2018-01-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Hur vet du det förresten?

Då hade du inte skrivit som du gör.
Citera
2018-01-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte detta skit alls .. utan tror att nyckeln till barnens "sjukdom" finns att söka hos ena eller båda föräldrarna .. och att morden är en konsekvens av att de ifrågasatts från någon.....

Luktar sekttänk lång väg ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
”I maj 2017, vid skolårets slut, hade det visat sig att 14-åringen inte orkade med skolmiljön, trots viljan och trots skolans anpassning. Istället hade hon undervisats hemma i skolans regi och så skulle det fortsätta i åttonde klass med fyra tillfällen i veckan.”
Citera
2018-01-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olleiskogengick
ME är ingen ”erkänd” sjukdom, lite som fibromyalgi. Försäkringskassan har efterlyst beslutsstöd gällande diagnosen efterom alla läkare tycker olika i frågan och svårt att veta hur sjukdomen ska bedömas. En ”hittepå” sjukdom som någon sa... ofta något psykiskt som drabbar meddelålderskvinnor. Sen finns det dom som menar att man faktiskt kan få det av vaccin (svininfluensan osv) men verkar vara svårt att veta vad som faktiskt är sant. I detta fall är det iaf klart för mig att föräldrarna var sjukast. Att beröva sina barns liv för ett icke dödlig sjukdom som inte klassas som en sjukskrivande sjukdom många gånger och med största sannolik något man blir bättre av med behandling o terapi, är för mig inget annat än mord

Därför är det av stor vikt att det kommer fram vem som skrev på intyg för barnen som föräldrarna kunde lämna till skolan.
På äldsta dottern var det ett läkarintyg, på yngsta hade ett intyg inkommit, men det först efter skolan redan beviljat hemundervisning även för det barnet, det gjorde skolan på misstanke från föräldrarnas sida att även deras yngsta börjat uppvisa samma symptom som deras äldsta.

Vilken läkare hade föräldrarna tillgång till? OM nu alls dessa läkarintyg och intyg alls existerar.
Citera
2018-01-19, 21:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frustandet
Hälften av alla barnamördare är mammor

Det gäller väl mest nyfödda barn?
Citera
2018-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärftlig sjukdom? Tror jag inte. De har troligen fått en framtidsvision hur flickorna kommer få leva med sjukdomen och vad framtiden har att utvisa. Och från det har de tagit sina, oåterkalleliga, beslut.
Herregud så många historier jag har från livet, men då outar jag mig själv för mycket. Men tro mig, det krävs en jävla massa för att en förälder ska ta livet av sina barn. Det finns bara intel. Eller... jo, uppenbarligen finns det.

Vi har ingen aning om hur omständigheterna har varit i familjen under åren och kanske främst de senaste åren för den äldsta flickan.
Citera
2018-01-19, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte detta skit alls .. utan tror att nyckeln till barnens "sjukdom" finns att söka hos ena eller båda föräldrarna .. och att morden är en konsekvens av att de ifrågasatts från någon.....

Luktar sekttänk lång väg ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Exakt. Det ligger något bakom helt klart. Två föräldrar som kommer överens om att mörda sina barn istället för att vårda dem. Fan vad sjukt, tänk hur många som har barn med utvecklingsstörningar, cp-skada, dödliga sjukdomar. Ska alla de mörda sina barn nu då? Det är tydligen egalt enligt vissa i tråden.
Citera
2018-01-19, 21:22
Medlem
Erik Östs avatar
Om döttrarnas sjukdom var progressiv och oundviklig har de gjort det största offret dvs att föja med dom i döden!
Det är vackert rent och rimligt.

Om det fanns en chans att bota dem till ett rimligt liv är det mord men jag tror inte det

Föräldrarna har , eftersom de verkar högutbildade, övervägt för och emot livskvalitet valt att föja sina barn hela vägen till slutet.

Låter det inte som en familjetragedi i ordets rätta bemärkelse vet jag inte vad det är.

Börjar ni förstå polisens knappordighet nu ?

Låt familjen vara nu? RIP
Citera
2018-01-19, 21:22
Medlem
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.
Citera
2018-01-19, 21:24
Medlem
Jag tror att föräldrarnas gemensamma beslut bottnar i att något av/ eller båda barnen velat avsluta sitt liv.
Jag har svårt att tro att två föräldrar utan dokumenterad psykisk sjukdom skulle kunna göra något sånt här för att de själva inte orkar längre. Det rimmar inte med kollegernas och skolans syn på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Va, var döttrarna vaccinerade ??

I femte klass får flickorna första dosen Gardasil enligt vaccinationsprogrammet, mot de virusstammar som orsakar cellförändringar.
Det tar i regel åratal att utveckla cancer efter cellförändringar, och majoriteten infekterade blir av med virusen inom två år. Det vill säga kroppen tar hand om det.
Är det värt riskerna?

Man undrar ju...Vad har döttrarna drabbats av egentligen? Kommer spekuleras så länge vi inte får klarare besked!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Håller med. Extremt elementär nivå, men ingen konsistent nivå, den skulle aldrig kunna användas i mellanstadiet exempelvis. Den varierar t.om. i förordet. Man förstår inte målgruppen. Det känns som att boken skrevs enkom för att illustrera pappans "pedagogiska färdigheter". Och jag är inte imponerad.

En man med den kompetensen borde kunnat ha en längre blick för vad boken skulle kunnat ha för syfte. Exempelvis som läromedel i grundskolan. Att det tog honom 5 år att färdigställa den tyder också på att han kanske inte var så engagerad trots allt.

Som sagt boken hade aldrig syftet att användas som läromedel. Enligt mig.
Citera
2018-01-19, 21:25
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
De studier du möjligtvis hänvisar till är kritiserade och innehåller många svagheter och inget jag vill diskutera på detta forum med någon som saknar kritiskt tänkande!

Flickor över hela världen vittnar om horribla biverkningar efter Gardasil. Det är ett faktum! I vårt grannland Danmark pågår en intensiv och infekterad debatt om detta kontroversiella vaccin som dessutom ökar din risk för cancer, ifall du skulle råka vara koloniserad med just de virusstammar som vaccinet skall skydda mot. Tillverkarna gör ingen hemlighet utav det; det är alltså en stark kontraindikation!

Men herregud!!! Du fick ett flertal länkar av mig till riktiga, välgrundade studier där samband mellan gardasil och neurologiska sjukdomar uteslöts!

De allvarliga biverkningar som Gardasil påståtts gett är POTS, inte ME/CFS! I Sverige fanns 3(!) fall! Det har som sagt uteslutits och samtidigt uteslutit ett samband med andra neurologiska sjukdomar däribland ME!

Gardasil har getts i miljontals doser världen över och trots detta kryllar det inte av ME-sjuka flickor!

Poängen med vaccinet är ju att man ska ta det innan man är sexuellt aktiv, har man redan blivit det så har man självklart ett sämre skydd om man redan är utsatt för smittan.

Du som påstod dig vara läkare och med insyn i familjen detta handlar om? Du sitter och länkar till youtube-dokumentärer och använder dessa som ”säkra källor” och snackar om att barnens sjukdomar beror på vaccin! Du har ingen aning och INGEN seriös läkare skulle använda youtube-dokumentärer som källa! Fattar inte vad du är ute efter med ditt vaccinsnack? Kvacksalvare är nog ett mer passande namn på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in