2018-01-19, 01:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi hade en liten intern diskussion.

Ja, det är just det spörsmålet gäller. Vid denna omhäktningsförhandling, den 3 oktober, sa åklagaren att det slutliga obduktionsprotokollet hade kommit, och att det inte gick att fastställa om han knivat henne före, vid, eller efter dödsögonblicket. Men nu står det plötsligt i åtalet, att han knivat henne före döden. Frågan är hur de kan veta det, när de inte visste det efter den slutgiltiga obduktionen i september/oktober?

There's something rotten in the State of Denmark...

Eller så väntar du tills rättegången och hör själv hur åklagaren argumenterar och lägger fram sin sak. Du ställer frågan 'Hur?', och utan någon som helst inblick besvarar du den själv med 'han är korrupt'. Du är verkligen heldum. Och att du inte förstår det själv trots att alla skriver det till dig hela tiden är ytterligare ett bevis på det.
Citera
2018-01-19, 01:32
Medlem
Citat:
Men snälla du. Åklagaren sa det där om "runtomkring dödsögonblicket eller kort tid efter" flera gånger. ALLA journalister som refererade kan inte ha hört fel ALLA gånger. Och det var det SLUTGILTIGA obduktionsprotokollet. Om de har tagit in nya experter och gjort om obduktionen eller delar av den, så var det konstigt att de inte berättade det när de lämnade in åtalet. Men vi får kanske höra mera den 23:je. Det är bara fyra dagar dit nu!
Men ingen har fått ta del av något obduktionsprotokoll. De håller fortfarande på med obduktionen (förfalskar in i det sista). Att de försökt att ta reda på mer om knivsticken, allt de kan, är väl inget konstigt eller skumt.
Det Åklagaren sa om slutligt obduktionsprotokoll var som jag förstod danskan,-att han hade det för åtalet (rätten) men inte ville berätta om det för tidningen Extrabladet,(som var de som ställde frågan).
Vad Åklagaren menade med det kan man nog tolka lite hur som helst.Du tolkar det som att de hade ett slutgiltigt obduktionsprotokoll på torson redan den 3/10 som de la fram under näsan på alla nyfikna på presskonferensen. Så har jag aldrig tolkat det.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-19 kl. 02:06.
Citera
2018-01-19, 01:49
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JA, svarade Åklagaren bestämt på en direkt fråga. Hon var vid liv när sticken utdelades.
Senaste presskonferensen.

En sexualsadist njuter av offrets lidande. Delade mest troligt ut dem ett och ett, för att förlänga njutningen ... dvs 14 gånger.

Spärra in för evigt!!!
Fy faen om det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men ingen har fått ta del av något obduktionsprotokoll. De håller fortfarande på med obduktionen (förfalskar in i det sista). Att de försökt att ta reda på mer om knivsticken, allt de kan, är väl inget konstigt eller skumt.
Det Åklagaren sa om slutligt obduktionsprotokoll var som jag förstod danskan,-att han hade det för åtalet men inte ville berätta om det för tidningen Extrabladet,(som var de som ställde frågan).
Vad Åklagaren menade med det kan man nog tolka lite hur som helst.Du tolkar det som att de hade ett slutgiltigt obduktionsprotokoll på torson redan den 3/10 som de la fram under näsan på alla nyfikna på presskonferensen. Så har jag aldrig tolkat det.
Om du har en länk till det uttalandet, så kan jag lyssna och förhoppningsvis tolka det som sades på ett korrekt sätt.
Citera
2018-01-19, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Fy faen om det stämmer.

Om du har en länk till det uttalandet, så kan jag lyssna och förhoppningsvis tolka det som sades på ett korrekt sätt.

Presskonferensen direktrapporterades i alla medierna. Tror att en av reportrarna som ställde den direkta frågan var från TV4 ... den här ljusa kvinnan som följt fallet hela tiden

Orkar inte leta just nu. Lyssnade nog just efter det, på alla medier såväl danska som svenska därför är jag bensäker.

Någon annan som har koll?
Citera
2018-01-19, 01:56
Medlem
Citat:
Vi hade en liten intern diskussion.

Ja, det är just det spörsmålet gäller. Vid denna omhäktningsförhandling, den 3 oktober, sa åklagaren att det slutliga obduktionsprotokollet hade kommit, och att det inte gick att fastställa om han knivat henne före, vid, eller efter dödsögonblicket. Men nu står det plötsligt i åtalet, att han knivat henne före döden. Frågan är hur de kan veta det, när de inte visste det efter den slutgiltiga obduktionen i september/oktober?

There's something rotten in the State of Denmark...

Japp. Och det är inte korruption utan filuren som erkänt att han styckat Ofelia samtidigt som han givit henne en vacker/värdig sjöbegravning. Och där flöt hon iväg med klänningen och håret flytande på vågorna och blomster i hand medans Hamlet-PM fällde tårar i vånda,sorg och förtvivlan......
Eller hur Merwinna?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-19 kl. 02:03.
Citera
2018-01-19, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Fy faen om det stämmer.

