2021-12-15, 22:04
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude

Varje nationalistiskt projekt vars anhängare omfamnar judar, eller ens bara är neutralt inställda till dem, är ett misslyckat nationalistiskt projekt.

Men att enbart hata & hetsa mot judar skapar inget nationalistiskt projekt värt att tala liksom. Möjligtvis en pod på nordfront som ca 2-10 pers kanske lyssnar på en bra dag.

Det är väl heller inte DFS huvudsyfte? Syftet är väl att förena olika nationalister där helheten är viktigare än sakfrågan, iaf för stunden? En ganska bra idé kan man tycka.

Att hetsa mot judar leder ingenstans. Det är counterjihadism som folket bryr sig om. Det borde väl tom du fatta. Eller tycker du man ska köra ras & judefrågor fullt ut & kanske, men bara kanske, öka från ca 200 judehatande nazzar i NMR till ca 205 judehatande nazzar inom samma bastuklubb under förloppet av 5 år? Men är inte motivet att höja det nationalistiska medvetandet hos svensk folk så duger väl detta ganska bra, eller hur?

Följ folket, spela på folkets rädslor & intressen. Folk är inte rädda för judar. Folk är rädda för muslimer! Folkbskiter i ras & judar. Mitt broderliga råd till dig. Dom skiter i vad du säger. Gemene man hatar muslimer. Truth of today!

Fy fan. Dina inlägg är inte bara svenskfientliga, dom är oxå 100% kontrollerad opposition då du inte ens försöker dölja din agenda. Allt du skriver är ett angrepp mot nationella initiativ. Det enda du stödjer är ju NMR. Den enda gruppen som aldrig kommer att lyckas med ngt. Inte ens att klättra i berg. Hahaha Pinsamt.
Senast redigerad av Adonis. 2021-12-15 kl. 22:09.
Citera
2021-12-16, 13:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Precis vad jag skrev.

Nej du hänvisar till en ny Sverigevänlig rörelse, vilken då? Det är inte DFS, det är inte NMR, det är inte AfS, det är inte SD. Vilken är det?
Citera
2021-12-16, 14:57
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Det var för att det vore smart att lägga vantarna på Ingrid och Daniel eftersom de hade en del följare som kunnat fördjupa sig i det som de bara sett konturerna av.
Om DFS som lyckades med fångsten fick fler anhängare är oklart. Själva den populära duon (eller trion med Zlatan-Maria) gick inte att förändra, åtminstone inte Ingrid, och Daniel var väl inte så ideologiskt motiverad utan mer en sådan person som hänger på.

Men DFS är främst en förening med egenintresse som behöver pengar från normisar, att deras medlemmar förblir bortkollrade counterjihadister är inget som stör. Tvärtom ger de rundmagade gärna bränsle åt den världsbilden eftersom det är vad medlemmarna vill ha.
De vill att medlemmarna ska vara nöjda, belåtna och inte börja fundera på att lämna föreningen, varför de nödgas ta sig för sådant som att på ett försiktigt sätt be medlemmarna att inte omfamna judar.

Varje nationalistiskt projekt vars anhängare omfamnar judar, eller ens bara är neutralt inställda till dem, är ett misslyckat nationalistiskt projekt.
Det här tycker inte jag stämmer. På Dumrid och Frändebögs tid var det så, men inte nu längre. Dan, Magnus och Björn pratar om judisk makt på ett exakt lika rakt och tydligt sätt som Nordiska motståndsrörelsen gör.

Jag har lugnat ner mig lite grann nu också. Det blev en överreaktion från min sida över Dan Erikssons elakhet i det senaste Kväll med Svegot. Allting som har med Ingrid & Conrad att göra är så känsligt för mig. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att de skulle sluta dra upp de där människorna hela jävla tiden.

Vill tillägna Magnus Söderman den här låten för att han aldrig håller på och säger "Ingrid var först". Texten, musiken, musikvideon... Allt är så vackert att tårarna bara rinner nedför kinderna:

Annika Norlin och Mattias Alkberg - Den sista
Citera
2021-12-16, 15:38
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här tycker inte jag stämmer. På Dumrid och Frändebögs tid var det så, men inte nu längre. Dan, Magnus och Björn pratar om judisk makt på ett exakt lika rakt och tydligt sätt som Nordiska motståndsrörelsen gör.

Jag har lugnat ner mig lite grann nu också. Det blev en överreaktion från min sida över Dan Erikssons elakhet i det senaste Kväll med Svegot. Allting som har med Ingrid & Conrad att göra är så känsligt för mig. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att de skulle sluta dra upp de där människorna hela jävla tiden.

