Citat:
Ursprungligen postat av
Fian1
Helt sjukt att konspirationsteorierna fortsätter. Polisen hade väl inte släppt det här utan att handstilsexperter kollat? Man har säkert tittat på fingeravtryck på brevet och allt man kan innan man yppar det här öppet.
Hur vet alla att barnen inte har haft en rejäl vårdapparat med hemsjukvård och liknande runt sig? Hemsjukvården åker inte precis runt med blåljus. De kan mycket väl haft familjen som aktuellt ärende.
Det finns absolut ingen info om sjukdomar, vårdstatus eller någonting vilket egentligen bara bekräftar en sak - att sekretessen faktiskt verkar fungera för en gångs skull.
Utöver det så är det helt ofattbart att två föräldrar dödar sina barn. De måste själva ha varit så djupt nere psykiskt eller djupt troende på något för att känna att det är den enda utvägen. Det som förfärar mig är faktiskt att skolan inte har reagerat. De har ju i alla fall haft kontinuerlig och tät insyn i den här familjens liv. Jag har svårt att tro att en familj som är i så dåligt skick klarar av att hålla masken 4 dagar i veckan.
Så otroligt tragiskt för de två barnens och efterlevande anhöriga. Föräldrarna hoppas jag skyfflar kol på ett helt annat ställe. Sov i ro flickor ‹3
Det enda det bekräftar är att varken vård, skola eller omsorg fungerar i Sverige längre. Vilket iofs inte är något nytt.
Ja det är verkligen ofattbart, och inte bara det, det är helt
osannolikt.
Om det är så det har gått till så hoppas jag verkligen att det renderar i en kommission som på går till botten med hur sjukvården egentligen fungerar i Sverige. Har de bollat runt bland sjukhuset och inte fått hjälp? Det är ju för f-n en praktskandal i så fall.