På sidan 1/i tråden. Tidslinjen länkar. 3/10 När jag sedan skrev inlägget så hittade jag inte tillbaka till uttalandet.
Men är du bra på danska finner du det nog lätt där.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-19 kl. 02:16.
Citera
2018-01-19, 02:05
Medlem
Citat:
Presskonferensen direktrapporterades i alla medierna. Tror att en av reportrarna som ställde den direkta frågan var från TV4 ... den här ljusa kvinnan som följt fallet hela tiden

Orkar inte leta just nu. Lyssnade nog just efter det, på alla medier såväl danska som svenska därför är jag bensäker.

Någon annan som har koll?

https://www.youtube.com/watch?v=kFWE6jorf7s

Själva det uttalandet om att hon var vid liv vid sticken kommer på slutet.
Citera
2018-01-19, 02:23
Medlem
Citat:
JA, svarade Åklagaren bestämt på en direkt fråga. Hon var vid liv när sticken utdelades.
Senaste presskonferensen.

En sexualsadist njuter av offrets lidande. Delade mest troligt ut dem ett och ett, för att förlänga njutningen ... dvs 14 gånger.

Spärra in för evigt!!!

Kan ju vara så att man nu hittat annan teknisk bevisning som visar att hon evde när hon fick knivsticken. Tidigare i tråden diskuterades om Madsen kan ha filmat/fotat och sedan överfört bilderna/filmerna via någon molntjänst. Det vet ju inte vi. Uppenbarligen har åklagaren hittat pusselbitarna som tidigare saknades för att säkert kunna säga hur allt gick till. Men lugna, tids nog kommer vi få veta exakt hur det ligger till.
Citera
2018-01-19, 02:31
Medlem
Merwinna.
Om vi struntar i all onödig energitjuvnad och går direkt till pudelns kärna.
Vad är det som får dig att tro att det pågår en världskonspiration mot en alldaglig,medelålders dansk
fd. uppfinnare? Vem ligger bakom?- von Bengtsson? -KiMs anhöriga? Det måste vara någon väldigt resursstark iallafall som har råd att muta alla dessa myndigheter. Vem skulle ha intresse av detta?
Du kan inte bara spruta ur dig anklagelser. Du måste ju berätta vilka krafter som ligger bakom. Vem vet,du är kanske något stort på spåren här. Ett riktigt scoop som alla journalister missat. Eller ingår pressen också bland konspiratörerna?
Citera
2018-01-19, 06:07
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Identisk med Kim? Skulle det vara Kim Wall? På din avatar?
Nej MEN jag kan ej undgå att ”se” kopplingen och psykologin i hela sammanträffandet av PM, mordet mellan bilden och just Kim Wall då denna bild/foto/tavla skall ha hängt på det tidigare kontoret kan också varit på kontor gällande raketer som han jobbat på - Fotade av det då det för mig hade direktkoppling. Skall försöka leta upp exakt vad företaget hette.
Citera
2018-01-19, 06:15
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har den hängt på PMs och von Bengtssons kontor? Vet du det säkert?
Minns inte exakt om det var där eller på kontor där inriktningen var raketer! Fann den då jag sökte på PM och vad han arbetat med. Skall se om jag kan leta tillbaka, oavsett så har den kopplingar t Peter Madsen/jobb.
Ber att få återkomma. Tog och fotade av bilden då den är mkt talande och identisk med utseendet/förloppet på Kim Wall.
Citera
2018-01-19, 07:40
Medlem
Kan vara farlig
Utifrån den rättspsykiatriska undersökningen av Peter Madsen anser Danmarks rättsliga råd att hans personlighet är av sådan natur att han kan vara en fara för andra.

– De säger att det kan krävas, de säger inte att det är helt klart att han ska dömas till förvaring. De är mer försiktiga i sina uttalanden, de säger att det är en möjlighet. Rätten får ställning till om han är så farlig för samhället, så psykiskt ostabil och farlig, så att han inte kan släppas ut förrän han har genomgått psykiatrisk behandling och läkarna anser att han inte är farlig längre, säger Eva Smith, professor emerita i straffrätt vid Köpenhamns universitet till TT.

Skulle Peter Madsen dömas till förvaring hamnar han på en särskild anstalt tillsammans med andra som har fått samma straff.

Påföljden förvaring är mycket ovanlig. Idag avtjänar cirka 70 personer i Danmark detta straff.

Snittid på 15 år
Straffet sägs vara på obestämd tid, men efter tre års inlåsning görs en prövning av om den dömde fortfarande anses vara för farlig för att vistas bland andra. Efter 12 år kan justitieministern besluta om straffet ska tidsbestämmas.

– Det kan vara kortare än en livstidsdom, men det kan också innebära att han aldrig kommer ut, om läkarna inte vågar säga att han inte längre är farlig, säger Eva Smith, professor emerita i straffrätt vid Köpenhamns universitet till TT.

Snitttiden för de som har dömts till förvaring är cirka 15 år.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/livstids-fangelse-eller-forvaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in