Citat:
Ursprungligen postat av
brota
Intressant med de spekulationer angående vaccinet Gardasil som lyfts i tråden. Det är ju helt sant att man i många länder som exempelvis USA är mycket skeptiska mot detta vaccin från läkarhåll just pga de sjukdomar vaccinet kan utveckla i små flickor. Om det nu är så att båda flickorna utvecklade symptomen inte långt efter detta vaccin kan det absolut vara en kandidat till varför de utvecklade denna otroligt hemska sjukdom som föräldrarna bara kunde rädda dem från på ett sätt. Det kan mycket väl vara så att det är den förra regeringen och den nuvarande som bär det yttersta ansvaret i det här fallet då de beslutat att alla små flickor måste ta ett så kontroversiellt vaccin. Utomlands har politikerna mer mod och vågar stå upp mot läkemedelslobbyn,
exempel.
Att vara negativ till vaccination har ju lite foliehatsstämpel. Men det finns faktiskt anledning att vara skeptisk. Dels så finns det ju en liten risk att man kan ta skada av vaccinet, men det som gör det extra obehagligt är just att man har valt att ta det. Man var frisk innan och sedan blev man obotligt sjuk.
Det innebär ett fruktansvärt trauma. Man kommer att gå hela livet och tänka:
-Varför tog jag risken? Jag var ju helt frisk och även om jag hade blivit smittad hade jag troligen inte dött.
Detta är det främsta skälet till att jag säger nej till vaccination. Varför frivilligt ta en risk att bli svårt sjuk när jag är helt frisk. Man skall inte manipulera med kroppen i onödan.