2018-01-18, 22:39
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vem fan bryr sig om hans familj ?

Det är nog många som bryr sig om andra som drabbas av olycka. Sedan finns det naturligtvis undantag med idioter som dig! Men det är off topic.

On T. Något måste ha gått rejält snett för grabben! Man brukar inte börja sin kriminella bana med mord, utan det är vanligtvis något som händer efter några års "karriär". Ingen som kommit på någon koppling mellan grabben och BO? Jag tror inte det var någon slump..
Citera
2018-01-18, 22:41
Medlem
Catings avatar

Svårt att tro att den utpekade killen var en mördare :/
Spontant skulle jag satsa min tia på att de stött ihop i spåret, där han tex kört cross el dyl. Om hon vore påkörd hade det ju inte varit något tvivel om det, men kanske fick han en utskällning han inte kunde ta..?
Märkligt ändå att han lyckats hålla ihop ända sen mordet skedde. Åtminstone såpass att han inte avslöjat sig.
Hans fb ger ju inte direkt intryck av en kallhamrad gangster.
Citera
2018-01-18, 22:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Polisens spaningsledare specificerar MGM död till onsdag kväll, ett dygn efter toppsningen då med andra ord.
Citat:
På onsdagskvällen avled mannen, bekräftar Göran Arvidsson, biträdande spaningsledare i mordutredningen, för TT.
http://www.bt.se/tt-inrikes/joggningmordet-uppklarat-efter-dna-traff/

Jag tolkar nedanstående som att de hittat DNA:t på BO. Kanske saliv eller dylikt.
Citat:
Göran Arvidsson kan inte uttala sig om mannens dna kopplar honom till mordet eller bara brottsplatsen:

– Vår syn är att det knyter honom till offret, men arbetet kvarstår med att ta reda på exakt vad han gjort.
Citera
2018-01-18, 22:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om du tycker dig vara helt klar över vem MGM är och vet vem som är hans pappa, så tycker jag du ska berätta det. Dels för att det är det vi har flashback till, dels för att det avskriver alla anda misstänka!

Det är inte jag som har klart för mig, nån sida bak finns hans facebook. Vem pappan är framgår rätt självklart.

Eftersom inget är bekräftat skriver jag inga namn. Läs bakåt.
Citera
2018-01-18, 22:43
Medlem
Om det inte funnits DNA och gm hållt sig kall å inte anförtrott någon så hade det
Nog varit jävligt svårt med vanligt hederligt polisarbete tror jag
Citera
2018-01-18, 22:44
Medlem
Fick nytt PM från en annan ny användare som inte kan skriva ännu och fick tillåtelse att skriva ut det om jag formulerade det i egna ord och inte citerade rakt av.

Tydligen stämmer det att hon blev strypt som den som skrev PM förut till mej skrev. Men inte med händerna utan med ett föremål. Svåra skador på hennes hals som är krosskador.

Hon hittades gömd under grenar och annat som hittas i skogen som var slarvigt gjort.

Byxorna satt lite långt ner på henne men inget uppenbart sexbrott. Tydligen säker källa på detta.

EDIT: Inlägg redigerat efter ett missförstånd.
Senast redigerad av 400Ben 2018-01-18 kl. 23:18.
Citera
2018-01-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att skicka till mantalsskrivna adressen kommer ta enorma resurser. Kommer bara göra saken ännu värre. SMS är smidigt. De som inte dyker upp med SMS skulle man iofs kunna skicka brev till, men dyker man inte upp på SMS så kommer man nog inte på brev heller. De kommer ju i vilket fall som hämta dig.

Enorma resurser att skicka ut brev?? Va? Hur då?
Menar du att dom måste anställa typ 100 pers för att skriva ut ett brev vardera till en individ och sen skicka ut det? Du måste skoja. Det är väl bara att ta samma lista som när man skickar ut SMS och sen skriva ut en kallelse, lägga det i ett kuvert och skicka det till adressaten. Det här tekniska samhället gör oss mycket sårbara, hur ofta blir inte en mobil stulen, hamnar i orätta händer osv? Nu spelar det väl ingen större roll i detta fall, men tänk i andra fall. Och visst brev kan också stjälas, men hur ofta händer det jämfört med mobilstölder?