Vill tillägna Magnus Söderman den här låten för att han aldrig håller på och säger "Ingrid var först". Texten, musik, musikvideon... Allt är så vackert att tårarna bara rinner nedför kinderna:

De fick skicka ut ett meddelande med försynt uppmaning att inte ta judarnas parti mot de hemska araberna. Ingen förklaring om att judarna vill ha hit alla dessa folk, bara att judar inte bryr sig om svenskar, endast sig själva och att man därför inte ska omfamna dem.

Istället lägger de in "hotet från islam"-retorik i sina förklaringar om hur världen fungerar, vilket är vad deras medlemmar hellre vill ha. Det är svårt att försöka öppna ögonen på normisar och samtidigt göra sig populär hos dem och eftersom DFS främst behöver popularitet får de anpassa sig till medlemmarnas bild av saker och ting. Alla svärjevänner i kommentarfälten till Björn Björkqvists videor visar hur det står till.

Den "nationella" utbildningen i form av bibliotek och försäljning av böcker de pratat om gäller förstås bara en liten del av sympatisörer, eftersom de flesta inte är intresserade av att skaffa sig någon djupare insikt i ämnen utan endast reagerar på ytliga symptom och i stort behåller den etablerade påprackade världsbilden.
DFS är främst en förening som vill åt folks pengar, de kan inte förbehållslöst ta sig för att informera och försöka vägleda känslostyrda argsinta normisar som riktar sin ilska mot Löfvén, Reinfeldt, Lööf eller vem det nu är som för tillfället är mest avskydd.
Citera
2021-12-16, 21:14
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
De fick skicka ut ett meddelande med försynt uppmaning att inte ta judarnas parti mot de hemska araberna. Ingen förklaring om att judarna vill ha hit alla dessa folk, bara att judar inte bryr sig om svenskar, endast sig själva och att man därför inte ska omfamna dem.

Istället lägger de in "hotet från islam"-retorik i sina förklaringar om hur världen fungerar, vilket är vad deras medlemmar hellre vill ha. Det är svårt att försöka öppna ögonen på normisar och samtidigt göra sig populär hos dem och eftersom DFS främst behöver popularitet får de anpassa sig till medlemmarnas bild av saker och ting. Alla svärjevänner i kommentarfälten till Björn Björkqvists videor visar hur det står till.

Den "nationella" utbildningen i form av bibliotek och försäljning av böcker de pratat om gäller förstås bara en liten del av sympatisörer, eftersom de flesta inte är intresserade av att skaffa sig någon djupare insikt i ämnen utan endast reagerar på ytliga symptom och i stort behåller den etablerade påprackade världsbilden.
DFS är främst en förening som vill åt folks pengar, de kan inte förbehållslöst ta sig för att informera och försöka vägleda känslostyrda argsinta normisar som riktar sin ilska mot Löfvén, Reinfeldt, Lööf eller vem det nu är som för tillfället är mest avskydd.

Nej, då är det bättre att hetsa mot den evige juden & helhjärtat ägna sig åt basaktivism med menlösa klibbor.

DFS är främst en förening som vill förena olika nationalister. Dan & Mange är knepiga men själva konceptet är det inget fel på. Folket vill ha counterjihadism & då är det counterjihadism man måste spela på. Har du svårt att förstå, vän? Bastuklubben NMR kommer aldrig ena folket i ngt avseende. Det vet både du & jag. Eller hur?
Citera
2021-12-16, 22:39
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Meddelande från DFS tidigare i år:

Citat:
Får man tro den senaste veckans debatt är det stora problemet i Sverige "antisemitismen" i Malmö, men det är helt enkelt inte sant. Sverigevänner och nationalister måste våga stå upp för sitt eget folk istället.

Senaste veckan har det varit mycket snack om ”antisemitismen” i Malmö, och jag ser även att så kallade ”Sverigevänner” ylar med i hur hemskt det är. Jag tycker så klart inte man ska vara elak mot någon som inte förtjänar det, oavsett deras religion eller etnicitet. Det är rätt oanständigt faktiskt.

Men, och detta är viktigt:

Det ligger inte i svenskarnas intresse att flytta fokus från svenskfientlighet till ”antisemitism”. Notera att många av de drivande bakom detta så som Lars Adaktusson (KD), Anna Simon-Karlsson (C), Clara Lindblom (V), Karin Olsson (Expressen) etc. aldrig lyfter svenskfientligheten. Det hela handlar om att flytta målstolparna som britterna skulle sagt. När allt fler svenskar inser att vi förlorar på massinvandring och multikulti är det nämligen viktigt för svenskfientlighetens företrädare att vi tror att det egentligen är andra folks säkerhet som är hotad.

