någon.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kommer det räknas som ett brott (mord?)
Om det nu visar sig vara, gemensamt planerad aktiv dödshjälp?

Dödshjälp är förbjudet i Sverige.
Citera
2018-01-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Får samma tanke som du. Någon av föräldrarna kan ha haft vanföreställningar, som smittat av sig. "Folie ā deux"

Håller med!

Hade mamman varit dödssjuk hade situationen varit en helt annan och jag hade kunnat tänka mig att föräldrarna diskuterat sig fram till ett gemensamt beslut. Men att begå gemensamt självmord pga döttrarnas sjukdom låter som ett beslut färgat av vanföreställningar. Kanske var inte båda med på det, utan en av dem tvingades in i det på ett eller annat sätt? Det låter som en självmordssekt annars.

Jag undrar så vad flickorna led av.
Citera
2018-01-19, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Polisen hittar en död familj och ett avskedsbrev, borde varit väl synligt, undertecknat av båda föräldrarna. De har dödat sina barn och tagit självmord.

10 dagar dagar senare har polisen gjort ett 50-tal intervjuer och omfattande tekniska undersökningar. Ändå återstår några intervjuer för att få hela händelseförloppet klart och få en fullständig bild över familjens situation. Även utlåtandet från obduktionerna och en del av den tekniska utredningen saknas. Beroende på de svar polisen får från obduktion o tekniska undersökningar så kan de komma att göra ytterligare undersökningar. Ändå hade polisen i dag bildat sig en uppfattning.

Avskedsbrevet har haft stor betydelse. Kan man förutsätta att ett sådant brev analyserats av NFC?
Efter 50 intervjuer har polisen fortfarande inte en klar bild över familjens situation.
Efter 10 dagar har polisen inte en fullständig bild över händelseförloppet.
Efter 10 dagar vet inte polisen hur familjen dog.

Protokollet från förundersökningen kommer aldrig att bli officiellt. Får allmänheten över huvud taget veta något mer än det som sades idag?

Mycket relevant fråga. Teoretiskt sett hade pappan kunnat skrivit brevet själv. Det görs knappast någon grafologisk analys på namnteckningen. Om han nu fick ett frispel och mördade familjen så är det inte långt bort att tänka att han kanske vill få det till att det inte "bara" var han.
Citera
2018-01-19, 21:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calvary
Att föräldrarna tycks ha agerat i samförstånd är ingen garanti för att så har varit fallet. Det kan vara ett medvetet vilseledande ämnat att inte solka den skyldige förälderns eftermäle.

Nej, dom skrev bara på bägge två så det är säkert inga garantier.
Citera
2018-01-19, 21:51
Medlem
Trailern till Unrest-dokumentären, säger det mesta om ME/CFS på 2 minuter: https://www.youtube.com/watch?v=JvK5s9BNLzA
Citera
2018-01-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Seriöst. Vad FAN har Gardasil med detta fallet att göra överhuvudtaget??! Kan du tala om det?
I många länder som exempelvis Japan och USA är man skeptiska mot detta vaccin. USAs president har dessutom uttalat en hel del skarpa ord mot vaccinlobbyn och vaccinhetsen som råder i samhället. Han är dollarmiljardär och världens mäktigaste man. Det finns oerhört mycket forskning som visar att dollarmiljardärer är bland de smartaste på denna planet (exempel). Dollarmiljardärer har en otroligt mycket högre iq än snittet och Donald Trump är inte bara dollarmiljardär utan även USAs president. Trump har så komplexa tankar att vi vanligt folk knappt kan föreställa oss hur begåvad han är. När Trump säger något så väljer jag att tro på detta.
Citera
2018-01-19, 21:52
Medlem
Citat:
Okej. Tack!

En kompis berättade att han sett ett inlägg i tråden där hennes utseende diskuterades.

Att det 2018 inte finns en enda bild på nätet av en människa är otroligt mysko. Otroligt.

Ja det är lite märkligt. Någon påstod att hon inte ville synas på grund av sitt arbete, men det är ju verkligen inget starkt skäl i det här fallet.
Hon påstods av en kollega se ganska bra ut, med platinablont halvlångt hår. Men det verkar i alla fall som att hon har undvikit kameror och inte velat synas på bild. I dag med sociala medier brukar det inte vara svårt att hitta åtskilliga bilder på folk och hon var ju inte lastgammal heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in