2018-01-19, 15:12
Medlem
Däremot har samhället brustit i sin utövning! En familj som hade så sjuka barn vilket bl a innebar hemundervisning, skulle ha fått all stöttning och hjälp!

Detta är så tydligt eftersom få hade insyn i familjen och dom kunde dra sig tillbaka sista tiden utan att någon reflekterade över detta.

Självklart mådde inte föräldrarna bra, ingen tvekan om det, men just därför borde stora klockor ha ringt hos dom som var involverade i denna familj!
Citera
2018-01-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Jag får också lite vibbar av att den här historien kanske är ännu mörkare än den verkar. Var barnen verkligen sjuka, till exempel? Yngsta dottern plockades ur skolan på föräldrarnas begäran för att de misstänkte att hon hade samma sjukdom som storasystern, men inget läkarintyg eller dylikt verkar ha funnits.

Tänk om föräldrarnas mentala tillstånd av olika anledningar förföll mer och mer och familjen blev mer och mer isolerad och föräldrarna allt mer kontrollerande, och att det fick barnen att må ännu sämre tills föräldrarnas mentala tillstånd var så illa att de fick för sig att utplåna hela familjen för allas bästa?

Jag tänker Münchhausen by Proxy.

Jag tror precis som du. MBP. Mamma med MBP, mamma starkast i familjen och påverkar även pappan till att gå i den här riktningen. Jag tror tyvärr inte barnen var sjuka och det gör mig så fruktansvärt ledsen. Jag hoppas dessutom att det här blir en trigger för skola/omgivning att det inte bara är "loosers barn" som man behöver ha ett extra vakande öga på. Två små barn är mördade. Oavsett vad. Och till er som skriver att barnen kanske var med på det, bara sluta, det är verkligen inget ett barn ska behöva besluta i så fall. Vila i frid små töser <3
Citera
2018-01-19, 15:13
Medlem
Jag tycker det låter mer som att dom inte ville att barnen skulle tillbaka till normalt liv. Skolan och pappan planerade ju att komma tillbaka till skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Ja, det har jag
Ja, det spelar ingen roll

Det får räcka med oförskämdheter, jag tänker inte tillföra någon mer info
Begriper dej fullt ut. Idioter!
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Så skönt att polisen äntligen kommit med ett svar. Precis som jag och några till påpekat länge men fått spottande och fräsande kommentarer till svar.
Nu har ni svårt på vitt.
Och nästa gång ni läser en tråd, ta in vad vi sagt. Speciellt vi som kommer med fakta och inga spekulationer!
Citera
2018-01-19, 15:14
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Allt är inte svart eller vitt.
Tänk er för innan ni skriver något.
Dubbelkolla fakta.
Ha i åtanke att familjens släkt, anhöriga, vänner, grannar, kollegor och skolkamrater kan läsa vad ni skriver = skriv med respekt och vördnad.

Må ni vila fridfullt älskade själar.
Av respekt för barnen, stackars stackars barn som blev mördade av de personer som de trodde skulle ge dem liv och trygghet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManOfHonor
Och vad händer om ingen hjälp finns att få?
Nu vet vi ju inte hur svårt sjuka barnen eg var, och det skulle ju underlätta vad gäller att hitta någon som helst förståelse i detta.

Att leva så isolerat som döttrarna verkar ha gjort kan nog påverka hela sjukdomsbilden och hela familjens psykiska mående. En ond cirkel som blir en svart återvändsgränd med ett absurt och tragiskt avslut.

Kan inte heller släppa: "a girl has nothing to say" (med en spökemoji) intill, på Agnesisbored Instagram. Det har etsat sig fast...

Nåväl, må de vila i frid.
Citera
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Jag förstår att du tycker så när du t ex inte alls verkar tro att barnen var sjuka. Bara för att förtydliga för nyinvigda, varför du tycker som du tycker.

Men det lär ju inte vara många här inne som tror att barnen inte var sjuka.
Nu blir jag förbannad! Det spelar INGEN roll vad barnen har för sjukdomar! Det gör inte detta okej på något vis! Jag tror att FÖRÄLDRARNAS psykiska störningar och elittänkande har gjort att de valt att mörda sina flickor. Vad barnen hade för ev sjukdom intresserar mig inte ett smack. Dom förtjänade inte att bli mördade om dom nu hade nån sjukdom för helskotta. Nu får det ta mig fan vara nog med dumheter här inne. Chockerande dumma människor det finns. Hoppas ni INTE har barn och spec då SJUKA barn, för isf lär vi snart få läsa om nåt liknande fall. Fy f*n.
Citera
2018-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Min poäng är: Föräldrana var sjuka. Förmodligen sjukare än barnen. På vilket sätt kan vi bara spekulera om.
Dock finns för mig ingen förmildrande omständighet. De har mördat sina barn. Ingen handling kan vara mera orätt än den. Om det är så att de dödat sina barn för att de ej såg någon framtid för dem - då har de fått en hel del om bakfoten, för att uttrycka sig milt. Som jag ser det blev barnen offer för föräldrarnas extremt sjuka livssyn och beteende.
Ang. scientologin, kan jag tänka mig att den kan ha spelat en roll här, då man i den sekten premierar framgång och hälsa, allt annat är tecken på svaghet. Typ.
Sedan är jag inte främmande för tanken att det kan ha handlat om incest. Det är MYCKET vanligare än man tror, och det går inte att gissa sig till om någon är förövare! Personen kan verka genomgod. Ingen behöver veta något. Tills det brister...
Vi har fått svar på EN fråga: Ja, det fanns ett gemensamt avskedsbrev. Där refereras till barnens ohälsa.
Resten är fortfarande höljt i dunkel.
Men som någon skrev: Det skulle ha känts lite bättre om ena föräldern fått en "knäpp" och mördat de andra...

För en (möjligen två?) psykopat/narcissit som de senaste åren ljugit och duperat omgivningen kan detta vara en rimlig utväg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är du fortfarande kvar, skulle inte du lämna tråden som du skrev för några dagar sedan. Mycket snack som vanligt från dig, du har insider tips å blabla men vägrar delge en del saker blabla. Det har man hört förut.
Jag skrev att jag inte skulle skriva någon mer information, svar ja. Och det har jag inte gjort, du behöver inte vara orolig att jag ska konkurrera med dina fantasier
Citera
Medlem
Kan nån länka till den kvinnan som hade samma diagnos som döttrarna, som tog självmord?

Kan ha påverkat beslutet..
Citera
2018-01-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himalaya100

Kan inte heller släppa: "a girl has nothing to say" (med en spökemoji) intill, på Agnesisbored Instagram. Det har etsat sig fast...

Är väl en GoT-referens bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in