2018-01-19, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
De kallade över 1 000 personer. Dessa mass-topsningar är väldigt ovanliga och fick en del kritik.

Klart media får skriva att han inte haft något med polisen att göra innan.

Ja, men det fungerade ju, låt vara att mördaren tog livet av sig själv.
Citera
2018-01-19, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon kvinna med samma efternamn i passande ålder har inte dött fram till 2013.
Då är "flera år sen" från 2014 och framåt.

Ja men 4-5 år sedan kan man väl tolka som flera år sedan ändå.

Han var inte mycket mer än runt 16 år då.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ja, men det fungerade ju, låt vara att mördaren tog livet av sig själv.

Ja jag förstår inte kritiken. Jag vill se masstoppningar mer. Jag vill tom se att allas DNA regisserat när man föds eller kommer in i landet.
Citera
2018-01-19, 07:04
Medlem
Det här luktar fake news - En "död" GM är en bra GM då polisen kan lösa brott utan att egentligen åstadkommit någonting alls...
Citera
2018-01-19, 07:34
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggning
Du kan börja med att lämna ditt egna DNA för registrering, nu direkt.
Samtliga som är födda i Sverige från 1975 finns redan registrerade i PKU registret. Polisen har vid ett fåtal tillfällen använt sig av detta register. Senast för mordet på Anna Lindh.

Jag gissar att om några år så kommer iaf Svenskfödda att kunna sökas digitalt, för att hjälpa till att finna eller utesluta gärningspersoner till grova brott.
Både sossarna och alliansen har tryckt på för att tillgängliggöra registret enklare.
Idag krävs ett domstolsbeslut för varje fall.
Citera
2018-01-19, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Samtliga som är födda i Sverige från 1975 finns redan registrerade i PKU registret. Polisen har vid ett fåtal tillfällen använt sig av detta register. Senast för mordet på Anna Lindh.

Jag gissar att om några år så kommer iaf Svenskfödda att kunna sökas digitalt, för att hjälpa till att finna eller utesluta gärningspersoner till grova brott.
Både sossarna och alliansen har tryckt på för att tillgängliggöra registret enklare.
Idag krävs ett domstolsbeslut för varje fall.

Ja precis, för en vanlig missuppfattning är att man kan köra ett DNA-prov mot alla som finns i registret samtidigt och se om det blir träff, men man kan fortfarande bara testa det mot en i taget. Det lämpar sig därför bäst om man har en misstänkt och vill styrka/avföra misstankarna mot den personen.

Så hoppas det kan bli förändring. Jag är också för ett DNA-register av alla medborgare eftersom det gör att färre mördare springer runt på gatorna. Men det får så klart inte missbrukas av statsmakten, så har förståelse för dem som är skeptiskt till en sån utveckling.
Citera
2018-01-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
En kille med svår problematisk uppväxt men omtyckt av familj och vänner..

Han är död?Vad hände med honom?
Såg hans FB sida.Ung kille med mycket ledsna ögon på ALLA foto.Något hände?Vem vet?
Citera
2018-01-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Kanske står i tråden men undrar få medier basunerar ut att han aldrig varit i polisens rullor mm. Hur hamnade han i urvalet för små topsning?

Låter konstigt. Om det skulle hända npgotni min ort så har jag svårigheter att se polisen kalla mig till topsning sådär ranson då jag inte förekommer nånstans i deras intressen..

Jag var kallad under gårdagen, och nästan alla manliga vänner jag har, har redan varit där. Urvalet verkar inte ha något med brottsregister att göra, snarare ålder och "bor i kommunen eller nära kommunen". Men väldigt spridda skurar utan tydlig koppling till varför man valt just dom.
Jag hann för övrigt aldrig till mitt förhör, då de avbröt insatsen när de fick match på GM.
Citera
2018-01-19, 08:18
Medlem
Tror på precis detsamma som du. Nånting har gjort att det slagit slint för honom. Kanske hon skällt på honom av någon anledning när de träffades däruppe i skogen. Tror inte det är planerat utan det bara skedde. Men man kan ju ändå undra vad han gjorde däruppe? Körde rally med bilen eller ute med sin hund eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har inget motiv till mordet men jag tror det är slumpmässigt ändå och i stundens hetta.

Men efter mordet måste han hållit rejält tyst om detta och hoppas mordet blir olöst. Han kommer ha detta på sitt samvete resten av livet, men det får inte komma ut och han vill inte åka in.

Han får ett SMS om topsning. Antingen har han bytt nummer eller så läser han det och hoppas det rinner ut i sanden. Han är odömd och kanske kommer de inte och hämtar han pga det.

När polisen kommer och knackar på dörren vet han vad det handlar om och spelet är slut. Han har fått SMSet eller vet att det masstopsas. Det bästa i denna hemska stund sker att det bara är en topsning. Inget gripande. Han vet att om han vägrar så kommer han gripas och de kommer ändå få hans DNA. Så han är samarbetsvillig för att komma ifrån polisen för stunden. Han vet dock att spelet är slut nu. Kanske går han in på nätet och kollar hur lång tid det tar innan resultat vilket är ett par dagar.

Här har han 3 alternativ:

1. Dra utomlands
2. Ta straffet och skammen
3. Självmord.

Dra utomlands kanske inte är ett alternativ. Saknar pass, pengar osv.
Att ta straffet är inget han vill. Denna motgång tillsammans med mammans död är för mycket.
Då återstår självmord. Han har mått dåligt länge och det kommer bara bli värre nu. Det är dags att avsluta detta nu. Han vet att polisen kommer knacka på dörren på torsdagen eller fredagen för att hämta en mördare som kommer sitta inne 8-12 år så han tar livet av sig på onsdagskvällen. Måste haft en jävla ångest mellan topsningen och självmordet.
Citera
2018-01-19, 08:28
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Om man röker är det omöjligt att slåss, än mindre att döda någon. Troligare är det väl att han var dunderflöddrad för att lindra ångesten relaterad till skulderna osv och därav gick lös helt. Fatta vilken ångest att få reda på vad man gjort när man nyktrar till.
jag har begått och känner andra som begått våldsbrott på röka. kan bli jääävligt sne
Citera
2018-01-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Du är ju helt jävla off.

Är det sexrelaterat ska jag äta upp min katt.

Tycker du avfärdar den teorin lite lätt. Varför då? Det finns ingen tydlig koppling mellan gärningsman och brottsoffer, brottet sker på en avskild plats och kvinnan hittades enligt uppgift med byxorna neddragna. Det behöver inte vara sexualrelaterat givetvis eftersom vi inte vet men jag är nyfiken på vad som gör att du är så säker på att det inte är det?
Citera
2018-01-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Nja han kan ha spottat satkärringen i ansiktet när hon jävlades om att dom körde rally.

Vad baserar du att han körde rally i motionsspåret på? Att han ser ut som en som gör det? Det fanns ju vittnen i området och om någon bränt runt i motionsspåret med en bil känns det som att någon hade märkt det.
Senast redigerad av Dannebil 2018-01-19 kl. 08:40.
Citera
2018-01-19, 08:40
Medlem
konstigt att ingen beklagar sorgen på hans fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här