2018-01-19, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Såklart.

Ok.
Tack, trodde jag missat nått.
Citera
2018-01-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Det understrukna, hon försäger sig lite. Det här stärker vad jag tror har skett, dvs att en eller båda i samförstånd beslutat sig för att utföra detta med gott syfte.
UTIFRÅN BARNENS SJUKDOM är vad du syftar till. Så barnens liv var inte värt att leva pga en sjukdom. Det är vidrigt att läsa. Föräldrarna hade ingen kristallkula. Saker ändras, framtid ändras, sjukdomar kan läkas. Hur tänkte dom? Detta är inte okey nånstans. Men antagligen såg dom sin framtid strypas vad gäller frihet och ekonomi. Två ungar som en kvarnsten runt halsen. Det här känns som om det blir värre och värre.
Två nyktra, högpresterande människor med trygga och bra arbeten, pallade inte med att barnen var sjuka. De pallade inte med all tid som barnen tog från deras jobb och karriärer. Kom igen! Kan det var så jävla krasst?
Citera
2018-01-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OK, så med andra ord kan skolans beslut om hemundervisning vara helt korrekt, eller ?
Jag tror inte någon ifrågasätter hemundervisningen, men vissa frågor måste besvaras, jag tycker Lomma Kommun kommer undan för lätt.
*finns det någon orosanmälan till socialen, om inte, varför?
* hur har man dokumenterat barnens skolgång och hur tät kontakt med skolans kurator/skolsköterska fanns det?
* har man ignorerat tydliga signaler från föräldrarna om att de inte såg någon framtid värd att leva?
Citera
2018-01-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManOfHonor
Det är intressant att så många tror att det finns skribenter som sympatiserar med föräldrarna. Det gör ingen. Däremot kan man föra ett resonemang kring att föräldrarnas beslut av dem betraktades som rationellt. Hur kan en person som inte ser skillnaden överhuvudtaget förstå att någon annan kan göra andra val än en själv, eller...?

Fast du är ju inte empatisk alls, du använder din eget tänkande på andra, tänk om föräldrarna inte ens hade ett samvete, nej precis, du sitter med din hemmagjorda hammare och slår dig i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrPewterschmidt
Jag finner det vidrigt att en del här försvarar vad föräldrarna har gjort. Det är INTE försvarbart att skada eller döda barn. Barn ska älskas, inte dödas.
Om det känns lite bättre kan jag säga att du är inte ensam i den här äckepäckel-tråden fylld med vidriga människor.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror att barnen var låtsassjuka. Och att detta var influerat av ena föräldern. Pappan har vi hört en del gott om, så jag tror inte det var han som influerade. Men kanske mamman har psykiska besvär, och saker som hypokondri och munchhausen by proxy kan vara symptom.

Pappan tror sina barn och kämpar på. Men så kommer stressen. Och stress kan leda till psykiska åkommor. Kan ju komma av andra skäl också naturligtvis.

Plötsligt är det två psykiskt sjuka föräldrar. Den maximala oturen gör att de förenas i tanken på att befria sig själva och barnen.

Har man varit deprimerad vet man ju hur man kan tänka "livet är en plåga, och det känner alla, ingen vill egentligen vara här".

Jag tror barnen ville leva.

I ett annars bra inlägg måste jag åsiktsrätta dig och rätta upp dig, det kvittar om barnen ville leva eller inte! Både kortsiktiga önskningar såsom långsiktiga
Citera
2018-01-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Japp så var det. Två stolliga diagnoshaverister kör i diket, med två fullkomligt friska barn.

Herregud, när ska Sverige sluta "ge alla rätt" för att det är synd om dem annars? Inte ens vid barnamord går gränsen.

Dom hittade på diagnoser och dödade sina friska barn för att ta livet av sig? Vad var motivet i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Japp så var det. Två stolliga diagnoshaverister kör i diket, med två fullkomligt friska barn.

Herregud, när ska Sverige sluta "ge alla rätt" för att det är synd om dem annars? Inte ens vid barnamord går gränsen.

Exakt, väl formulerat. Inte omöjligt att de sökt läkarvård utan gehör... haverister in i döden. Skulle bevisa något. Supernarcissism?
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Gissningsvis så led väl båda föräldrarna av nån sorts narcissism där problemdöttrarna blev ett hinder för det perfekta familjelivet. Man har tagit döttrarnas problem som ett gigantiskt misslyckande. Normala människor reagerar inte riktigt så. Speciellt inte då döttrarna inte alls varit svårt sjuka.

Exakt så. Dessa satans mördare, som Palme sa. Fy fan vilka svin till föräldrar.
Citera
2018-01-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har inga hårda fakta som styrker det, bara en gissning.

Då har du missat att läkarintyg inkom för det yngsta barnet också. Meddelade skolan till media. Den yngre flickan hade fått mer uttalade besvär under våren.
Citera
2018-01-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
UTIFRÅN BARNENS SJUKDOM är vad du syftar till. Så barnens liv var inte värt att leva pga en sjukdom. Det är vidrigt att läsa. Föräldrarna hade ingen kristallkula. Saker ändras, framtid ändras, sjukdomar kan läkas. Hur tänkte dom? Detta är inte okey nånstans. Men antagligen såg dom sin framtid strypas vad gäller frihet och ekonomi. Två ungar som en kvarnsten runt halsen. Det här känns som om det blir värre och värre.
Två nyktra, högpresterande människor med trygga och bra arbeten, pallade inte med att barnen var sjuka. De pallade inte med all tid som barnen tog från deras jobb och karriärer. Kom igen! Kan det var så jävla krasst?
Kanske
Kanske inte
Citera
2018-01-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ja! Efter många år i arbetslivet har jag träffat på fullständigt vidriga människor som kan göra vad som helst. Man kan uttrycka det som att de kan gå över lik, en del dör på vägen av mobbing och liknande, men här är det draget till sin spets med de egna barnen!
Citera
2018-01-19, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då har du missat att läkarintyg inkom för det yngsta barnet också. Meddelade skolan till media. Den yngre flickan hade fått mer uttalade besvär under våren.
Ja, jag har missat att läkarintyg inkommit. "Intyg", har jag läst.
Citera
2018-01-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Har du missat pressreleasen?

Det har jag gjort men har läst den nu.
Senast redigerad av AncientScripture 2018-01-19 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in