2018-01-19, 21:09
Medlem
Många lider uppenbarligen av grava fördomar.
Bara för att någon har stigit i status och karriär betyder det inte att denna person är kapabel att ta hand om en familj på bästa sätt, och att denna persons beslut är fattade på de bästa av grunder!
Citera
2018-01-19, 21:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Barmhärtighetsmord inom familjer är ju dessutom inte ett särskilt ovanligt fenomen nånstans i världen...
Hur menar du?
Citera
2018-01-19, 21:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad led barnen av för sjukdom? Eftersom föräldrarna ansåg att ingen möjlighet till tillfrisknande fanns undrar man ju?

Det vet vi inte och i skolans dokumenterade handlingar är det sekretessbelagt vissa av dom här mötena.
Man bör kanske vara öppen med den biten tycker jag angående vilken sjukdom det rört sig om. Det man ska komma ihåg är väl att det finns andra som har det svårt och har sjuka barn osv. Men jag tror inte dom funderar på att ta barnens liv oavsett.
Citera
2018-01-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Det är en bristfällig utredning baserad på studier som har kritiserats från många håll. Japanska studier har visat samband och vaccinet är mycket kritiserat i Japan. Duktiga, idrottsaktiva, friska flickor har drabbats världen över. Låt oss höra deras historia. Livet efter Gardasil...
Det finns risker med vacciner som med allt annat, men man anser att fördelarna överväger nackdelarna.
Fördelarna är få kan konstateras för den som begriper. Vi har en fullvärdig screening (cellprov) som funkar alldeles utmärkt! Vaccinet skyddar endast mot några få virusstammar och ökar dessutom din risk för cancer om du skulle råka vara koloniserad av just dessa stammar. Vaccinet har MÅNGA biverkningar.
Allt tyder på att döttrarnas åkomma var vaccinrelaterat.

Dina inlägg har inget med ämnet att göra, lägg ner. Du har inte tillgång till deras journal.
Citera
2018-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Några som satt med säker information? Du menar "från polishuset" som du själv sa? Och ingen VIDEO som du var så stensäker på i flera inlägg. Vore fint om du kunde dra ner lite på hävdelsebehovet Scheele. Skriv inte tvärsäkra grejer när du inte vet. Det gynnar varken tråden eller dig.
Du inser väl att polisen inte sa exakt: ingen video, så vi vet inte det från pressreleasen. Du är så korkad att du inte inser att det kan vara både och, men oavsett vilket så har du angripit varenda sak jag har beskrivit ingående, så det är mest bekvämt att sprida rökridåer kring det jag hade rätt. Om det är en tävling i vem som hade mest rätt mellan dig och mig, som du försöker få det till, så blir det lite pinsamt, väldigt pinsamt. Hade du ens rätt i något av dina vilda gissningar? Du menade att det inte fanns något brev heller din imbecill.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
ME. Fast de hade inget läkarintyg på det. Det går att bli bättre om man har ME.
ME? Den sjukdomen låter lite ospecifik om man läser på vårdguiden. Märkligt om bägge barnen skulle drabbas av samma svårdefinierade, svårdiagnosticerade sjukdom med diffusa symptom. Vad är oddsen för detta?
Det borde ju vara en medicinsk sensation som skulle uppmärksammats i massmedia.

Faktum är att jag själv har de flesta av dessa symptom:

Vanliga symtom vid ME/CFS är

trötthet som inte går över när du vilar
sjukdomskänsla som utlöses när du anstränger dig och som kvarstår i mer än 24 timmar
problem med sömnen
ont i halsen
svullnad i lymfkörtlarna
smärta i lederna
svaghet i musklerna
huvudvärk
magbesvär
svårigheter med koncentrationen
minskad tolerans för stress

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/MECFS/?ar=True
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Mycket avundsjuka i tråden på alla håll. H*n är avis på att du fått korrekt information.därför väljer den att kasta skit istället för att resonera som en vuxen människa.

