Citat:
Ursprungligen postat av
fanny_59
Djup depression är en sjukdom! Alla kan inte ta steget och be om hjälp. Så enkelt är det inte!
Min poäng är: Föräldrana var sjuka. Förmodligen sjukare än barnen. På vilket sätt kan vi bara spekulera om.
Dock finns för mig ingen förmildrande omständighet. De har mördat sina barn. Ingen handling kan vara mera orätt än den. Om det är så att de dödat sina barn för att de ej såg någon framtid för dem - då har de fått en hel del om bakfoten, för att uttrycka sig milt. Som jag ser det blev barnen offer för föräldrarnas extremt sjuka livssyn och beteende.
Ang. scientologin, kan jag tänka mig att den kan ha spelat en roll här, då man i den sekten premierar framgång och hälsa, allt annat är tecken på svaghet. Typ.
Sedan är jag inte främmande för tanken att det kan ha handlat om incest. Det är MYCKET vanligare än man tror, och det går inte att gissa sig till om någon är förövare! Personen kan verka genomgod. Ingen behöver veta något. Tills det brister...
Vi har fått svar på EN fråga: Ja, det fanns ett gemensamt avskedsbrev. Där refereras till barnens ohälsa.
Resten är fortfarande höljt i dunkel.
Men som någon skrev: Det skulle ha känts lite bättre om ena föräldern fått en "knäpp" och mördat de andra...