2018-01-19, 12:56
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man får väl tycka att det är något extremt om båda var eniga om ett sådant beslut, att döda sina barn.

Ja, man undrar vad statistiken säger om fall som dessa. Måste vara oerhört ovanligt.
Citera
2018-01-19, 12:57
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
"Luta åt mord"????? Det ÄR mord. På gränsen till massmord beroende på hur man räknar. Räknar man in mördaren (mannen) så blir det 4 mord, som är kriterie för att klassas som massmord.
Du måtte inte vara riktigt klok! Vet du vad det heter: Dödshjälp pga barnens sjukdom som ej hade en framtid samt självmord! Ingenting annat!!! Alla har rätten att avsluta sina liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror inte en sekund på det. Inte svårt att få mamman att underteckna ett avskedsbrev. Det är ganska vanligt vid mord att på det viset få det att se ut som självmord. Dom kan gärna delge dödsorsakerna för att göra informationen trovärdig. Var väl enklaste sättet för polis och utredare att säga såhär.
Och där kom det. Tvivel igen. Ifrågasättande. Vad krävs för att vissa ska TRO på en rapportering?
Ja ja.
Citera
Medlem
Ja det var ju skönt att polisen till sist släppte på förlåten. Att det var på detta sättet var ganska väntat, men väldigt sorgligt. Det är nog ett ganska unikt fall i världen.
Man får verkligen hoppas att de inte led så mycket. Familjen måste i alla fall ha haft ett helvete innan föräldrarna fattade ett sådant beslut.
Citera
2018-01-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Läst ikapp tråden som berört oerhört mycket! Min tanke var att skriva ett långt inlägg o gå in på många punkter av vad som skrivits, men har ändrat mig o väljer att bara undra hur så många av er som verkar normala kan försköna den dom som MÖRDAT sina egna BARN.

Läser vi samma tråd? Har man gjort sin research (med lite insider, tack till scheele) rektorns ord om "en familj i djup kris" etc så har man utan problem kunnat komma fram till denna slutsats. Vilka är det som "förskönar"? Är det inte bättre att ni citerar dessa inlägg istället för att anklaga tråden för att "försköna morden"?

Du är inte den första som kommer in och är helt hysterisk utan några som helst belägg, enligt mig.
Senast redigerad av hicku 2018-01-19 kl. 13:03.
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag är mållös. Hade ALDRIG kunnat tro att ett föräldrapar gör en sådan här sak i samförstånd. Kan faktiskt inte ta in den här informationen.

"Folie ā deux; French for "madness of two", or shared psychosis,[1] is a psychiatric syndrome in which symptoms of a delusional belief and sometimes hallucinations[2][3] are transmitted from one individual to another.[4] "

https://en.wikipedia.org/wiki/Folie_%C3%A0_deux

Man säger fortfarande ingenting om hur repektive förälder dött? Har de begått självmord var för sig, eller en som mördat den andra o sen tagit sitt eget liv?

Sjukt dålig information som lämnar massor av frågetecken kvar.

Ja men verkligen, madness of two, istället för "samförstånd" som då inte säger ett dugg mer än att linda in morden på barnen i ett luddigt skimmer som en kärlekshandling.

Mår illa
Citera
Medlem
Bartender1s avatar
Tragiskt, haft mannen som lärare och är väldigt ledsen över att det slutade såhär. Fick en väldigt bra uppfattning om personen och såg upp till denne väldigt mycket.
Citera
Medlem
Till er som anklagar de döda föräldrarna; det är fritt fram att skriva vad man vill, men rent sakligt är det säkert så att anhöriga kommer att läsa tråden trots att de verkligen inte borde. Förr var man noga med att inte tala illa om en avliden. Den lagen finns fortfarande kvar trots att den tappat sin mening.

Jag är övertygad om att vi kan diskutera deras motiv utan att tala illa om dem.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=So.far.so.good|62961074]Alltså, det här går inte in i mitt huvud😳
Hur kan man ens tänka att göra det i samråd? Och hur sjuka var barnen?[/QUOTE

14-åriga flickan var så sjuk att hon skulle slussas in i skolan igen och planer att nå gymnasiekompetens var dragna.
Citera
2018-01-19, 12:59
Medlem
Alltså detta är ju helt ofattbart, hur kommer man ens in på att disskutera om man ska livet av sina barn, sitter man vid köksbordet på kvällen och säger, hörru, ska vi inte döda ungarna när dom ändå är så sjuka o sen ta livet av oss själva? Så sjukt att tänka på hur man kommer fram till det beslutet tillsammans.
Citera
2018-01-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Dock så är det ju så att polisens jobb inte är att lugna människor på det sättet.

Man har som uppgift att utreda brott samt lämna viss information som är av intresse. Som exempelvis att man bedömmer det som mord men att man inte letar gärningsman utanför dom döda.

Att du vill lugna dig eller andra med smaskiga detaljer är någonting helt annat och inte polisens uppgift.
Det här var uppenbarligen en familj med extremt stora problem. Att deras liv ska läggas ut för granskning av hela Sveriges tyckare och tänkare är inget som polisen ska delta i. Oavsett hur orolig eller nyfiken du är.
VA?! Oj vad du själv tolkat in saker och ting tagna helt från luften. Okej.

Nej tack, inga smaskiga detaljr, var läser du ut det från min text?

Jag menar att ett svar lugnar istället för att spä på oron med olika spekulationer.
Polisen gick nyss ut med ett svar och då vet vi och alla skolbarn vad som skedde.
Senast redigerad av Singoallaa 2018-01-19 kl. 13:03.
Citera
2018-01-19, 13:00
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Du måtte inte vara riktigt klok! Vet du vad det heter: Dödshjälp pga barnens sjukdom som ej hade en framtid samt självmord! Ingenting annat!!! Alla har rätten att avsluta sina liv.

Att medvetet ha ihjäl en annan människa är mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in