En av världens bästa? Ja du den kan du ju dra för någon som tror på tomten.
Citera
2018-01-18, 22:49
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Om mordet skedde den 24 oktober, och det handlar om den här utpekade GM, så deklarerade han sitt förhållande med sin flickvän på FB samma dag.

Hej, mitt första inlägg.

Slog mig en tanke att han kan ha gjort det för den blivande flickvännens skull.
Kanske långsökt, men sånt har ju hänt förr. Och just att han la ut förhållandet på FB samma dag...

Typ "dödar du den där XX som jag hatar så blir jag din för evigt"... eller nåt?

Bara en tanke.
Citera
2018-01-18, 22:49
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
DNA-tester används i det här fallet för att kompensera för en usel poliskår. Förr i tiden så hade man hittat GM på egen hand och gripit honom. Nu så förlitar man sig på att allmänheten ska ställa upp på förhör, lämna DNA-prov och avfärda sig själva ur en pågående mordutredning. Man kan tycka vad man vill om det. Jag har ingen direkt åsikt.

Dock så stör det mig att man aldrig skulle våga bekämpa gängkriminalitet på det här sättet. Tänk dig hur många mord man hade kunnat lösa genom att kräva DNA-prov från alla kända personer som rör sig i de där kretsarna. Man har dock inga problem med att applicera tekniken på ett urval bestående av 99,99% hederliga människor.

No shit Sherlock........
Det var nog en av de mest inkompetenta uttalanden som jag har hört på länge.
Sitt inte och häv ur dig åsikter när Du inte har ett piss koll på vad Du pratar om.
Förhör är och har alltid varit den främsta anledningen till att lösa brott.
DNA är ett oerhört effektivt komplement för att ringa in en MGM tillsammans med övrig
teknisk bevisning. En DNA träff innebär ju inte att man på något sätt har löst ett brott.
Du är helt ute och cyklar i din övertygelse.
I detta fallet så har MGM troligen tagit livet av sig beroende på att han förmodligen visste
Att han blev inringad. Det är absolut inte detsamma som att alla med DNA träff skulle anses vara skyldiga.
Om Du inte tror att DNA analyser förekommer i samband med gängkriminalitet så är Du ännu en gång ute och cyklar.......
Citera
2018-01-18, 22:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det är inte jag som har klart för mig, nån sida bak finns hans facebook. Vem pappan är framgår rätt självklart.

Eftersom inget är bekräftat skriver jag inga namn. Läs bakåt.
OK. Jag har läst bakåt och har sett namn. Trodde du visste mer av din egen erfarenhet. Känns ännu lite osäkert!?
Citera
2018-01-18, 22:53
Medlem
mercys avatar
Man undrar om det var ett gräl som spårade ur. GM kanske åkte med något fordon i skogen och hon blev arg.
Svåra skador på halsen. Kan det varit en kedja hon blev strypt med?

Edit Redigerat efter lite missförstånd
Senast redigerad av mercy 2018-01-18 kl. 23:26.
Citera
2018-01-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Enorma resurser att skicka ut brev?? Va? Hur då?
Menar du att dom måste anställa typ 100 pers för att skriva ut ett brev vardera till en individ och sen skicka ut det? Du måste skoja. Det är väl bara att ta samma lista som när man skickar ut SMS och sen skriva ut en kallelse, lägga det i ett kuvert och skicka det till adressaten. Det här tekniska samhället gör oss mycket sårbara, hur ofta blir inte en mobil stulen, hamnar i orätta händer osv? Nu spelar det väl ingen större roll i detta fall, men tänk i andra fall. Och visst brev kan också stjälas, men hur ofta händer det jämfört med mobilstölder?

En av världens bästa? Ja du den kan du ju dra för någon som tror på tomten.

Att skicka SMS tar 20 sek per person att lägga in nummer. Man skickar samma SMS till alla sedan.

Att skicka brev krävs rätt adress, postnummer, skriv ut, in i brevet, slicka = över en minut.

40 sek x 1 000 kan du räkna ut själv

Om det inte är så extra tidskrävande tycker jag att du ska erbjuda dej att hjälpa de med detta istället!

Vi snackar nog 20 timmar extra jobb här med brev än SMS.
Senast redigerad av 400Ben 2018-01-18 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in