2018-01-19, 21:31
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte detta skit alls .. utan tror att nyckeln till barnens "sjukdom" finns att söka hos ena eller båda föräldrarna .. och att morden är en konsekvens av att de ifrågasatts från någon.....

Luktar sekttänk lång väg ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Får samma tanke som du. Någon av föräldrarna kan ha haft vanföreställningar, som smittat av sig. "Folie à deux"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om döttrarnas sjukdom var progressiv och oundviklig har de gjort det största offret dvs att föja med dom i döden!
Det är vackert rent och rimligt.

Om det fanns en chans att bota dem till ett rimligt liv är det mord men jag tror inte det

Föräldrarna har , eftersom de verkar högutbildade, övervägt för och emot livskvalitet valt att föja sina barn hela vägen till slutet.

Låter det inte som en familjetragedi i ordets rätta bemärkelse vet jag inte vad det är.

Börjar ni förstå polisens knappordighet nu ?

Låt familjen vara nu? RIP

Vackert, rent och rimligt att i samförstånd mörda sina två oskyldiga barn?
Nej.
Vedervärdigt, vidrigt, kriminellt och knäppt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om döttrarnas sjukdom var progressiv och oundviklig har de gjort det största offret dvs att föja med dom i döden!
Det är vackert rent och rimligt.

Om det fanns en chans att bota dem till ett rimligt liv är det mord men jag tror inte det

Föräldrarna har , eftersom de verkar högutbildade, övervägt för och emot livskvalitet valt att föja sina barn hela vägen till slutet.

Låter det inte som en familjetragedi i ordets rätta bemärkelse vet jag inte vad det är.

Börjar ni förstå polisens knappordighet nu ?

Låt familjen vara nu? RIP
Klart det är mord om man får för sig att ta livet av sina barn för att de har en vagt definierad kanske-sjukdom som inte innebär svåra smärtor eller ohyggligt psykiskt lidande. Kanske föräldrarna var högpresterande elitister som inte tyckte att man är livsduglig om man inte är högpresterande. Det kunde aldrig bli nåt av döttrarna osv. Hur som helst en helt vanvettig gärning.
Citera
2018-01-19, 21:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
I femte klass får flickorna första dosen Gardasil enligt vaccinationsprogrammet, mot de virusstammar som orsakar cellförändringar.
Det tar i regel åratal att utveckla cancer efter cellförändringar, och majoriteten infekterade blir av med virusen inom två år. Det vill säga kroppen tar hand om det.
Är det värt riskerna?

Man undrar ju...Vad har döttrarna drabbats av egentligen? Kommer spekuleras så länge vi inte får klarare besked!

Jag undrar specifikt, om just dom mördade barnen var vaccinerade. Vet "vi" det. Är det klarlagt ?
Citera
2018-01-19, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timmerstuga
Det var en tanke som slog mig också faktiskt och såg nu att fler tänkt liknande. De båda har ju uppenbarligen lagt mycket tid på att studera och har kanske tyckt att utbildning är något av det viktigaste i livet (bara som jag spekulerar och vet inte om det faktiskt var så). Kanske var det så att de ansåg att deras döttrar inte skulle få ett värdigt liv, berodde mer på att de inte skulle kunna prestera som de själv gjort, än själva sjukdomen i sig? Återigen så är detta bara funderingar jag fick, inget jag påstår är sant.

Tror också att det ligger något i det. Båda jurister. Barnen kommer inte in på gymnasiet. Lika bra att ta livet av dem. Helt barockt. Detta var inga mentalt friska människor.

Och även om de själva var sjuka i huvudet så kan väl mor- och farföräldrar eller övrig släkt ha ombesörjt barnens framtid?
Citera
2018-01-19, 21:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt boken hade aldrig syftet att användas som läromedel. Enligt mig.

Nej, bara tillägnad Farbror Sune och momslandet och sina döttrar. Precis som dom är intresserade av en golvmopp som köps in av sjukhuset där dom måste betala moms till farbror Sune. Så här är det med typen av människor i just det här facket att dom är så förblindade av Farbror Sune att dom inte läser minsta fel ur Farbror Sunes lagar. Paragrafryttare i statens tjänst och stjärnor i kollegors ögon eftersom det liknar en egen sekt. Så om man då är strikt och felfri och ser upp till Farbror Sune så har man ju en utstakad förebild om hur momslandet ska se ut. Fel text passar inte in, och man ber säkerligen inte om hjälp heller eftersom man är felfri i Farbror Sunes momsland. Gud nåde den som lurar Farbror Sune på äpplen.
Citera
2018-01-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Men herregud!!! Du fick ett flertal länkar av mig till riktiga, välgrundade studier där samband mellan gardasil och neurologiska sjukdomar uteslöts!

De allvarliga biverkningar som Gardasil påståtts gett är POTS, inte ME/CFS! I Sverige fanns 3(!) fall! Det har som sagt uteslutits och samtidigt uteslutit ett samband med andra neurologiska sjukdomar däribland ME!

