2018-01-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Uppenbarligen fanns en diagnos:
– Det är ju väldigt ovanligt att en familj har två barn med den här diagnosen som vi också har läkarintyg på, sa hon i en annan intervju med Aftonbladet.

Frågan är då om det ens var en ärftlig sjukdom? Ärftliga, genetiska sjukdomar bruka drabba flera syskon i en familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad led barnen av för sjukdom? Eftersom föräldrarna ansåg att ingen möjlighet till tillfrisknande fanns undrar man ju?

ME. Fast de hade inget läkarintyg på det. Det går att bli bättre om man har ME.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du kommer snart få märka hur det fungerar. Du kommer inte bekräfta nåt eller tillföra någon kunskap på det sättet att alla här inser nåt. Vi är rätt många som försökt bekräfta på samma sätt som dig även kommit med informationen först osv. Blev bara otrevligt. Inget får störa foliehattarna, de är fortfarande väldigt aktiva i tråden.

Nä, tyvärr är det så.
Jag orkade helt ärligt inte gå igenom hela tråden igår och därför skrev jag det jag vet är sant, och hade det redan skrivits så blir det iaf bekräftat. Får väl återkomma med mer information när man får någon - om man vågar. Rädslan att bli uppäten av Flashback-vargarna kanske tar över och då kan dom sitta och spekulera i oändligheter.
Citera
2018-01-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
ME. Fast de hade inget läkarintyg på det. Det går att bli bättre om man har ME.

Källa på det? Annars lägg ner spekulationerna.
Citera
2018-01-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Efter lite omtanke tror jag att det är pappan som har iscensatt allt och skrivit under sin hustrus namn på självmordsbrevet. Jag tror inte alls hon var med på det här. Det är en biologisk omöjlighet att mamman skulle vilja ta livet av dina döttrar.

Allt det här luktar så sjukt unket.
Hälften av alla barnamördare är mammor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/

Enligt Expressenreportens rapport så är inte brevet färdiganalyserat, vilket jag heller inte tror att de har hunnit med.
Öht pågår mordutredning fortsatt, men om de kommer uttala sig mer från polisen tycks ytterst oklart då presstalespersonen i en annan intervju sade bestämt att det inte kommer fler pressmeddelanden.

Övrigt så har endast rektor, kurator, sjuksköterska och lärare beslutat om hemundeevisningen. Alltså alla professioner utan tillräcklig kompetens för att avgöra behandling och åtgärder för så påstått svårt sjuka som flickorna.
Nämns inget om underlag från vare sig läkare, socialnämnd eller psykiatri som borde varit fallet i och med krisbegreppet man använder sig av.

Total skandal

JO det fanns läkarintyg!
Citat:
– Det är ju väldigt ovanligt att en familj har två barn med den här diagnosen som vi också har läkarintyg på, sa hon i en annan intervju med Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Senast redigerad av Melkol 2018-01-19 kl. 21:07.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vänta o se, det kommer fram förr eller senare.
Nej, inte för allmänheten.

Ingen ytterligare information kommer att lämnas och polisen kommer inte att hålla presskonferens i detta ärende.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Skane/2018-01-19-1228-Ovrigt-Lomma/
Citera
2018-01-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Både pappan och mamman arbetade som vanligt fram till jul enligt respektive arbetsgivare. Sen om någon av dem jobbade halvtid vet vi inte. Det har även framkommit att barnen var själva hemma ibland. Vad gäller ekonomin, familjen hade god ekonomi.

De sökte aldrig assistenthjälp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag får en stark känsla av att föräldrarna var väldigt besvikna på barnen. De hade säkert höga förväntningar men flickorna levde inte alls upp till dem. I stället tyckte föräldrarna att barnen hade förstört deras liv. Pappans bok om Agnes Moa och momsen visar kanske vilka förväntningar han hade. Det kan till och med vara så att föräldrarnas krav har förvärrat flickornas tillstånd.

Jag upplevde visserligen att det var en udda bok, framförallt på att innehållet hölls på en sådan elementär nivå och att hans barn vävdes så tydligt in i ett sådant sammanhang som moms. Samtidigt gjordes de delaktiga både via sina funderingar och teckningar i en skrift som publicerades. Även mamman kom med på ett hörn. Jag reflekterade då över vilken publik boken riktade sig mot?

