2018-01-19, 09:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Jovisst men säg att
Hon blev påkörd hon dekka gm och hans polare får panik och stryper henne för dem vill inte bli av med sina körkort

Tror inte att fordon varit inblandat alls. Dessutom verkar ju gärningsmannen ha uppehållit sig runt platsen ett bra tag. Vi pratar om runt 6 timmar!

”Beskrivningen av den misstänkte mördaren bygger på ett flertal vittnesuppgifter från Lassalyckan den 24 oktober förra året. Från förmiddagen fram till eftermiddagen den aktuella tisdagen har ett antal personer iakttagit en man som polisen anser är högintressant i mordutredningen.

http://www.ut.se/ulricehamn/mordet-pa-lassalyckan-polis-slapper-signalement/

”Enligt Arvidsson har mannen synts till området runt Lassalyckans motionsområde vid flera tillfällen under morddagen – från 10.30-tiden och framåt.
Arvidsson uppger att polisens misstanke är att själva mordet inträffade någon gång mellan 16.20 och 16.30.

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/mystisk-man-söks-efter-mordet-i-ulricehamn-1.5036123
Citera
2018-01-19, 09:36
Avstängd
MeggieClearys avatar
Om det stämmer att GM hade hund så kan det ha varit så att han var på långpromenad i området och att en konflikt uppstod runt hunden. Hon kanske viftade med staven mot hunden och bad honom att koppla den. Om GM redan var på bristningsgränsen så kan detta ha fått honom att tappa kontrollen. Jag möter ofta folk som blir väldigt arga när jag kommer med lös hund trots att den inte går fram. Det är väldigt provocerande för många. Men naturligtvis inget skäl att bli mördad för.
Citera
2018-01-19, 09:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Han är död?Vad hände med honom?
Såg hans FB sida.Ung kille med mycket ledsna ögon på ALLA foto.Något hände?Vem vet?

Bondpojke som bor ödsligt och avsides ensam med pappan och saknar en mors ömma omsorger. Har bara flickorna på centerns (ett stort parti på orten) och LRF;s mötet att titta på.
Sedan stöter han i hop med en tant i motionsspåret en argbigga som skäller på honom han blir arg, kvinnohatet dyker upp och han slår ihjäl tanten.
Men han löste det som för samhället skulle kunnat bli ett ännu mycket dyrare rättsfall, genom att smita ut bakvägen. Det var bra gjort.
Citera
2018-01-19, 09:55
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Kanske står i tråden men undrar få medier basunerar ut att han aldrig varit i polisens rullor mm. Hur hamnade han i urvalet för små topsning?

Låter konstigt. Om det skulle hända npgotni min ort så har jag svårigheter att se polisen kalla mig till topsning sådär ranson då jag inte förekommer nånstans i deras intressen..

dna-profilen avgränsar väl urvalet, det går t.ex. att dra slutsatser om etnicitet. även ålder går att ra reda på tämligen exakt, men just det är så pass nytt att det är tveksamt om det använts här
Citera
2018-01-19, 10:11
Medlem
Justnothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har inget motiv till mordet men jag tror det är slumpmässigt ändå och i stundens hetta.

Men efter mordet måste han hållit rejält tyst om detta och hoppas mordet blir olöst. Han kommer ha detta på sitt samvete resten av livet, men det får inte komma ut och han vill inte åka in.

Han får ett SMS om topsning. Antingen har han bytt nummer eller så läser han det och hoppas det rinner ut i sanden. Han är odömd och kanske kommer de inte och hämtar han pga det.

När polisen kommer och knackar på dörren vet han vad det handlar om och spelet är slut. Han har fått SMSet eller vet att det masstopsas. Det bästa i denna hemska stund sker att det bara är en topsning. Inget gripande. Han vet att om han vägrar så kommer han gripas och de kommer ändå få hans DNA. Så han är samarbetsvillig för att komma ifrån polisen för stunden. Han vet dock att spelet är slut nu. Kanske går han in på nätet och kollar hur lång tid det tar innan resultat vilket är ett par dagar.

