2018-01-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför gör jag VAD?

Citat:
[/b]
De valde inte att lämna tillsammans. Föräldrarna valde. Jag har väldigt svårt att tro att två ungdomar i 11-14-årsåldern sa att "ok, ta livet av oss". Föräldrarna valde. Det hade de inte rätt till anser jag.
Det här. Men vi kan ta det i PM om du vill harva, tråden är rörig som den är.
Citera
2018-01-19, 19:13
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:

De valde inte att lämna tillsammans. Föräldrarna valde. Jag har väldigt svårt att tro att två ungdomar i 11-14-årsåldern sa att "ok, ta livet av oss". Föräldrarna valde. Det hade de inte rätt till anser jag.

Håller med. Jävla egoistiskt och cyniskt av föräldrarna att ta livet av barnen med.
Citera
2018-01-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är du fortfarande kvar, skulle inte du lämna tråden som du skrev för några dagar sedan. Mycket snack som vanligt från dig, du har insider tips å blabla men vägrar delge en del saker blabla. Det har man hört förut.

Nu visade sig ju S's information stämma kring avskedsbrev. Tror han var en av de första som sa detta i tråden att han hade en källa kring detta.
Citera
2018-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
https://www.scientology.org/faq/scientology-attitudes-and-practices/scientology-view-on-drugs-and-medicine.html

Psykmedicin och psykiatriker menar scientologer är ondskan personifierad.

Jo just det känner jag till om och instämmer, inte ondska kanske men okunnighet
Tänker mer om en scientolog skulle behandla sig mot fysiska besvär med läkemedel, naturliga läkemedel såsom örter osv, andra typer av läkande.

Intressant i vilket fall som helst om det visades stämma, då kan vi nästan utesluta läkemedel om det visade sig att båda var deprimerade. En deprimerad människa resonerar inte alltid så väl.
Senast redigerad av AncientScripture 2018-01-19 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Även om jag näthatar er som förstår behöver vi inte börja argumentera mot uppenbara troll.

Det är klart att dom inte stod och schackrade om flickornas liv med flickorna. Ungarna trodde säkert bara gott om sina föräldrar in i det sista. Morden beslutades av de vuxna (gemensamt och i samråd som det heter) eller endast av den ene vuxne. Vilken är och förblir oklart.
Citera
Medlem
Väldigt tragiskt. Tänk er den dagen den ena föräldern kom med förslaget till den andre föräldern. Jag kan inte ens föreställa mig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Tyvärr finns inte alltid kompetens och kunskap om olika sjukdomar, funktionsnedsättningar inom skolan. Det kan finnas stora brister där.

De flesta, även ovanliga sjukdomar, har nationella Resurscentra som erbjuder utbildning, kurser och samordnande nätverk. T.ex. Spielmeyer-Vogt som nämnts (40 fall) har ett dylikt i Örebro.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Enligt Intermittentexplosivitet har rektorn fått ett intyg. Enligt samma person är inte detta intyg nödvändigtvis just ett läkarintyg. Oklart vilket intyg det rör sej om och från vem. Pappan lämnade över detta intyg utan ett ord.
Det stämmer att där fanns ett intyg. Det kunde alla läsa i KvP.

Föräldrarna var drivande i att ordna ett liknande upplägg för den yngre dottern under hösten. De misstänkte att hon hade samma diagnos som sin storasyster.
– Jag fick ett intyg innan beslutet, sa skolans rektor Margareta Strand Karlsson till Expressen på lördagen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/skolchefen-har-inte-funnits-nagra-signaler/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Föräldrarna hade kunnat anställa folk för att sköta barnen så att de kunde avlastas tex assistenter. De hade ju råd med detta. Att komma till denna slutsats tyder på någon form av psykisk störning.

Nej det tyder inte på någon störning! Alla tänker inte som du. Ett liv med sjuka barn som plågas av smärtor och trötthet (läs elände) blir inte mer uthärdligt bara för att det kommer en assistent några ggr i veckan! Föräldrarna har tänkt långsiktigt. Vissa kroniska sjukdomar omöjliggör ett vanligt svenssonliv. De hade inte kunnat få barn, bara en sån sak. De hade alltid varit beroende av någon annan för sin överlevnad. Läs om Anne Örtegrens kamp! Hon kämpade i 16 år innan hon valde alternativet dödshjälp den 6 januari 2018 i Schweiz.
Hennes öde kan också ha påverkat föräldrarna. Vi vet ju inte när de dog och varför de tog detta beslut just då...Känns inte som något som varit planerat en längre tid. Varför skulle annars pappan ansöka om anställning som professor?
Citera
2018-01-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Fanns säkert något de kunde gjort orosanmälan kring. Men detta görs ju inte när det gäller "fina" familjer som denna.
Avundsjukan flödar ser jag. Patetiskt så många som klandrar på en familj med bra inkomst o utbildning. Ni har komplex och är missunnsamma. Någon skrev anställa vård i hemmet för de hade de råd med. Varför skulle de betala för vård när ingen annan gör det. De har betalt mer skatt än många här inne. Äckliga kommentarer. Nej skolan skulle anmäla om de ansåg att det var fara.
Citera
2018-01-19, 19:16
Medlem
Vad har vi:
Två intelligenta högfungerande människor som har en karriär.
Två barn som oturligt nog drabbats av någon sorts sjukdom
Två föräldrar som söker svar, hjälp och bot.
Två föräldrar som inte får svar hjälp eller bot.
Två föräldrar som väljer att radera ut en familj pga bristande framtidstro.

Hur sjukt är inte detta?
Citera
2018-01-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Avundsjukan flödar ser jag. Patetiskt så många som klandrar på en familj med bra inkomst o utbildning. Ni har komplex och är missunnsamma. Någon skrev anställa vård i hemmet för de hade de råd med. Varför skulle de betala för vård när ingen annan gör det. De har betalt mer skatt än många här inne. Äckliga kommentarer. Nej skolan skulle anmäla om de ansåg att det var fara.
Jag tror det var jag som pratade om att betala för assistans. Alla vet hur LSS (inte) fungerar idag. De hade råd med privat personlig assistans. Om man nu inte orkar själv. Man behöver inte ta livet av barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in