2018-01-19, 05:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Tack för medhåll. Det känns som att förtala en person...men (tyvärr) har detta varit mitt spår sedan jag såg pappans otroligt detaljerade föredrag om moms på en timme eller om det var mer. Jag tänkte: detta är nördarnas nörd, ett geni som tänker i ettor och nollor. Drar ingen vanära över moms som ämne men den idoga kontroll över procentsatser, diagram, lagstiftning osv som han uppvisade, och som höll på att ge honom professorstitel, vittnar om en mentalitet/läggning som är omöjlig att överföra på mellanmänskliga, nära relationer...

Var det en video med föredrag? Jag har sökt efter sånt men inte hittat? Länk?
Citera
2018-01-19, 05:28
Medlem
Anabellas avatar
Medans polisen laddar upp för en kommande statement ska jag berätta en historia för er som på sätt och viss illustrerar mitt förra inlägg.
Om moderatorn tycker att det är OT kan han radera inlägget men jag tycker det har viss relevans.

Jag kände indirekt en familj med till synes adekvata och kärleksfulla föräldrar vars vackra tonårsdotter gång på gång försökte ta livet av sig. Jag tror hon var 14-15 år då. BUP, psykologer kuratorer och hela konkarongen har varit inkopplade. Hon hade många vänner och pojkvän men, likt förbannat, ville hon bara dö.. En och annan gång räddades hon till livet men hennes dödsdrift var enorm.
Till slut gjorde hon något så drastiskt: en vinternatt kastade hon sig från en hög höjd mot en isig betongväg. Hennes skador var mycket omfattande men på väg till sjukhuset kvicknade hon plötsligt till och föräldrarna som satt på var sin sida i ambulansen, såg fasan i hennes ögon. Fasan över att hon har misslyckats igen, att hon fortfarande levde. Och mamma och pappa, hur mycket de än älskade sin dotter, bestämde sig att respektera hennes vilja och låta henne dö. De lovade att inte koppla in livsuppehållande åtgärder och lät henne somna in.
Så kan det gå. De orkade leva efteråt.
Men den som vill kasta stenen…
Senast redigerad av Anabella 2018-01-19 kl. 05:36.
Citera
2018-01-19, 05:50
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
8000+ inlägg och ingen sammanfattning. Någon som läst allt, är insatt och pallar skriva ihop en sammanfattning som MOD kanske kan spika fast i trådstarten? Tack på förhand i så fall! Jag är nyfiken.
Se min signatur. Det har inte bekräftats någonting mer.
Citera
2018-01-19, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Och till er som ser detta som barmhärtighetsmord eller tycker att det var så synd om dem bla bla..
Hade mördaren inte dött så hade den åkt in på livstid för mord. Sen att mördaren i detta fall var så feg o tog livet av sig är ju bara för sorgligt o fegt. Någon tog sig friheten att beröva tre människor deras liv, varav två barn med framtid.. Fruktansvärt egoistiskt i vilket än fallet var.

Förr straffade man mördare med döden. Hängning på galgbacken.

Det finns absolut människor i tråden som försöker förstå vad som driver en annan människa att göra det otänkbara. Det innebär inte att man tycker att det är rätt eller att man skulle göra likadant i samma situation. Men man kan tycka synd även om förövaren beroende på omständigheterna.

Vad gäller straffet så vet du inte vad det skulle ha blivit eftersom du vet lika lite som resten av oss i tråden, du framför din önskan. Det är ok.

Frågan är hur du skulle straffa någon som vill dö, som är beredd att ta sitt eget liv? Straffa genom att tvinga denne att leva? Då skulle livet alltså vara ett straff....och döden den befrielse som du skulle neka....som straff. Så det finns med andra ord ett liv värre än döden? En livstidsdom av liv.
Citera
2018-01-19, 06:05
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Så om man inte följt tråden sista 2-3 dagarna så har man inte missat något mer än massa spekulationer och orelevant skit?

Jo. Vi är fler som kommit med fakta från folk som rört sig på brottsplatsen.
Citera
2018-01-19, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jo. Vi är fler som kommit med fakta från folk som rört sig på brottsplatsen.
Hoppas den faktan inte kommer från tekniker och poliser!
Citera
2018-01-19, 06:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Hoppas den faktan inte kommer från tekniker och poliser!

Kommer inte leda till åtal ändå så kommer inte spela någon roll.
Citera
2018-01-19, 06:51
Medlem
Få se om vi får höra något från offentligt håll idag. Polisen har väl hintat om att de skall komma med mer information...?
Tyvärr tror jag att den informationen endast kommer att leda till ännu fler spekulationer här.
Nä, hela den här historien kommer att få vila i skuggornas dal i många år framöver....

