Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Förmodligen bara strunta i att sälja till Sverige. Det spelar knappast någon roll för dem om vi köper deras saker eller inte.
Ibland borde vi ödmjukt begrunda det faktum att Sverige är blott en tusendel av världen.
Export av skräp är det Kina lever på.
Den här "straffavgiften" kommer Kineserna garanterat protestera mot.
Kina har mycket större finansiella muskler än Sverige, och kan sätta
press på oss, om vi gör saker som inte faller dom i smaken.