2018-01-18, 22:02
Medlem
Om vi ska försöka hitta något positivt med detta sparade han många miljoner till staten genom att ta sitt liv.

Jag lider dock med hans anhöriga.
Citera
2018-01-18, 22:02
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Fast de flesta ungdomarna idag använder converse. Många har i flera olika färger.
...

Ja, men de flesta ungomdar av idag har inte låtit bli att dyka upp till kallelse om dna-topsning. Eller hur?
Citera
2018-01-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog inte mycket man behöver veta i fallet. Ung testosteronstinn snubbe som fick för sig att en kvinna runt 60 var ett perfekt offer. Eller...?

Nej det verkar ju inte troligt. För det första så var det inget som tydde på sexuella motiv. Så har jag i alla fall uppfattat det som polisen sa. Det var heller inget rånmord. Platsen och tidpunkten är också väldigt udda.

Bara det faktum att han tog sitt liv är märkligt. Det är väl inte så vanligt att en kille på 20 år tar livet av sig. Många tycker L*dwig liknar Toves mördare på flera sätt, men den killen var ju nästan oberörd. Den här killen däremot gav upp direkt innan ens resultatet av topsningen kom. Bara det i sig är väldigt udda.
Kan någon ha tagit livet av honom? Det känns som att det var väldigt viktigt att sanningen om detta inte kom fram.
Citera
2018-01-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dubbelt jobbigt för familjen, först att killen tar sitt liv sedan rapporter om att han är skyldig till mordet som skedde. Fyfan..

Man undrar ju om anhöriga misstänkte nåt om detta mord när han tog självmord.
Citera
2018-01-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ja, men de flesta ungomdar av idag har inte låtit bli att dyka upp till kallelse om dna-topsning. Eller hur?

Det är ganska vanligt att folk inte dyker upp.
Citera
2018-01-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den här killen däremot gav upp direkt innan ens resultatet av topsningen kom. Bara det i sig är väldigt udda.

Han visste mycket väl vad resultatet skulle visa.
Citera
2018-01-18, 22:07
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vladtepez

Det är förståeligt. Många tänker nog "äh, vad ska jag dit och göra? jag har ändå inget med det att göra."
Citera
2018-01-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är förståeligt. Många tänker nog "äh, vad ska jag dit och göra? jag har ändå inget med det att göra."

Var ett större problem i början. Nu är polisen inne på v.5 eller något på hur utskicket ska se ut för att inte verka för hotfullt men ändå påvisa att det är ett krav.
Citera
2018-01-18, 22:09
Medlem
Citat:

Ja folk verkar tro att det är regel att folk dyker upp. Inte alls orimligt att 1 av 5 inte dyker upp på topsning. Eller i alla fall 1 av 10. Man har topsat ca 1 000 personer. Folk som inte dök upp kan ha legat på 3-siffrigt. Detta tar enorma resurser för polisen att oskyldiga inte dyker upp.

Att inte dyka upp = fortfarande troligtvis helt oskyldig.

Det är inte olagligt att inte komma. Dock kan polisen då komma och tvinga in dej.
Citera
2018-01-18, 22:11
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Många och många, har för mig att jag läste något i stil med 10% som inte dyker upp. Kan väl kanske bero på att målgruppen har varit män i 20-årsåldern i denna utredning.

Tycker ändå att polisen borde kunna anstränga sig lite mer för att undvika just ett sådant här scenario som vi fick nu. Han kunde ha valt att gå ut och mörda igen innan han tog livet av sig, bara flax att så itne skdde.
Citera
2018-01-18, 22:11
Medlem
Tycker MGM och R*di som först blev intagen liknar varandra - både kropp och ansikte. Kan de ha haft något vittne trott sig ha sett gärningsmannen. Även om Rudi var äldre så såg han faktiskt ut att vara i samma ålder som denne L*dde.
Speciellt på avstånd.
Jag skulle tippa på att BO som verkade vara en kvinna med "skinn" på näsan kanske skällt ut MGM och hans kompisar när de buskört - (ev vid hennes bostad eller just i motionsspåret).
Är vanligt på landet att dessa "ungdomar" kör runt och terroriserar ett helt samhälle och att kraftiga bråk och missämja uppstår.
Det kanske har gått så långt att MGM till slut var riktigt arg på henne och då han säkert gick på benzo efter att varit deprimerad då han blivit dumpad - kan han ju fått en "knäpp" - sett BO någonstans - följ efter henne och slagit till.
Ett våldtäcktsförsök i motionsspåret med kallt väder och regn låter inte speciellt troligt och rån var det ju inte.
Citera
2018-01-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dubbelt jobbigt för familjen, först att killen tar sitt liv sedan rapporter om att han är skyldig till mordet som skedde. Fyfan..

Tror nog dom med facit i hand e glada att dom slipper besöka sin kallblodiga mördare till son i fängelset. Det kanske kunde varit dom själva han avreagerat sig på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in