2018-01-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Fattar inte frågan. Föräldrarna trodde förstås både på de diagnoser de med samhällets hjälp givit barnen, och sitt handlingssätt.

Eller missförstår jag dig?

Nej, det var jag som missförstod. Jag hoppas vid gud att det inte handlar om två föräldrar som oaviktligt gjort sina barn sjuka och sedan tagit livet av dom för att befria dom från fantomsmärtor och en inbillad plågsam död. Sen avslutat med att ta sina egna liv. Så långt sträcker sig inte min fattningsförmåga.
Citera
2018-01-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det baserat Pappans uppgifter? Skolan verkar ha efterlyst läkarintyg och rektorn säger att föräldrarna misstänker att yngsta dottern hade samma sjukdom. Finns många duktiga barnläkare i Lund som kunde hjälpt dem om barnen led av allvarliga sjukdomar.

Fantastiskt, barnläkare i Lund botar vilken sjukdom som helst. Heter någon av dem Jesus?
Gäller det bara upp till en viss ålder, eller kan man få en köplats för ett evigt liv?
Citera
2018-01-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara för att mamman är med i en FB-grupp betyder det inte att diagnosen är fastställd. Det kan vara en teori som mamman och pappan försöker bekräfta genom otaliga läkarbesök. Jag påstår inte att döttrarna inte var sjuka men att båda skulle ha insjuknat i en extremt sällsynt diagnos som ställs när allt annat är uteslutet är så sannolikt. Och varför skulle en ME-diagnos motivera hemundervisning? Medan barn som har cancer går i skolan som vanligt?
ME-sjuka blir ju som regel trötta/sjuka/sängliggande/utslagna av socialt umgänge och är ofta otroooooligt ljud och ljuskänsliga. Skolmiljön blir då en omöjlighet. Det behöver inte vara fallet.med cancersjuka.
Citera
2018-01-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Fantastiskt, barnläkare i Lund botar vilken sjukdom som helst. Heter någon av dem Jesus?
Gäller det bara upp till en viss ålder, eller kan man få en köplats för ett evigt liv?
Vad fick du ovanstående ifrån? Är du helt korkad eller?
Citera
2018-01-19, 18:41
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Varför tjatas det då så evinnerligt mycket om hemundervisningen, när rektorn har sagt att hon fått läkarintyg, och ingen av oss här inne har sett beslutsunderlaget som säger nått annat, så skolans beslut borde ju då vara korrekt kan jag tycka.
Så, vad tjafsas det om ?

Jag håller med. I tex. Malmö kan man ju hur lätt som helst fixa sig ett läkarintyg svart - på en kvart. Allt finns till försäljning till rätt pris.... jo, nog fick rektorn "barnens" *****intyg allt...
Citera
2018-01-19, 18:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det finns uppgifter i tråden som säger att mamman var den drivande till självmordet.
Just saying.
Kanske en video som visar att båda skrev under.

Vilka uppgifter? Jag har övermannats lite av kommentarsflödet.

Man undrar om makens depressivitet varit av en djup sort, eller om han själv väntat sig andra diagnoser.

Man undrar förstås över ett ord som "livskvalité", men med ords användning är allt som bekant en fråga om den större kontexten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med. Och även om polisen bekräftar så skriks det ändå om att det inte finns belägg. Blir bara så trött.

Skolan och det resursteam rektor-lärare-kurator-psykolog mm runt barnen är alla belagda med tystnadsplikt och väl insatta/utbildade för att hantera just de nedsättningar som de elever på skolan har. Så även dessa barn.
Citera
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Frågan är om momspappan hade klarat sig från kritik ifall han var hette Ahmed och arbetade som pizzabakare.

Nu är det ett konstaterat dubbelmord vi talar om här. Tyvärr så är FUP tydligen skretessbelagt så några mer precisa svar kommer vi nog aldrig att få!

Finns ingen FUP och kommer aldrig finnas någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Är det inte ställt utom tvivel att flickorna var på väg mot döden iom sina sjukdomar? Och antagligen skulle få lida under tiden?

Men folk tycker att man ska "hitta ljusglimtarna i tillvaron" och har inga problem att gå vidare om ens barn dör?

Jag undrar vem som är psyksjuk...

Har du hört talas om någon som dött av ME? Det har inte jag. Och om barnen nu var så sjuka att de höll på att dö, hur kommer det sig då att de gjorde framsteg i skolarbetet? Det gör man knappast om man är döende.
Citera
2018-01-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du lyckas tala om "empati" och har med hundavlivning och aktiv dödshjälp i en tråd som handlar om att två barn har fått sätta livet till.

Det är magstarkt, det är det! Får höja dosen novalucol här alltså.
Ja det är empati att känna för en familj i total kaos och elände. Jag dömer inte dessa. Det är empati att avliva en hund när veterinären säger att hunden lider, finns inget mer att göra att då avliva den. Det är egoistiskt att låta en lidande hund leva för att jag som ägare inte vill bli av med min hund. Jag hoppas aktiv dödshjälp kommer bli lagligt ja för inte fan ska staten bestämma om jag ska leva eller ej. Den dagen jag (om) ligger som ett kolli vill jag somna in. När livet inte är värdigt längre så ska jag bestämma om jag vill dö eller ej. Ta hela burken så somnar du kanske.
Citera
2018-01-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är du fortfarande kvar, skulle inte du lämna tråden som du skrev för några dagar sedan. Mycket snack som vanligt från dig, du har insider tips å blabla men vägrar delge en del saker blabla. Det har man hört förut.

Och "snacket" visade sig vara riktigt! Inte blabla från en blablare.
Citera
2018-01-19, 18:45
Medlem
Just att föräldrarna var högpresterande kan vara nyckeln i det här....
Familjen blev inte perfekt, ve och fasa!
Döttrarna klarar inte pressen och allt blir bara värre i den perfekta fasaden. Bäst att leta upp någon riktigt fasansfull sjukdom och skylla allt på. Att stiga ner från pedistalen och be om hjälp är bokstavligen värre än döden ...
det är inte synd om föräldrarna! De har däremot begått den största synden Av alla: att döda sina barn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in