Är VIDEO en korrekt information? Har du ens läst alla hans inlägg i tråden? Typ man måste vara avancerad kemist för att ta livet av någon med läkemedel? Skärp dig. Jag retar mig på att folk hävdar att de har källor när de inte har det. I syfte att hävda sig själva på Flashback.

Jag kan erkänna att jag hade fel, jag trodde inte att det var "gemensamt" beslut, men nu var det tydligen så. Men om du framkastar 100 teorier i tråden så är det lätt att i efterhand säga "jag hade rätt!!". Eller hur?
Citera
2018-01-19, 21:13
Medlem
micro113s avatar
Jag köper inte detta skit alls .. utan tror att nyckeln till barnens "sjukdom" finns att söka hos ena eller båda föräldrarna .. och att morden är en konsekvens av att de ifrågasatts från någon.....

Luktar sekttänk lång väg ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Dina inlägg har inget med ämnet att göra, lägg ner. Du har inte tillgång till deras journal.

Hur vet du det förresten?
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Det är en bristfällig utredning baserad på studier som har kritiserats från många håll. Japanska studier har visat samband och vaccinet är mycket kritiserat i Japan. Duktiga, idrottsaktiva, friska flickor har drabbats världen över. Låt oss höra deras historia. Livet efter Gardasil...
Det finns risker med vacciner som med allt annat, men man anser att fördelarna överväger nackdelarna.
Fördelarna är få kan konstateras för den som begriper. Vi har en fullvärdig screening (cellprov) som funkar alldeles utmärkt! Vaccinet skyddar endast mot några få virusstammar och ökar dessutom din risk för cancer om du skulle råka vara koloniserad av just dessa stammar. Vaccinet har MÅNGA biverkningar.
Allt tyder på att döttrarnas åkomma var vaccinrelaterat.

Va, var döttrarna vaccinerade ??
Citera
2018-01-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Amen! Håller med 100 %.
ME är ingen ”erkänd” sjukdom, lite som fibromyalgi. Försäkringskassan har efterlyst beslutsstöd gällande diagnosen efterom alla läkare tycker olika i frågan och svårt att veta hur sjukdomen ska bedömas. En ”hittepå” sjukdom som någon sa... ofta något psykiskt som drabbar meddelålderskvinnor. Sen finns det dom som menar att man faktiskt kan få det av vaccin (svininfluensan osv) men verkar vara svårt att veta vad som faktiskt är sant. I detta fall är det iaf klart för mig att föräldrarna var sjukast. Att beröva sina barns liv för ett icke dödlig sjukdom som inte klassas som en sjukskrivande sjukdom många gånger och med största sannolik något man blir bättre av med behandling o terapi, är för mig inget annat än mord
Citera
2018-01-19, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag upplevde visserligen att det var en udda bok, framförallt på att innehållet hölls på en sådan elementär nivå och att hans barn vävdes så tydligt in i ett sådant sammanhang som moms. Samtidigt gjordes de delaktiga både via sina funderingar och teckningar i en skrift som publicerades. Även mamman kom med på ett hörn. Jag reflekterade då över vilken publik boken riktade sig mot?

Det blev en sista gemensam familjeskrift där han lyfter fram barnen. Kan jag nu se. I Efterhanden.

Håller med. Extremt elementär nivå, men ingen konsistent nivå, den skulle aldrig kunna användas i mellanstadiet exempelvis. Den varierar t.om. i förordet. Man förstår inte målgruppen. Det känns som att boken skrevs enkom för att illustrera pappans "pedagogiska färdigheter". Och jag är inte imponerad.

En man med den kompetensen borde kunnat ha en längre blick för vad boken skulle kunnat ha för syfte. Exempelvis som läromedel i grundskolan. Att det tog honom 5 år att färdigställa den tyder också på att han kanske inte var så engagerad trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in