2018-01-18, 20:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Om man utgår från hans Facebook så verkar han ju vara allt annat än introvert.

Han har målat sitt namn i grälla färger på sin bils motorhuv. Han verkar vara en "cool" kille med keps och snus under läppen. Har tydligen gått gymnasiet med praktiskt inriktning. Bygg eller bilmek kanske?

Jag hade förväntat mig en udda enstöring som levde sitt liv vid datorn. En som inte fungerade ihop med folk så bra överhuvudtaget.
Citera
2018-01-18, 20:18
Medlem
-Valhalls avatar
Gissningsvis så har GM:s mobiltelefon pejlats in i området där brottet begicks, därav så blev den misstänkte inkallad för en topsning, som han uteblev ifrån.
Citera
2018-01-18, 20:20
Medlem
Hur gammal var den misstänkte GM?
Citera
2018-01-18, 20:20
Medlem
Mullrets avatar
DNA borde tagas vid födelsen. Och läggas in i en sökbar databas för polisen. Även för alla invandrare när de anländer till Sverige. Samt frivilligt för de som vill minska urvalet för polisen vid sökning. Kan ju enkelt göras på en vc genom visa id-kortet och klämma ur sig en droppe blod.

Hade varit 5 minuter för polisen att hitta denna gm ifall dna funnits sökbart.
Senast redigerad av Mullret 2018-01-18 kl. 20:22.
Citera
2018-01-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hur gammal var den misstänkte GM?
Om det är den som pekas ut i tråden så fyllde han 21 i måndags. Född -97.
Citera
2018-01-18, 20:26
Medlem
HGs avatar
Killen tog alltså självmord när hade blivit topsad och förstod att det var kört! Skulle tippa på att han hängde sig.
Citera
2018-01-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Han har målat sitt namn i grälla färger på sin bils motorhuv. Han verkar vara en "cool" kille med keps och snus under läppen. Har tydligen gått gymnasiet med praktiskt inriktning. Bygg eller bilmek kanske?

Jag hade förväntat mig en udda enstöring som levde sitt liv vid datorn. En som inte fungerade ihop med folk så bra överhuvudtaget.

Jag vill hävda att profilen skriker "störd". Volvoraggare som tappat umgänget, kanske inte fått jobb efter gymnasiet. Troligen ett underliggande trauma med mamman. De som dödade transkvinnan i Värmland hade liknande mönster: jobbiga jävlar, typ "lantisar", med tämligen låg intelligens och ett trist liv. Gärningen pekar på en person likt han som dödade flickan som var ute och joggade för något år sedan, där bilden av liket läckte ut via FUP. Den mördaren var kanske mer av en ensling, men jag tror att de liknar varandra en hel del. Jag tror fortfarande att MGM hängt mycket på "baksidan" av internet och trubbats av, kopplat till en störning.
Citera
2018-01-18, 20:28
Medlem
Ett sådant fall som jag följt på avstånd.
Och nu plötsligt seglar detta fall upp bland aktuella trådar.
Något har hänt, - men vad?
Kanske någon vänlig själ som kan upplysa...

Ett säkert dna-spår finns. Min tanke är att det handlar om någon kroppsvätska. Vilket annat dna-spår är så säkert att man kan söka en mördare?

Om så är fallet - är det ett sexualmord?

I Ulricehamn finns en osedvanlig djungeltrumma. Liten ort med ovanligt stark koll på individer.

Finns det någon sammanfattning av tråden?
Citera
2018-01-18, 20:29
Medlem
Hade GM blivit dumpad av en E*in strax innan mordet skedde? Problem med motsatta könet?
Citera
2018-01-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag vill hävda att profilen skriker "störd". Volvoraggare som tappat umgänget, kanske inte fått jobb efter gymnasiet. Troligen ett underliggande trauma med mamman. De som dödade transkvinnan i Värmland hade liknande mönster: jobbiga jävlar, typ "lantisar", med tämligen låg intelligens och ett trist liv. Gärningen pekar på en person likt han som dödade flickan som var ute och joggade för något år sedan, där bilden av liket läckte ut via FUP. Den mördaren var kanske mer av en ensling, men jag tror att de liknar varandra en hel del. Jag tror fortfarande att MGM hängt mycket på "baksidan" av internet och trubbats av, kopplat till en störning.
Det finns en hund registrerad på adressen. Kan ju mycket väl vara så att MGM gått promenader med denna i spåret. Precis som GM i jogging-mordet (mordet på Ida) gjorde.

Han lär väl knappast ha haft med sig jycken vid brottstillfället men det var måhända via sina hundpromenader där som han hade en koppling till platsen.
Citera
2018-01-18, 20:33
Medlem
-Valhalls avatar
Om det är den utpekade GM, så känns det lite obehagligt att han samma datum som BO bragdes om livet, deklarerade sitt förhållande med sin flickvän.
Citera
2018-01-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Jag kollade upp bilen. Killen som kör den heter visserligen L*dw*g... men i "tredjenamn". Efternamnet är ett annat än det som står i FB-profilen. Personligen tror jag denne bytt i sin FB-profil för att trolla lite med oss..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in