2018-01-18, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nee, så vitt vi vet nu finns ju inte en enda likhet med Tova-mordet?
Antagligen pga Billy som mördade Tova sa att det var en Ludde som hade begått brottet och att han var rädd för att säga vem denna Ludde är.
Kanske är denna Ludde som Billy pratade om? xD
Citera
2018-01-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
45personer var det väl av 1050 som inte inställt sig till toppsning

Ja det var få mot vanligt men inte orimligt

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Typiskt svenskt tänk: fan vad synd att mördaren tog sitt eget liv när han mördade någon av misstag . Typiskt pojkstreck

Synd om anhöriga, inte GM. Stor skillnad. De är ändå oskyldiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Drygt 1000 personer topsade och ett hundratal som inte dykt upp, en på tio då ungefär.

Runt mina siffror då

Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Här i detta fall har det dock varit extremt få som inte dykt upp och som polisen istället fått uppsöka.

Ja.
Citera
2018-01-18, 22:25
Medlem
Lonnrots avatar
Se på den! Jag hade nog inte riktigt trott så snabbt. Men då har man nog haft lite idéer också.

Gratulerar!
Citera
2018-01-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vi kan fortfarande vägra att låta polisen topsa.

De kommer få en topsning eller fixa det på andra sätt om någon vägrar

Om du blir hämtat av polisen och vägrar är du helt plötsligt huvudmisstänkt i ett mord.
Senast redigerad av 400Ben 2018-01-18 kl. 22:30.
Citera
2018-01-18, 22:29
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dubbelt jobbigt för familjen, först att killen tar sitt liv sedan rapporter om att han är skyldig till mordet som skedde. Fyfan..

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Typiskt svenskt tänk: fan vad synd att mördaren tog sitt eget liv när han mördade någon av misstag . Typiskt pojkstreck

Nu var det dock inte så 5549 resonerade. 5549 skrev däremot att det var dubbelt jobbigt för FAMILJEN, inte att det var synd om mördaren.
Citera
2018-01-18, 22:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att skicka till mantalsskrivna adressen kommer ta enorma resurser. Kommer bara göra saken ännu värre. SMS är smidigt. De som inte dyker upp med SMS skulle man iofs kunna skicka brev till, men dyker man inte upp på SMS så kommer man nog inte på brev heller. De kommer ju i vilket fall som hämta dig.

Du pratar om en av världens bästa polis.

Nej han lever och kommer sitta inne länge!
Vad jag var ute efter var identiteten. Om du inte fattade det så skrev jag min fråga till den som gav MGM ett namn - och en facebookprofil. Därför frågade jag om den namngivne var död.
Jag är inte idiot, är du?
Citera
2018-01-18, 22:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Se på den! Jag hade nog inte riktigt trott så snabbt. Men då har man nog haft lite idéer också.

Gratulerar!

Död ! Det var som fan.

Ja då var det som jag trodde hela tiden, det var polischefen i alla fall...
Citera
2018-01-18, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vad i helvete är det att störa sig på?. Lägg ner det där bakåtsträvande beteendet.
Hallå vi lever 2018..... Skall inte polis få använda sig av de metoder som tekniken erbjuder?
Skulle Du vara mer happy om man topsat 26894 st för att jämna ut statistiken mellan kön,ålder,etnicitet,motionärer,handikappade,körkor tslösa,yrkeschaufförer,gifta....
Kom igen nu och sätt in elkontakten igen......

DNA-tester används i det här fallet för att kompensera för en usel poliskår. Förr i tiden så hade man hittat GM på egen hand och gripit honom. Nu så förlitar man sig på att allmänheten ska ställa upp på förhör, lämna DNA-prov och avfärda sig själva ur en pågående mordutredning. Man kan tycka vad man vill om det. Jag har ingen direkt åsikt.

Dock så stör det mig att man aldrig skulle våga bekämpa gängkriminalitet på det här sättet. Tänk dig hur många mord man hade kunnat lösa genom att kräva DNA-prov från alla kända personer som rör sig i de där kretsarna. Man har dock inga problem med att applicera tekniken på ett urval bestående av 99,99% hederliga människor.
Citera
2018-01-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad jag var ute efter var identiteten. Om du inte fattade det så skrev jag min fråga till den som gav MGM ett namn - och en facebookprofil. Därför frågade jag om den namngivne var död.
Jag är inte idiot, är du?

Sorry läste mantalsskrivna adresser väldigt snabbt.

Jag har aldrig sagt att du är en idiot.

Vet inte var otrevligheten kom ifrån.
Citera
2018-01-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nu var det dock inte så 5549 resonerade. 5549 skrev däremot att det var dubbelt jobbigt för FAMILJEN, inte att det var synd om mördaren.
Vem fan bryr sig om hans familj ?
Citera
2018-01-18, 22:33
Medlem
Cocinellas avatar
Märkligt, undrar vad han hade för motiv?

Stackars pappan förresten, han står som änkling på Facebook. Undra hur gammal grabben var när han förlorade sin morsa.
Citera
2018-01-18, 22:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Märkligt, undrar vad han hade för motiv?

Stackars pappan förresten, han står som änkling på Facebook. Undra hur gammal grabben var när han förlorade sin morsa.
Om du tycker dig vara helt klar över vem MGM är och vet vem som är hans pappa, så tycker jag du ska berätta det. Dels för att det är det vi har flashback till, dels för att det avskriver alla anda misstänka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in