2018-01-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Så nu har vi full koll på deras privatekonomi också? Orkar inte med den här tråden alltså. ZzZzz.

Har koll på mycket den alltså, mycket antaganden, undrar vad den sitter på för källor. Inga svar får man från den dock, suck.
Citera
2018-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Sluta larva dig. Tillåt dig använda lite logik i alla fall. Hade föräldrarna varit psykopater och tyckt att barnen stått i vägen för deras egna glamorösa utsvävningar hade de inte tagit sina egna liv utan försökt få det att se ut som olycka.

Det är tydligt att föräldrarna älskade sin barn då de gick i döden för dem. Det kan väl inte vara så svårt att förstå? En missriktad kärlek må det vara men helt klart var de desperata och antagligen deprimerade och säkert uttröttade. Vänta med fördömandet tills vi vet mer. Du vet egentligen ingenting om hur den här familjen hade det.

Gör du det eftersom du försvarar dem?
Citera
2018-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Har koll på mycket den alltså, mycket antaganden, undrar vad den sitter på för källor. Inga svar får man från den dock, suck.

Sägs ju även att båda föräldrarna har gått ner i arbetstid, att mamman jobbade två dagar i veckan bl a. Vad blir det för lön av det liksom?

Verkar knappt som att hälften vill ha reda på varför eller hur det kunde ske. Bara en massa dömande och godhetsknarkande. "Jag hade aldrig gjort si, eller så". Vem fan bryr sig om vad NI hade gjort? Ni som tror att det är viktig information för tråden är ju inte riktigt friska. Detta är alltså inte riktat till dig utan alla duktiga förståsigpåare i tråden.
Senast redigerad av hicku 2018-01-19 kl. 19:31.
Citera
2018-01-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Mamma och döttrar kanske hade samma sjukdom...Och. Visste hur det skulle sluta
Visste hur det skulle sluta? Inte en jävel av oss undgår döden. Inte barn, inte vuxna. Många av oss bär på dödliga sjukdomar, men vi försöker hänga med ändå och hitta glädje i livet. Vem är den som vägrar mig det och försöker ta livet av mig?
Några dör med smärta, eller långvarig sjukdom, eller bara knall och fall. Men alla har vi anhöriga som har svåra hälsoproblem. Ska vi ta livet av dom då? Vore det inte anständigt att de fick få bestämma själva?
Suck. Blir så jävla trött.
Ha en skön kväll....
Citera
2018-01-19, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte omänskliga. Men föräldrarna hade kriterier som gjorde att livet var värt att leva. Uppfylldes inte dessa kriterier så sjönk livskvaliteten. Och de avgjorde att barnen inte kunde komma upp till de kriterier som föräldrarna satt, och därför ansåg de att döttrarnas liv inte var värt att upprätthålla. Skrämmande.

Men .... vi har inte alla kort på hand. Får se om vi får fler svar.

Jag tror att det enda kriteriet som skulle uppfyllas, var nog att mamman och barnen skulle bli friska, så dom kunde få ett vanligt härligt liv med framtidstro och drömmar.
Vet du om det fanns några andra kriterier utöver det "normala" ?
Citera
2018-01-19, 19:31
Medlem
Minoues avatar
Kommunen erbjuder stöd åt familjer som ansöker. Det finns familjebehandlare att tillgå som arbetar hemma hos familjer i kriser. Om det inte duger så finns det utmärkta alternativ inom den privata sektorn. Kommunen kan även ge avlastning till föräldrar som inte orkar t e x p g a en depression genom att fokusera på att ge barnen det lilla extra de önskar. Jag arbetar med familjer i djupa kriser och får funderingar kring om inte dessa två föräldrar endast sökte hjälp via medicinskt håll. Det framgår inte att de tog tag i den psykiska smärtan på något sätt. Det är varje förälders ansvar att göra så.
Citera
2018-01-19, 19:31
Medlem
Jag får inte ihop det. Min hjärna får det inte att hänga ihop.

Har det någonsin hänt i världshistorien? Två fungerande föräldrar. Överlagt. Jag förstår det i ett fall när säker obehaglig död är omedelbart förestående ( T ex Hitlerbunken i Berlin). Jag förstår det hos religösa fanatiker som är övertygade om att jordens undergång är omedelbart förestående.

Men i detta fall? Föräldrarna beskrivs som välfungerande. Följt tråden. Varit fosterfamilj. .

Det här kan ju ge vem som helst mardrömmar.

Finns något liknande fall? Utan religös koppling? Två välfungerande föräldrar? Utan omedelbart förestående död av annat?
Citera
2018-01-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Gör du det eftersom du försvarar dem?

Det enda han visar i sitt inlägg är förståelse över att någon kan handla så.
Citera
2018-01-19, 19:33
Medlem
Citat:
Jag tror det var jag som pratade om att betala för assistans. Alla vet hur LSS (inte) fungerar idag. De hade råd med privat personlig assistans. Om man nu inte orkar själv. Man behöver inte ta livet av barnen.
Var tog din förståelse vägen? Varför så hård helt plötsligt. Citerar ett av dina tidigare inlägg:”

Man behöver inte lida av en DÖDLIG sjukdom för att situationen skall vara hopplös. De kan ha ansett att någon större glädje av livet inte kommer familjen till del. Själv vet jag att livsglädje har med en själv att göra. Den kommer inifrån. Fadern kände kanske inte nån livsglädje längre. Han såg hur döttrarna mådde pga sin situation - att alltid vara trötta, att bara ha små glimtar av glädje. Om knappt alls. Han kanske hade en idé vad de led av, läste på, och trodde sig begripa att detta går bara utför. Varför då inte bespara familjen enorm livssorg under många år framåt?”
Citera
2018-01-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Nope ingen ökad risk för ME/CFS med det vaccinet. http://www.lakemedelsvarlden.se/hpv-vaccin-ger-ingen-okad-risk-for-kroniskt-trotthetssyndrom/ är en av flera källor på detta.

De studier du möjligtvis hänvisar till är kritiserade och innehåller många svagheter och inget jag vill diskutera på detta forum med någon som saknar kritiskt tänkande!

Flickor över hela världen vittnar om horribla biverkningar efter Gardasil. Det är ett faktum! I vårt grannland Danmark pågår en intensiv och infekterad debatt om detta kontroversiella vaccin som dessutom ökar din risk för cancer, ifall du skulle råka vara koloniserad med just de virusstammar som vaccinet skall skydda mot. Tillverkarna gör ingen hemlighet utav det; det är alltså en stark kontraindikation!
Citera
2018-01-19, 19:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Du har rätt, men inte hela området. Grannarna visste.

Jag tog nästan precis bort ordet ”hela”, ber om ursäkt eftersom det gav fel bild av vad du skrev.
Citera
2018-01-19, 19:35
Medlem
Är väl ganska osannolikt att föräldrarna kommit fram till ett gemensam beslut att mörda sina barn och sedan begå självmord. Undertecknat brev spelar ingen roll. Det finns garanterat en drivande förälder och en som låter sig bli övertalad att ta detta "gemensamma" beslut. Eftersom pappan dog sist är det väl rimligen han. Eller finns det teorier om att det är mamman som drivit igenom morden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in