Gardasil har getts i miljontals doser världen över och trots detta kryllar det inte av ME-sjuka flickor!

Poängen med vaccinet är ju att man ska ta det innan man är sexuellt aktiv, har man redan blivit det så har man självklart ett sämre skydd om man redan är utsatt för smittan.

Du som påstod dig vara läkare och med insyn i familjen detta handlar om? Du sitter och länkar till youtube-dokumentärer och använder dessa som ”säkra källor” och snackar om att barnens sjukdomar beror på vaccin! Du har ingen aning och INGEN seriös läkare skulle använda youtube-dokumentärer som källa! Fattar inte vad du är ute efter med ditt vaccinsnack? Kvacksalvare är nog ett mer passande namn på dig.

Idiot, den dokumentären har visats på statlig dansk tv.
Du är outbildad, märks på sättet du skriver, på ditt sätt att argumentera och slutleda. Och du föraktar akademiker! På höjden är du en komplexfylld undersköterska och tror dig vara kunnig inom medicin, om ens det. Och du fördriver arbetstiden med att skriva avvikelserapporter mot läkare.
Senast redigerad av Ossian.allvetaren 2018-01-19 kl. 21:50.
Citera
2018-01-19, 21:34
Medlem
Och vem är egentligen förvånad över ”locket på”?!
Vi kan lika gärna sluta spekulera, vi kommer aldrig att få veta ett skit av vad som faktiskt hände.
Citera
2018-01-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Alltså, du är obildad! Som sagt alla vacciner kan trigga igång ME/CFS samt narkolepsi! Döttrarna insjuknade under mellanstadiet, så mycket vet vi iallafall.

Alla vacciner? Nu har du chansen att rädda miljontals människor från att drabbas av samma öde som Agnes och Moa. Är det egna forskningsresultat, eller hänvisar du till någon annans? Källa?
Citera
2018-01-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hade barnen ett val menar du ? Fick dom välja att följa föräldrarna i döden ?

Hade verkligen föräldrarnas utbildningsnivå nån betydelse för den tragiska utgången av barnens liv ?

Om detta var en "tragedi", vad är då ett dubbelmord....

Exakt vad flickorna tyckte vet vi inte. Den enda lilla glimt vi har sett av familjen på sociala medier är Agnes Instagram och där verkar hon ju definitivt inte ha varit någon muntergök.
"Agnesisboring" och "A girl has nothing to say".

Kanske har flickorna uttalat en vilja att dö. Det är ju inte så ovanligt med flickor i den åldern, men om de dessutom är svårt sjuka så har det ju lite mer tyngd.

Den sista tiden var nog väldigt mörk. De verkar mest ha suttit hemma och knappt firat jul och nyår. Kanske kände flickorna på sig vad som komma skulle. Kanske hade föräldrarna berättat för dem att slutet var nära. Det är svårt att föreställa sig hur det faktiskt var.
Citera
2018-01-19, 21:37
Medlem
Intressant med de spekulationer angående vaccinet Gardasil som lyfts i tråden. Det är ju helt sant att man i många länder som exempelvis USA är mycket skeptiska mot detta vaccin från läkarhåll just pga de sjukdomar vaccinet kan utveckla i små flickor. Om det nu är så att båda flickorna utvecklade symptomen inte långt efter detta vaccin kan det absolut vara en kandidat till varför de utvecklade denna otroligt hemska sjukdom som föräldrarna bara kunde rädda dem från på ett sätt. Det kan mycket väl vara så att det är den förra regeringen och den nuvarande som bär det yttersta ansvaret i det här fallet då de beslutat att alla små flickor måste ta ett så kontroversiellt vaccin. Utomlands har politikerna mer mod och vågar stå upp mot läkemedelslobbyn, exempel.
Citera
2018-01-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
ME? Den sjukdomen låter lite ospecifik om man läser på vårdguiden. Märkligt om bägge barnen skulle drabbas av samma svårdefinierade, svårdiagnosticerade sjukdom med diffusa symptom. Vad är oddsen för detta?
Det borde ju vara en medicinsk sensation som skulle uppmärksammats i massmedia.

Faktum är att jag själv har de flesta av dessa symptom:

Vanliga symtom vid ME/CFS är

trötthet som inte går över när du vilar
sjukdomskänsla som utlöses när du anstränger dig och som kvarstår i mer än 24 timmar
problem med sömnen
ont i halsen
svullnad i lymfkörtlarna
smärta i lederna
svaghet i musklerna
huvudvärk
magbesvär
svårigheter med koncentrationen
minskad tolerans för stress

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/MECFS/?ar=True

Som du säger är sannolikheten att båda barnen är drabbade av ME nära med noll. Känns mer som ett svepskäl för pappan som han kan dra upp när det i själva verket är han som är sjuk.

Fyfan vad hemskt att tjejerna hölls inlåsta hemma och att skolan gick med på det utan läkarintyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in