Här har han 3 alternativ:

1. Dra utomlands
2. Ta straffet och skammen
3. Självmord.

Dra utomlands kanske inte är ett alternativ. Saknar pass, pengar osv.
Att ta straffet är inget han vill. Denna motgång tillsammans med mammans död är för mycket.
Då återstår självmord. Han har mått dåligt länge och det kommer bara bli värre nu. Det är dags att avsluta detta nu. Han vet att polisen kommer knacka på dörren på torsdagen eller fredagen för att hämta en mördare som kommer sitta inne 8-12 år så han tar livet av sig på onsdagskvällen. Måste haft en jävla ångest mellan topsningen och självmordet.

Kan inte bli en bättre förklaring än så här! En fegt kräk som förhoppningsvis led alla kval med rejäl ångest och panik innan han tog repet runt halsen! Han slutade sitt liv med blås och tarmtömning i brallorna och lämnade offrets anhöriga i sorg.
Citera
2018-01-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Han är död?Vad hände med honom?
Såg hans FB sida.Ung kille med mycket ledsna ögon på ALLA foto.Något hände?Vem vet?
Usch vad tragiskt.
Jag mår dåligt av att veta hur många unga som mår dåligt. Fy att ingen orkar bry sig om.
En människa blir så ledsen att den gör något hemskt mot en annan oskyldig människa..
Det är för bedrövligt!

Försök älska varandra..
Citera
2018-01-19, 10:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
dna-profilen avgränsar väl urvalet, det går t.ex. att dra slutsatser om etnicitet. även ålder går att ra reda på tämligen exakt, men just det är så pass nytt att det är tveksamt om det använts här

Du menar nog genetiskt ursprung, inte etnicitet. Men vad jag förstår så används det inte nej. Tekniken är än så länge i sin linda, och befolkningen i hög grad ganska uppblandad, så det blir svårt att få säkra svar av det.

Tror att det enda som brukar användas är kön.
Senast redigerad av Troian 2018-01-19 kl. 10:38.
Citera
2018-01-19, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justnothing
Kan inte bli en bättre förklaring än så här! En fegt kräk som förhoppningsvis led alla kval med rejäl ångest och panik innan han tog repet runt halsen! Han slutade sitt liv med blås och tarmtömning i brallorna och lämnade offrets anhöriga i sorg.

Han var i 20-årsåldern. Den ålder när eventuell psykossjukdom brukar debutera. Kan han ha haft vanföreställningar, röster eller förföljelseupplevelser?
Citera
2018-01-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det stämmer att GM hade hund så kan det ha varit så att han var på långpromenad i området och att en konflikt uppstod runt hunden. Hon kanske viftade med staven mot hunden och bad honom att koppla den. Om GM redan var på bristningsgränsen så kan detta ha fått honom att tappa kontrollen. Jag möter ofta folk som blir väldigt arga när jag kommer med lös hund trots att den inte går fram. Det är väldigt provocerande för många. Men naturligtvis inget skäl att bli mördad för.

Den är intressant
Men det är den här iakttagelsen under mord dagen mannen med dojorna som ställer till det för oss
Då borde dem sett han med en hund
Citera
2018-01-19, 10:28
Medlem
På hans ASK sida har han fått frågan om haft problem med Polisen.
Hans svar är LITE

https://ask.fm/LudwigGabrielsson

Har du någonsin hamnat i trubbel med polisen?

over 1 year ago

lite

Nästa fråga

vill du slå någon just nu?
over 1 year ago
jag vet inte kanske hade vart gött men slår inte folk bara så där
Senast redigerad av 007Bond 2018-01-19 kl. 10:30. Anledning: tillägg
Citera
2018-01-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justnothing

Han hade kunnat ta sitt straff kanske hade fått förmildande omständigheter och fått vård istället.
Citera
2018-01-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Han var i 20-årsåldern. Den ålder när eventuell psykossjukdom brukar debutera. Kan han ha haft vanföreställningar, röster eller förföljelseupplevelser?

Det som talar emot det är att han dels verkar vara medveten om vad han gjort i efterhand och dels lyckats hålla sig undan polisen i nästan tre månader. Om han lidit av akut psykisk sjukdom är det tveksamt om han skulle klara av det, eller att ingen upptäcker att han är sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in