Det blev en sista gemensam familjeskrift där han lyfter fram barnen. Kan jag nu se. I Efterhanden.

Kan tänka mig att barnen var nöjda med sin insats när de stolt fick se sina teckningar tryckta i en bok.

Där du ser krav/förväntningar ser jag alltså delaktighet och stolthet.

Så olika kan man se på saker. Finns inga rätt eller fel.
Citera
Medlem
Fyfan vilken massa pappskallar det sitter härinne. Det är ju inte förvånande egentligen, men den här tråden verkar verkligen ha väckt ALLA stolpskott på samma gång.

1. Alla dessa töntiga teorier om att föräldrarna skulle ha drogat sina barn av religiösa/egoistiska/whatever skäl, finns det NÅGON rimlig grund för det? Svaret är såklart nej. Två välfungerande karriärpersoner (varav en varit tvungen att sätta sin i viloläge för att ta hand om sina barn), bokstavligt talat inte en enda närstående till denna familj har på något sätt uttryckt att föräldrarna skulle ha visat några symptom på mentala sjukdomar etc.

Vilket leder mig till 2. "ERHMAGEEEEEHRD det här händer ju aldrig så det kan ju inte ha hänt". Nä, 9/11 hade väl rimligen inte heller hänt innan det gjorde det, ellerhur? Barmhärtighetsmord inom familjer är ju dessutom inte ett särskilt ovanligt fenomen nånstans i världen, och jag ser inte riktigt hur det skulle vara så vansinnigt otänkbart att två föräldrar skulle kunna ta ett sånt beslut tillsammans. Finns naturligtvis sannolikhet att en av dem kom på iden först, men teorier om pedofiler som brytit sig in och whatever kan man ju släppa, för det är bara larv.

Nånstans skönt att få ett avslut på det här, utredningen är ju inte nerlagd än, men för våran del har vi (jag iaf) fått det jag ville ha.
Vila i frid.
Citera
2018-01-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det finns ingen koppling mellan Gardasil och POTS/CRPS. Utredningen är gjord och den högre frekvensen från Danmark berodde på en enda mottagning som hade gjord ett oseriöst jobb.

http://www.vaccinmyter.se/myter/pots-crps

Det är en bristfällig utredning baserad på studier som har kritiserats från många håll. Japanska studier har visat samband och vaccinet är mycket kritiserat i Japan. Duktiga, idrottsaktiva, friska flickor har drabbats världen över. Låt oss höra deras historia. Livet efter Gardasil...
Det finns risker med vacciner som med allt annat, men man anser att fördelarna överväger nackdelarna.
Fördelarna är få kan konstateras för den som begriper. Vi har en fullvärdig screening (cellprov) som funkar alldeles utmärkt! Vaccinet skyddar endast mot några få virusstammar och ökar dessutom din risk för cancer om du skulle råka vara koloniserad av just dessa stammar. Vaccinet har MÅNGA biverkningar.
Allt tyder på att döttrarnas åkomma var vaccinrelaterat.
Citera
2018-01-19, 21:08
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Hanna Brenton var ett offer för facebook sjukan. En hint får ni om ni följer hennes "vänner" som lägger upp sina "lyckliga" liv. Själv satt hon där med två uttråkade ungar och en man som bara tänkte moms moms och åter moms - va fan lägger man upp då på fejan? Att Oskar Brenton var en knastertorr person kan ni själva bekräfta om ni orkar med att läsa hans "saga" om moms tillägnad sina älskade döttrar (så älskade att han kunde mörda dem). Eller se på videon där han föreläser, satan i gatan en sådan självgod person med total brist på ödmjukhet. Ödmjukhet var inte heller något som kännetecknade Hanna, personer som kom i kontakt med henne kan vittna om hennes känslokyla och elitistiska människosyn. Måste vara fruktansvärt för de som stod nära Oskar och Hanna att inte bara ha kännt/varit släkt med en mördare utan två stycken. Måste pendla mellan förtvivlan, ilska, resignation och sorg.

Har du själv träffat Hanna? Hur yttrade sig det som du beskriver som känslokyla o elitism?
Vet du om hon/de var aktiva/påverkade av Scientologin?
Vet du om hon var diagnosticerad med cancer?

Tack på förhand!

Ps, har missat klippet med O H. Kan du länka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in