2018-01-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem avgör att livskvaliteten är obefintlig för flickan? Det gör hon själv. Inte föräldrarna. Och defintivt tar man inte livet av en människa bara för att man själv, efter egna kriterier, anser att livskvaliteten är noll pga sjukdom.
De har sökt hjälp för flickorna utomlands. Vad är det som säger att i framtiden inte finns någon bot? Jag hade önskat att pappan fått en psykos eller vad som helst, och tagit livet av barnen. Det är åtminstone en förklaring jag kan köpa. Men detta kan jag jäkligt svårt att acceptera. Det måste finnas mer bakom än enbart sjukdom, livskvalitet och bristande framtidstro.
Det går ju inte att sätta sig in i någon annans liv och känslor men jag tänker så här:
Föräldrarna har gjort allt i sin makt för flickorna och när de sen bryts ner och inte orkar leva och de kanske ser att flickorna inte mår bra och har livskvalité. De vet att barnen älskar sina föräldrar till månen och tillbaka. Med detta sagt tänker jag att de tänkte om bara föräldrarna tog livet av sig visste de att flickorna skulle drabbas av ytterligare sorg och saknad samtidigt som de hade sin sjukdom. Detta klarade inte föräldrarna att lämna flickorna så därav blev det att alla skulle få ro.
Vilken fruktansvärd vånda detta måste ha varit.
När en hel familj mår dåligt av sjukdom och eller depression finns ingen som kan lyfta de andra. En svart tunnel utan ljus.
Citera
2018-01-19, 16:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Begriper Scheele fullt ut.
Jag efterfrågar ett exempel på hur man kan vara ställt utom rimligt tvivel att en av underskrifterna skett under hot, ingen info vars sanningshalt kan ifrågasättas. Ett exempel räcker.
Citera
2018-01-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du kan ju inte bara skriva att det finns "massor mer" och sedan lämna tråden, speciellt inte med tanke på din position tidigare uppvisad i tråden. Är det något du VET eller bara känner vore önskvärt?
Du som skriver att folk är idioter, kan du läsa?
Det står att det KAN finnas massa mer
Citera
2018-01-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Brevet ska alltså ha varit undertecknat av föräldrarna men inte av någon av döttrarna ?!? Äldsta dottern 14 år? Tillräckligt gammal för att kunna ha en egen åsikt, men de hade alltså inget att säga till om. Blev de ens tillfrågade ? Så grymt! Tänk om de ville leva trots att dom var sjuka
Jag tycker detta känns lite som ett hån mot andra föräldrar som har barn med olika typer av handikapp eller sjukdomar, som kämpar varje dag och ser ljusglimtar och livsglädje emellanåt.

Är fullständigt enig med dig.
Det är horribelt att tänka på.
Och det är här jag tänker att scientologin kan ha spelat in. Där gäller det att vara frisk och framåt, och på ytan framgångsrik vad gäller karriär och status etc.
Vi har inga belägg för att dom var scientologer men att dom haft kontakt med den sekten har väl flera vittnat om i alla fall.
Då kanske föräldrarna tyckte att dom skonade barnen från ett undermåligt liv. När de flesta barn faktiskt hellre lever ett svårt liv än dör. (Och vuxna också för den delen).
Citera
2018-01-19, 16:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag efterfrågar ett exempel på hur man kan vara säker på att en av underskrifterna varit under hot, ingen info vars sanningshalt kan ifrågasättas. Ett exempel räcker.

Ett uttalande från NFC räcker väl och med den tekniska undersökningen av brottsplats samt förhör, så finns det inget tvivel om att båda skrev under avskedsbrevet.
Citera
2018-01-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nu blir jag förbannad! Det spelar INGEN roll vad barnen har för sjukdomar! Det gör inte detta okej på något vis! Jag tror att FÖRÄLDRARNAS psykiska störningar och elittänkande har gjort att de valt att mörda sina flickor. Vad barnen hade för ev sjukdom intresserar mig inte ett smack. Dom förtjänade inte att bli mördade om dom nu hade nån sjukdom för helskotta. Nu får det ta mig fan vara nog med dumheter här inne. Chockerande dumma människor det finns. Hoppas ni INTE har barn och spec då SJUKA barn, för isf lär vi snart få läsa om nåt liknande fall. Fy f*n.

Det är ju inte bra iaf att du inte kan sätta dig in andra människors liv och istället kasta runt med psykopat stämplen, vilket inte alls behöver stämma. Väldigt smaklöst imo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag efterfrågar ett exempel på hur man kan vara säker på att en av underskrifterna varit under hot, ingen info vars sanningshalt kan ifrågasättas. Ett exempel räcker.
Varför skulle nån bry sig om att förfalska eller hota till sig en namnunderskrift innan man tar livet av sig?
Citera
Medlem
Hur sjuk är ett barn om denne inte bara gjort bra ifrån sig i undervisningen utan även stegvis förbättrat sig hela tiden?

Precis som några skrivit tidigare..Föräldrarna klarade inte av att börja i motvind med sina barn och valde att mörda de och sedan ta självmord. Man tyckte väl att man förtjänade bättre och hade för hög status för att kämpa vidare...
Citera
2018-01-19, 16:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Undrar vad ”statistikmänniskorna” säger om detta? 🙈
Enligt dem händer ju inte sånt här 😊
Och nu ser vi att er info varit rätt 👍
Tragiskt dock att de inte såg annan lösning 🙁😥

Håller med dig. Nu kanske vi kan ha lite mer tilltro till de som fått PM, det kommer nog att vara det enda sättet att få information på.

Tragiskt från början till slut.
Citera
2018-01-19, 16:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Barnen deltog ju med entusiasm i hemundervisning tre respektive fyra dagar i veckan enligt rektorerna på de båda barnens skolor. Enligt rektorerna så var också lärarna mycket nöjda med äldsta flickans resultat. Pappan var också jättenöjd med undervisningen.
Det låter inte som flickor som är jättesjuka och lider av hemska plågor.

Men varför kunde dessa två flickor då inte varit morsvarande timmar på skolan för undervisning?
De finns anpassade smårum på de flesta skolor där elever med särskilda behov kan få stöd och hjälp under några timmar. Varför kunde de inte skött detta skolan?

Då hade tjejerna fått miljöombyte och träffat jämnåriga.

Är man astenisk med kraftigt nedsatt ork - kan man ju få anpassad skolgång, hjälp från elevassisten, rullstol, hiss på skolan, dator som tar ner tempot. Det finns mängder av möjligheter i stället för hemundervisning innanför bostadens fängelsemurar.
Citera
2018-01-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Barnen deltog ju med entusiasm i hemundervisning tre respektive fyra dagar i veckan enligt rektorerna på de båda barnens skolor. Enligt rektorerna så var också lärarna mycket nöjda med äldsta flickans resultat. Pappan var också jättenöjd med undervisningen.
Det låter inte som flickor som är jättesjuka och lider av hemska plågor.
De var nyfikna och intresserade av lärande samt rektorns ord: "De var glada, söta tjejer, aldrig varit till nåt bekymmer"
Citera
2018-01-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja men jag håller ju helt med dig. Jag rättfärdigar inte mordet på barnen!!!! Har skrivit det i flera inlägg, varav du svarat på två.
Du skriver att ME är en vidrig sjukdom.

Men missar att skriva det väsentliga:

Då ville jag lägga till den otroligt viktiga aspekten att många blir bättre, andra blir mycket bättre och en del kan bli helt friska från sin ME. Vilket hade fått vilken förälder som helst att få hopp, framtidstro och en kämparglöd (tänker specifikt i detta fall).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in