2018-01-19, 13:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Jag kan tänka mig att Snapchat är nära en överbelastningsattack nu i Skåneland.
Citera
2018-01-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Du drömmer, ja. Och kommer med förhastade slutsatser och formulerar dig som om det vore en allmängiltig sanning, det är allt jag har åsikter om. Men berätta gärna vad det du har för information som säger att föräldrarna inte har gjort allt för att barnen ska må bra? Vad vet du egentligen? Du spekulerar löst med en KRAFTIGT beskuren bild av vad som har hänt.

Seså, berätta nu.

Enligt grannar var flickan i affären, knappast döende.. Samt lekte i poolen.
Enligt kommunen har föräldrarna inte ansökt om hjälp.

Det säger allt.. De kunde gjort mer Tycker jag
Citera
2018-01-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Nu för första gången känner jag att jag verkligen skulle vilja se en bild på mamman och veta lite mer om henne.

Håller med, och jag vill att grannar , skolkamrater, etc öppnar käften och säger nåt! Arma barn!
Citera
2018-01-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
På det sättet att då skulle det ju ha varit en mördare och inte två. Nu blev ondskan dubblad.

Jag hade nog också föreställt mig att det var Momsen som hade flippat ut och haft ihjäl en i ett raseri/frustrations utbrott och sedan haft ihjäl de andra två av bara farten.

Nu blev ondskan så påtaglig. Planerad.

Som jag skrev tidigare så gäller aborträtten fram till 18e graviditets veckan. Efter det har man inte längre rätten att avliva sin egen avkomma, hur defekt man än anser den vara.

Jag fattar inte varför föräldrarna tog sina egna liv om de var onda. De kunde ju bara ha avlivat de misslyckade ungarna och sedan kunnat leva ett bra liv tillsammans. Att döda sina barn hade inte varit svårt.

Nu valde föräldrarna att ta sina egna liv också. Det visar att de faktiskt inte tycke att det var meningsfullt att leva utan sina barn.
Citera
2018-01-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi ser ingen framtid för våra döttrar och därför tar vi föräldrar beslutet att ta våra liv, allihop.
Hur tänker man då? Vi har knappt fått info, det bara MÅSTE ligga mer bakom. Detta är inte okej nånstans. Livskvalitet är subjektivt. Det föräldrarna ansåg vara livskvalitet, kanske inte döttrarna delade. De hade kanske andra kriterier? De var bara barn. Vad vet barn om livet.

Nej, jag kan inte riktigt acceptera att det enbart var barnens sjukdom som låg bakom beslutet.

Jag håller med. Det måste ligga mer bakom.

Vore intressant att veta i vilket skick barnen var då de fick undervisning i hemmet? Jag tänker att om de var så dåliga så att det inte (enligt föräldrarna) anses vara ett liv värt att leva, hur orkade de med undervisning öht?
Citera
Medlem
Polisen har gett en del info idag

http://omni.se/foraldrarna-i-avskedsbrev-sag-ingen-framtid/a/oR6log
Senast redigerad av Feecee 2018-01-19 kl. 14:03. Anledning: Saknade rubrik
Citera
Medlem
Det finns egoism hos föräldrar. Curling ex.vis. Vissa klarar inte att säga nej till sina barn, då mår man själv dåligt. Därför curlar man barnen, för att man själv ska må bra, men barnen far illa då på många sätt. Detta är ett steg längre, mycket längre. JAG tar livet av barnen för att JAG inte står ut med att se dom må som dom mår. JAG anser inte de har någon framtid, vilket även det kommer få MIG att må dåligt. Alltså tar JAG livet av barnen.

Detta är fan inte klokt. Om inte polisen kommer med fler uppgifter så kommer dessa föräldrar dömas hårt av allmänheten. Undrar om det är det som de anhöriga vill ska ske.
Citera
2018-01-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
100 procent instämmer.

Så i din värld är det mer troligt att föräldrarna har drivit någon sorts vrickad sekt som på oklara motiv gjort sina döttrar sjuka, än att de helt enkelt var deprimerade?

De har alltså genom en avancerad och mediciniskt osnynlig metod gjort sina döttrar oförklarligt sjuka, endast för att tvinga dem vara hemma. De har därutöver fejkat oro och känslor vid möten med läkare, lärare och psykologer, låtsas vilja hjälpa sina döttrar på alla möjliga sätt, samtidigt som de behållt en normal image av sina relations- och arbetsliv? Sedan har de slutligen dödat dem, ett mord som dessutom "kamoflerats" som depressionsföranlett av någon jävla anledning.

För såklart, djupt deprimerade föräldrar (möjligtvis med deprimerade barn) som ser en framtid utan gymnasiestudier, arbete, pojkvänner och barn för sina döttrar, allt sånt som utgör livet, skulle ju ALDRIG kunna göra en sådan här sak. Trots att det tillochmed finns ett ord för det, och är ett välkänt kriminologiskt fenomen.

Barnsligt och stötande.
Citera
2018-01-19, 14:04
Medlem
Vi är delade och alla har olika åsikter det måste vi få ha, inget är rätt eller fel men vi får tycka vad vi vill. Man kan inte klandra någon för att den inte tycker som du. Vi vet inte vad som pågick i villan varesig på gott eller ont, allt är bara spekulationer men vi måste få ha dem.. Utan att få skäll här.
Citera
2018-01-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Enligt grannar var flickan i affären, knappast döende.. Samt lekte i poolen.

Haha, vi vet väl inte ens med säkerhet att det var någon av döttrarna som lekte i poolen i somras. I somras, dessutom. Du är ju otroligt korkad.

Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vi är delade och alla har olika åsikter det måste vi få ha, inget är rätt eller fel men vi får tycka vad vi vill. Man kan inte klandra någon för att den inte tycker som du. Vi vet inte vad som pågick i villan varesig på gott eller ont, allt är bara spekulationer men vi måste få ha dem.. Utan att få skäll här.

Sluta uttala dig så tvärsäkert då. Försök vara lite ödmjuk, försök visa lite förståelse.
Citera
2018-01-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vilken katalog av sjukdomar får dig att stödja barnamord?

Var har jag skrivit att jag stödjer barnamord? Att förstå varför någon gör som den gör inte det samma som att stödja agerandet. Jag invänder mig mest mot att folk verkar vilja rita upp en verklighet kryddad med akademikerförakt där föräldrarna mördar sina barn för att de inte kan prestera på grund av sjukdom när fakta inte stödjer denna slutsats.
Citera
2018-01-19, 14:05
Medlem
Stackars oskyldiga flickor, må de vila i frid.

De två egoisterna bryr jag mig inte om. Oavsett orsak mördar man inte sina barn. Passade de inte in i föräldrarnas perfekta liv kunde de väl lämnat bort dem? Föräldrarnas fina fasad var kanske bara ett luftslott...

I vilket fall som helst måste det bli en ny ledig tjänst på Skatteverket! Perfekt för de som vill söka nytt jobb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in