Ni som tror att ni kan ”vinna” genom att spela med och lägga fokus på hur dumma muslimer är, genom att visa hur synd ni tycker om judarna i Sverige, gör svenskarna en otjänst. Ni går i slutändan svenskfientlighetens ärenden, även om jag är övertygad om att det inte är er avsikt.

Rapporter om ”antisemitiska” attityder i Malmö bör bemötas med att dels förklara att detta är den tragiska men naturliga konsekvensen av det mångetniska samhället, dels med att det avgörande är hur svenskarna drabbas. Den som påstår sig vara Sverigevän eller svensk nationalist bör alltid ha svenskarnas intresse för ögonen.

När såg du senast judiska intresseorganisationer oroa sig över svenskfientligheten? När senast såg du judiska tidningar gå ut och varna för att de vita folken är på väg att bli minoriteter i västvärlden? Det händer inte, eftersom dessa aktörer har judarnas bästa för sina ögon, och det är inget konstigt i det.

Svenskarna måste förstå spelreglerna och sluta försöka vara allas räddare. Om inte vi står upp för vårt folk, vem ska då göra det?

Man känner sig nödgad att gå ut och ge vännerna av Sverige en liten putt så att de åtminstone inte ska ta judarnas parti. Att man måste tillrättavisa nationalister och be dem att se till sitt eget folk först säger allt om denna bedrövliga skara och -ism, man får närmast beordra dem att lägga bort de xenofila tendenserna!
Rädda Sverige nu för faan, kära nationalister!! Donera så att renarna får mat nå'n jävla gång!!
"Judarnas bästa" nämns men utan förklaring att det svärjevännerna stör sig på är synonymt med den saken, och att sagda vänner också försvarar dem som ligger bakom det mångetniska samhället.

DFS är väldigt tydliga i judefrågan!
Citera
2021-12-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Vill tillägna Magnus Söderman den här låten för att han aldrig håller på och säger "Ingrid var först". Texten, musiken, musikvideon... Allt är så vackert att tårarna bara rinner nedför kinderna:

Om vi bortser från Kontrajihadistqvist och Frände-vännen ett tag så behöver man inte lyssna eller titta på särskilt många timmar på Kväll med Svegot för att se att Dan genuint är en elak jävel. Riktigt elak.

Som han själv berättat om så var han inne på "hiphop" som tonåring. Med minimalt andra förutsättningar kunde Dan idag i stället ha varit involverad i gängkriminalitet tillsammans med diverse invandrare - detta för att få utlopp för din inneboende elakheten. Nu är han bara "åsiktsbrottsling" i stället.

Jag lyssnade på ett gammalt KMS och där pratade Dan, helt öppet, om att han kände för att slå ihjäl folk för att han höll på att sluta röka. Det är något allvarligt fel på honom. Du har rätt i att tjockisgubben Pastor Söderman är snällare.
Citera
2021-12-19, 12:59
Medlem
Citat:
Meddelande från DFS tidigare i år:

Man känner sig nödgad att gå ut och ge vännerna av Sverige en liten putt så att de åtminstone inte ska ta judarnas parti. Att man måste tillrättavisa nationalister och be dem att se till sitt eget folk först säger allt om denna bedrövliga skara och -ism, man får närmast beordra dem att lägga bort de xenofila tendenserna!
Rädda Sverige nu för faan, kära nationalister!! Donera så att renarna får mat nå'n jävla gång!!
"Judarnas bästa" nämns men utan förklaring att det svärjevännerna stör sig på är synonymt med den saken, och att sagda vänner också försvarar dem som ligger bakom det mångetniska samhället.

DFS är väldigt tydliga i judefrågan!

Är de? Vad vill de med judarna då?
Citera
2021-12-19, 21:42
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej du hänvisar till en ny Sverigevänlig rörelse, vilken då? Det är inte DFS, det är inte NMR, det är inte AfS, det är inte SD. Vilken är det?

Du verkar inte förstå begreppen rörelse vs. organisation.
Citera
2021-12-19, 21:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Du verkar inte förstå begreppen rörelse vs. organisation.

Men vilken rörelse är det? Har den inget namn? Vilka ingår i rörelsen?
Citera
2021-12-20, 08:05
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Uppenbarligen inte du

Den som vill förstå, förstår.

Den som inte vill... ja den kan jag inte hjälpa.
Citera
2021-12-20, 09:00
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Det finns ingen rörelse i Sverige, och det har heller aldrig funnits något som kan kallas för rörelse. Uttrycket kommer ursprungligen från nazi-Tyskland där Adolf Hitler i sina tal talade om bewegung som översatt till svenska betyder rörelsen. AH avsåg med uttrycket nazistpartiets alla olika förgreningar inom det Tyska samhället. Sen har några personer i Sverige inom vissa politiska kretsar börjat tala om en rörelse som de anser sig företräda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in