2018-01-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Om han kört på henne kommer det att synas på obduktionen.

Dumt att ta livet av sig för en olycka som leder till dråp eller vållande av annans död. Men det kanske han inte visste om.

Jovisst men säg att
Hon blev påkörd hon dekka gm och hans polare får panik och stryper henne för dem vill inte bli av med sina körkort
Citera
2018-01-18, 23:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bara det faktum att han tog sitt liv är märkligt. Det är väl inte så vanligt att en kille på 20 år tar livet av sig. Många tycker L*dwig liknar Toves mördare på flera sätt, men den killen var ju nästan oberörd. Den här killen däremot gav upp direkt innan ens resultatet av topsningen kom. Bara det i sig är väldigt udda.
Kan någon ha tagit livet av honom? Det känns som att det var väldigt viktigt att sanningen om detta inte kom fram.
Tror han gjorde det av "heder", skämdes säkert och insåg att han gjort släkt, familj och vänner besvikna. Svensk heder så att säga.
En bra advokat hade väl kunnat trixa till ett rätt milt straff och svenska fängelser avskräcker nog inte någon.

Bra gjort polisen och skönt för den otursförföljde tysken att slippa alla misstankar.
Citera
2018-01-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Jovisst men säg att
Hon blev påkörd hon dekka gm och hans polare får panik och stryper henne för dem vill inte bli av med sina körkort

Då går de från att bli av med körkort till utpekade mördare. Inte så smart, men det är så klart inte orimligt att agera så i en sådan situation.

Min åsikt är att det bara är att göra problemet 100 gånger värre men det är lätt för mej också att sitta här vid datorn och säga det. Helt annorlunda när man är i själva situationen.
Citera
2018-01-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Svårt att se det som en olycka då han känner tre stycken med det efternamnet som han är vän med på Facebook. Det är inte direkt Svensson som efternamnet är.

Kan vi släppa det här med att han är vän med 3 Hylanders på fb? Vi bor i Ulricehamn, en liten skithåla där i stort sett alla känner/vet vem alla är i sin egen ålder, klart han är vän med dem på fb, det är vi alla. Betyder inte att det finns någon direkt koppling.
Citera
2018-01-18, 23:41
Medlem
Man borde väl nästan kunna utesluta olycka med ett fordon inblandat? Välbesökt motionsspår och MGM är nog inte typen som kör en motorcross eller raggarbil med de bästa ljuddämparna. Någon borde lagt märke till det. Dessutom hade polisen förmodligen lagt upp utredningen på ett annat sätt och i ett tidigt skede gått ut med det man visste för att lugna allmänheten.
Citera
2018-01-18, 23:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej det verkar ju inte troligt. För det första så var det inget som tydde på sexuella motiv. Så har jag i alla fall uppfattat det som polisen sa. Det var heller inget rånmord. Platsen och tidpunkten är också väldigt udda.

Bara det faktum att han tog sitt liv är märkligt. Det är väl inte så vanligt att en kille på 20 år tar livet av sig. Många tycker L*dwig liknar Toves mördare på flera sätt, men den killen var ju nästan oberörd. Den här killen däremot gav upp direkt innan ens resultatet av topsningen kom. Bara det i sig är väldigt udda.
Kan någon ha tagit livet av honom? Det känns som att det var väldigt viktigt att sanningen om detta inte kom fram.

Ganska vanligt faktiskt, i snitt 100 män per år mellan 15 - 24 år tar livet av sig i Sverige. Statistik beräknat på åren mellan 1980 - 2016.
Citera
2018-01-18, 23:43
Medlem
https://ask.fm/LudwigG*brielsson

GMs ask.fm

https://www.instagram.com/ludwigg*brielsson/

Instagram
Citera
2018-01-18, 23:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Man undrar om det var ett gräl som spårade ur. GM kanske åkte med något fordon i skogen och hon blev arg.
Svåra skador på halsen. Kan det varit en kedja hon blev strypt med?

Edit Redigerat efter lite missförstånd

Tänker att hon blev strypt med sin egen gångstav. Bilder finns på polis som bär bort en sådan (eller det var så jag tolkade det, att det var hennes gångstav).
Citera
2018-01-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Man borde väl nästan kunna utesluta olycka med ett fordon inblandat?

Har det skett har polisen kunnat se det rätt fort.
Citera
2018-01-18, 23:46
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag är ganska intresserad av hur LG var som person?
Mycket vänner?
Drogproblem?
Social person?
Arbete/Ekonomi?
Familj/Flickvän?

Någon som kan fylla på ?
Citera
2018-01-18, 23:47
Medlem
Jag vet inte om ni andra också får PM eller om det bara är jag för att jag är så aktiv men en tredje nyregistrerad som inte kan skriva inlägg ännu skickade detta:

Citat:
En trasig själ som mått dåligt sedan sin mors bortgång för flera år sen. En person som aldrig riktigt fått den hjälp han behövde. Uppenbarligen slog det tillslut slint.

Antar att det handlar om GM.
Citera
2018-01-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag är ganska intresserad av hur LG var som person?
Mycket vänner?
Drogproblem?
Social person?
Arbete/Ekonomi?
Familj/Flickvän?

Någon som kan fylla på ?

Ser att GM gillar "Bort med ALL Spice" på Facebook. Även "Jag vill inte förlora vänner och familj. Kör inte full".

Han är även med i gruppen "Scandalbeauties Fans".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in