2018-01-19, 14:09
Medlem
Finns det någon bättre sammanställning om det hela so far?
Citera
2018-01-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Haha, vi vet väl inte ens med säkerhet att det var någon av döttrarna som lekte i poolen i somras. I somras, dessutom. Du är ju otroligt korkad.

Sluta uttala dig så tvärsäkert då. Försök vara lite ödmjuk, försök visa lite förståelse.

Jag är inte korkad för att jag inte har förståelse. Och om en granne ser ungen i poolen så är det väl det han ser, varför skulle han ljuga? Du som är korkad som inte tål att andra har åsikter. Jag har inte uttalat mig tvärsäkert, det är något du själv har bestämt. Jag har berättat utifrån mig själv hur jag anser allt vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Stackars oskyldiga flickor, må de vila i frid.

De två egoisterna bryr jag mig inte om. Oavsett orsak mördar man inte sina barn. Passade de inte in i föräldrarnas perfekta liv kunde de väl lämnat bort dem? Föräldrarnas fina fasad var kanske bara ett luftslott...

I vilket fall som helst måste det bli en ny ledig tjänst på Skatteverket! Perfekt för de som vill söka nytt jobb!

Men, mördar sina barn? Vem har sagt att dom inte var med på det? Även om de är med på det så kallas det ju "mord" eller hur? Så, alla fyra kan ju faktiskt ha varit överens?
Citera
Medlem
Är det verkligen NÅGON som tror att psykiskt friska personer gör något sådant här? Självklart inte, och sannolikt var båda föräldrarna djupt deprimerade. Det ursäktar inte handlingen, men det kan förklara den. Det verkligt sorgliga är att föräldrarna verkar ha vänt sig inåt och till varandra och inte utåt dvs sökt professionell hjälp med sina tankar och känslor.

Vad gäller döttrarnas diagnos(er) så är det hittills INGEN som vet vad de led av eftersom detta inte kommit ut. Att man har kronisk trötthet (som någon hade skrivit) betyder inte ett smack - av det enkla skälet att nästan ALLA sjukdomar ger en fysisk eller psykisk trötthet. Det är rent biologiskt, det är ansträngande för kroppen när något är fel. Det finns mängder med sjukdomar som är dödliga, men där det inte ses utåt och det är väldigt vanligt att sjukdomen går i skov, dvs man har bättre och sämre perioder. Att man kan gå ut om man har en bättre period är inget konstigt.

Eftersom ingen vet exakt vad de led av, hur detta yttrade sig, hur sympltom och progression såg ut, och hur deras prognos såg ut, är det absurt att sitta och spekulera i föräldrarnas resonemang.

Att det gått bra för föräldrarna i deras karriärer kan helt enkelt bero på att de haft arbetet som ett andningshål, något i livet som var bra, som de kände att de behärskade och där de kunde släppa tankarna på sjukdomar osv en stund. Att det var just jobbet är nog mest en slump, hade de haft annan bakgrund kanske de skulle kastat sig in i husbygge, tårtdesign eller något annat som de kunde använda för att glömma verkligheten en stund. Ett ganska normalt beteende, om man lever under svåra förhållanden, och betyder verkligen inte att de är känslolösa robotar som bara vill ha sina barn om de var perfekta.

Tror faktiskt att de enda som verkligen kan förstå vilken situation föräldrar och barn levde under är föräldrar som själv har barn med kroniska och svåra sjukdomar. Ingen annan kan föreställa sig den nedbrytande berg och dalbana man lever under, hur man kastas mellan hopp och förtvivlan, eller förstå hur detta kan leda till att man kastas in i depression och ångest. Hur man sedan hanterar denna livssituation är en anna sak, och det är väl här olika personligheter reagerar olika.

Att hålla på och spekulera i att föräldrarna begick denna handling för att barnen inte var perfekta är fullkomligt absurt och en oerhörd förolämpning mot deras anhöriga, och visar dessutom på vilken oerhört begränsad fattningsförmåga den personen som påstår det har. Det är något som hör hemma i amerikanska filmer/serier eller dåliga deckare....

Livet är inte svart eller vitt, det är en oändlig mängd nyanser av grått.
En sak är säker, detta är en oerhörd tragedi, inte minst för de anhöriga som finns kvar och som måste leva med detta resten av sina liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Finns det någon bättre sammanställning om det hela so far?