(Eftersom det med stor sannolikhet rör sig om människor som på ett eller annat sätt själva valt denna utväg)

Enda chansen är att någon närstående pratar ut i någon morgonsoffa, men vi får nog ge det några år innan det sker...

Vila i frid.
Citera
2018-01-19, 06:59
Medlem
Men på riktigt, ME?
Det ÄR ingen vedertagen sjukdom. Möjligtvis symptom på psykisk ohälsa. Jag tror att föräldrarna manipulerade barnen till att uppleva sig sjuka för att ha möjlighet att isolera dem från omgivningen? Münchhausen by Proxy?
Säkerligen hade dock alla fyra depressioner, kanske utlösta av fokus på sjukdom och isolering.
Ingen som tror att det kan handla om sexuella övergrepp från pappans/föräldrarnas sida och att föräldrarna var livrädda att skulle komma fram? Socialtjänsten lär redan ha varit inblandade eftersom barnen inte gick i
Skolan. Kanske utredning på gång och föräldrarna var rädda att barnen skulle börja prata?
Citera
2018-01-19, 07:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Det är så skumt att mer info inte läckt ut 🤔 förstår inte varför det är så tyst kring det hela? Tror inte vi får veta så mycket mer tyvärr. Polisen kommer gå ut med att pappan slog ihjäl familjen och sen tog livet av sig själv. Motivet kommer förbli ett mysterium. I brevet står det bara typ att det var pappan och att han inte orkade mer.

Några har fått information som delgetts oss i tråden men tyvärr har många bemött detta med spott och spe varvid info inte längre lämnas.
Människor som ev. är insatta i detta tragiska fall väljer att inte skriva eftersom anklagningar haglar mot de som säger sig veta.
Citera
2018-01-19, 07:20
Medlem
mastarns avatar
Detta är min bedömning av fallet med hänsyn tillgängliga fakta (få) och rykten (många).

Bakgrund

Var det något fel på flickorna?
Ja troligen antingen fysiskt och/eller psykiskt

Var de dödssjuka? Dvs skulle de dö inom låt oss säga 5 år.
Nej.

Fanns det någon 100% fastställd diagnos?
Nej troligtvis inte men diffusa trötthet symtom är som bekant det som gäller.

Var symtomen så starka att flickorna hade tvingas till hem undervisning om familjen inte ville det?
Nej det var ett aktivt val av familjen.

Har mamman cancer?
Hon har med största sannolikhet haft det tidigare, om den har kommit tillbaka? väldigt oklart isåfall har de fått besked precis nyligen.

Fanns det psykologisk ohälsa i familjen?
Ja hos båda föräldrarna, depression hos Osk*r och H*anna beskrivs som labil och med psykiska problem.

Morden

Var det ett kollektivt beslut?
Troligtvis inte, mycket ovanligt.

Gärningsman?
Osk*r statistik och fysik gör detta till det helt klart troligast alternativet.

Tillväga gångsätt?
Kvävning/strypning en efter en under natten i respektives sängar. Antagligen Hann* först, ingen slår larm, inga grannar har rapporterat om något bråk. Sedan självmord.

Motiv

Osk*r djup deprimerad av alla problem med familjen har tappat livsglädjen helt eventuellt kan hans keynote han skulle hålla varit droppen som fick bägaren att rinna över. Han har inte hunnit förbereda sig ordentligt pga av alla problem och bestämmer sig för att ta självmord och bedömer att familjen inte kommer klara sig utan honom utan beslutar för att det är "bäst" att de också dör.

Fine
Senast redigerad av mastarn 2018-01-19 kl. 08:01.
Citera
2018-01-19, 07:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Jaja, då skulle jag som har ett sjukt barn resonera lika då??? Barnet jag har blir aldrig friskt, jag står själv i det, men hoppet ÄR det sista man mister. Jag vill ha kvalitets tid med mitt barn, jag har brutit ihop, jag svär, men nån jävla barmhärighets mördare är jag inte!! Man gör allt man kan i sådana här situationer och detta har varat i flera år nu, så för mig är mord MORD!!

Jag tycker inte det är okej att ta livet av någon.......... men har en fråga till dig ang det fetade

Om du har ett barn som plågas i ångest och smärtor ev flera viktiga kroppsfunktioner har slutat att fungera. Du vet att plågan kommer att bli värre och värre tills den dag döden kommer som en befrielse för barnet. Du vill ha kvalitetstid du vill är det så att den döende alltid tycker att det är kvalitetstid eller är du rent av egoistiskt?

Detta är rent hypotetiskt och självklart skall man inte mörda någon alls men ibland är inte allt svart eller vitt. Vi kan egentligen inte döma någon innan vi ens vet vad som hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in