2018-01-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankdude
Ser att GM gillar "Bort med ALL Spice" på Facebook. Även "Jag vill inte förlora vänner och familj. Kör inte full".

Han är även med i gruppen "Scandalbeauties Fans".

Tidigare drogproblem då kanske och återfall.

ironiskt att han inte vill förlora vänner och familj men dödar folk som har vänner och familj.

Sista är ju inte lite WT
Citera
2018-01-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Har det skett har polisen kunnat se det rätt fort.

Tänker det också. Läste bara senaste sidornas spekulationer och det känns som ett osannolikt scenario.

Trots att GM är död tror jag detta kommer gå att lösa. Övertygad om att fler känner till vad som hänt och att lösningen finns bland hans vänner. Ingen ville gola när GM var i livet, nu finns det nog en god chans att någon vill lätta sitt hjärta.
Citera
2018-01-18, 23:52
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Kan vi släppa det här med att han är vän med 3 Hylanders på fb? Vi bor i Ulricehamn, en liten skithåla där i stort sett alla känner/vet vem alla är i sin egen ålder, klart han är vän med dem på fb, det är vi alla. Betyder inte att det finns någon direkt koppling.
Han presenterade sin flickvän på fb samma dag som mordet, påstås det i tråden. Vet du något om det?
Var de fortfarande tillsammans när han tog livet av sig?
Citera
2018-01-18, 23:56
Medlem
Det måste ju slått slint vid mer tillfällen än detta typ våldsam eller skumma nya grejer på gång en beteende förändrimg
Citera
2018-01-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Rimligt att topsa 1000 personer....nej det är inte rimligt alls...snarare ett pinsamt bevis på hur inkompetenta och/eller lata poliskåren är.
På vilket sätt har DU koll "Beck" ? Tillhör du den inkompetenta kåren måntro......
Citerat från SVT nyheter:

”– Den här mannen var väldigt svår att hitta eftersom han inte förekommer i våra register och inte har någon relation till offret. Det är tack vare topsningen som vi hittade honom, säger Göran Arvidsson.”

GA är biträdande spaningsledare.
Citera
2018-01-19, 00:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Byxorna halvvägs nere eller nåt sånt men inget sexbrott, låter mysko. Kan det ha varit med flit för att få det att se ut som ett sexbrott
Inte helt ovanligt att sexbrottslingar är impotenta
Citera
2018-01-19, 00:04
Medlem
Jag har fått reda på mer från mina källor, detta är inte helt bekräftat ännu.

Sagt av en Dalumsbo:
Ludwig har haft stora problem med droger på sistone och är skuldsatt. Han är skyldig ”dåliga” människor mycket pengar.

Kan det vara att han betalade av sin skuld genom att döda LH? Förstår inte kopplingen isåfall
Citera
2018-01-19, 00:07
Medlem
Bild på GM (för oss utan Facebook) samt är jag nyfiken om det funnits spekulationer om GM tidigare i denna tråd eller om hans namn var nytt för alla?

Tack
Citera
2018-01-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Kan det vara att han betalade av sin skuld genom att döda LH? Förstår inte kopplingen isåfall

Beställningsmord på en 60-årig kvinna?

Inte helt uteslutande, men hade varit närmast unikt.
Citera
2018-01-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Han presenterade sin flickvän på fb samma dag som mordet, påstås det i tråden. Vet du något om det?
Var de fortfarande tillsammans när han tog livet av sig?

Det är bara någon som trollar med er. Ja, LG presenterade sin flickvän på fb den 24 oktober. Men detta var inte förra året, utan 2014.
Citera
2018-01-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag är ganska intresserad av hur LG var som person?
Mycket vänner?
Drogproblem?
Social person?
Arbete/Ekonomi?
Familj/Flickvän?

Någon som kan fylla på ?

Mycket vänner, men ”fel” sort om man ska säga så

Ja, verkade ha drogproblem

Väldigt social

Skuldsatt pga drogproblemen

Mamma avliden, ensamstående pappa, singel
Citera
2018-01-19, 00:10
Medlem
Det är rätt talande för Flashback att när gärningsmannen verkar varit svensk är det antingen synd om gärningsmannen som säkert är ett offer själv på något sätt, eller så var det en olyckshändelse. Annan etnicitet på gärningsmannen och folk hade antagligen inte varit lika förstående.

Det är väl det gamla vanliga, överfallsvåldtäkt som gått snett om jag får spekulera. Snubben har säkert fantiserat om det länge och såg sin chans, men insåg efter att tag att det kanske inte var riktigt så som det varit i hans fantasi varpå han får panik och mördar henne.

Alternativt att han var en seriemördare i vardande som tog livet av sig när han insåg att han inte var lika bra på att komma undan med mord som han trodde. Det som kan tala för den teorin är att killen klarade av att hålla uppe fasaden tills dess att han insåg att loppet var kört. Ingen verkar ju ha tipsat om honom så han har ju uppenbarligen inte betett sig särskilt underligt efter mordet.

För att han tog livet av sig när han visste att han skulle åka fast känns rätt givet, lite väl mycket slump annars. Å andra sidan lyckades ju en misstänkt i det här fallet bli oskyldigt indragen i två mordutredningar på ett par veckor så fan vet, det kanske är en en på miljarden-utredning där alla konstiga sammanträffanden inträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in