Polisen gick nu ut med att föräldrarna har dödat sina barn sen avslutat deras egna liv. Självmordsbrev fanns och föräldrarna tyckte att barnen och de saknade livskvalité.

Jävla själviska idioter, döda er själva och skit i barnen i så fall.. sjuk värld.
Citera
2018-01-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag tror inte att det hade uppnått det som de ansåg vara livskvalitet. Momsen och hans fru måste ha varit väldigt fyrkantiga i huvudet. Om inte ekvationen gick ihop för hur de hade föreställt sig livet så sket de livet helt enkelt. Barnen var bara variabler i ekvationen för dem.

Ett ord som Momsens chef använde när han beskrev honom har etsat sig fast i mitt huvud; stringent, var han tydligen.... Om man inte har innebörden av ordet klart för sig så googla det.

Ja men om det nu var så som du säger så fanns det väl ingen anledning att ta sina egna liv. De kunde enkelt ha avlivat barnen och själva levt vidare. Eller så kunde pappan ha lämnat familjen om han tyckte att den var jobbig.
Citera
2018-01-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Jag är inte korkad för att jag inte har förståelse. Och om en granne ser ungen i poolen så är det väl det han ser, varför skulle han ljuga? Du som är korkad som inte tål att andra har åsikter. Jag har inte uttalat mig tvärsäkert, det är något du själv har bestämt. Jag har berättat utifrån mig själv hur jag anser allt vara.

Så vad betyder detta?

Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Enligt grannar var flickan i affären, knappast döende.. Samt lekte i poolen.
Enligt kommunen har föräldrarna inte ansökt om hjälp.

Det säger allt.. De kunde gjort mer Tycker jag

Du har ju visat noll komma noll förståelse och verkligen gått händelserna i förväg. Och har just nu uppvisning i en skrämmande brist på inlevelseförmåga, respekt och empati. Samt att du stolt deklarerar att du aldrig hade kunnat göra något liknande, vilket är helt meningslöst i debatten.
Senast redigerad av hicku 2018-01-19 kl. 14:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Men, mördar sina barn? Vem har sagt att dom inte var med på det? Även om de är med på det så kallas det ju "mord" eller hur? Så, alla fyra kan ju faktiskt ha varit överens?
Anser du att en 11-åring skall bestämma om föräldrarna skall ta livet av henne eller ej? Ett barn har inte en susning om livskvalitet. Tvivlar på att hon ens skulle förstått ordet. Hon kan aldrig i livet avgöra om hennes liv är värt att leva eller ej. Ett liv skall levas - under de förutsättningar man klarar av det. Det finns ALLTID ett visst mått av livskvalitet, men pappan och mamman i det här fallet, ansåg att de visste bäst. Inte ok.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
För att gå händelserna lite i förväg tror jag att den åstundande bouppteckningen blir nåt många helst skulle vilja slippa.......................
Citera
2018-01-19, 14:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ju mindre sedda och accepterade flickorna blev, desto tröttare och mer sjuka blev dom sannolikt, och det blev deras död. Kanske var de inte tillräckligt eller tillräckligt kvicktänkta? Kanske blev julen en besvikelse och ett bevis på hur eländigt allt var? Vilken tragedi, vilket vidrigt brott.
Citera
2018-01-19, 14:13
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webave
Polisen gick nu ut med att föräldrarna har dödat sina barn sen avslutat deras egna liv. Självmordsbrev fanns och föräldrarna tyckte att barnen och de saknade livskvalité.

Jävla själviska idioter, döda er själva och skit i barnen i så fall.. sjuk värld.

Då hade barnen lidit. De kanske inte såg någon annan utväg. Kanske älskade de barnen så mycket att de tyckte att döden var bättre än att leva och lida.
Citera
2018-01-19, 14:14
Medlem
Fruktansvärt egoistiskt handlande, fy f-n...dom skriver, enl medua, att "DOM inte såg någon livskvalit'e eller framtid
PÅ [B]GRUND AV [/b]SINA BARN"!!!
Alltså, detta är makabert. Om dom "bara" tagit livet av barnen så hade dom fått livstid och ist dödade man alla. Mår illa av hur de väntat sig friska barn, fint hud, bra ekonomi, resor m m och nu hindrades dom till det P G A att familjeidyllen brast.....FY FAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in